Bouwverslag Top Flite 62" Corsair, nu een kleurtje

• Topicstarter Topicstarter Arvid
  • Startdatum Startdatum
Mooie kist, mooie vluchten. :thumbsup:

Die tweede is wel heftig, mn. de start . . . :?

Motortje is (nog) niet 100% betrouwbaar, dat is niet wat je wilt met zo'n kist . . . :nooo:

D'r uit en helemaal demonteren en alles checken? :P

jan.

Potverdikkeme Arvid :bad-words: ...:wink:!

Heb ik het even gemist zeg! exact rond te tijden die hebt opgenoemd in je verslag ben ik praktisch langs EMCR gereden om naar m'n werk te gaan.... Ik had graag even m'n baas gemeld dat ik in een "dikke file" file stond :P

Hey man! Goed nieuws van de re-maiden in ieder geval en ik hoop dat de indruk van de club goed is geweest. Het was exact mijn bedoeling je 'bibbers'een beetje in te dammen door deze suggestie te doen en daarbij vind ik het goed om te lezen dat je dit aanbod met beide handen hebt aangenomen :thumbsup:.

Ben je er 6 mei ook bij overigens? Kunnen we even kennis maken 8)

Laterz

Tjen il-vec

Getver,

Dat van die motor is wel minder natuurlijk. Duid op een trillingsprobleem van de motor als op twee verschillende plekken bouten en moeren beginnen los te trillen.

Is daar een beetje makkelijk aan te komen aan van die bouten? Lijkt me niet simpel op het eerste gezicht.

Stevo

Die RCV blijft dus nog steeds een beetje problemen geven.
Maar er is ook bewezen dat ie het goed kan doen, zie de eerste vlucht.

Een klein geluk is dat de gasbediening wel bleef werken, voor het zelfde geld nokt de motor er eerder mee of blijft op half tot 3/4 gas door pruttelen dan had Arvid het zwaarder gekregen (hadden we kunnen estafette vliegen ;-) )

Arvid zei dat het metrisch draad is dus dan is het aankomen van schroefjes niet zo heel lastig.
Anders moet ie het maar even laten weten heb nog wel een paar oude carberateurs liggen met misschien dan wel passende schroeven.

Even in volgorde :lol:

@Alexzzz, 300 meter is een beetje overdreven, ruim is het wel :yes:

@Berto, kan je niet standaard een helm in die kar van je leggen? :wink:

@Jan, die start was even schrikken op het moment dat ik de rechter vleugel omhoog zag komen. Daar moet wat op te vinden zijn. Bijvoorbeeld een schakelaar die de start instellingen heeft zoals op het eerste filmpje en tijdens de vlucht overzetten op de vlucht stand.
Het niet betrouwbaar lopen valt nu toch wel aardig mee. Ik heb nu zelfs dat ik het vertrouw en de kist dus verder af ga maken.

@Tjen, Sorry. Zou mooi geweest zijn. Had je kunnen zien wat je aan het bouwen bent :D
De grootste bibbers zaten in het niet vertrouwen van de motor en het meteen neer kunnen zetten van de kist. En dan wil je niet hoeven mikken, maar aanvliegen en landen. En dit veld was daar bijzonder geschikt voor. Achteraf had het ook op Spaarnwoude gekund (bijna net zo groot), maar dit was wel even fijn. Daarnaast, bij Spaarnwoude wordt nu een drainage systeem aangelegd waardoor het veld niet meer mooi en vlak is.
Nee, 6 mei zal ik er niet bij zijn.

De motor trilt inderdaad enorm. Staat ook in de handleiding. Zo mag je deze motor bijvoorbeeld niet op rubbers plaatsen. Bij testen bleek dit de hele kist kapot te trillen. Mogelijk had ik deze bout gewoon moeten controleren. De grote bout is waarschijnlijk los gegaan bij het starten met de klap. Die bout is namelijk de startbout en draait mee. Bij die klap is die waarschijnlijk los gekomen en dan draait deze er gewoon uit. Alle andere bouten heb ik vandaag gecontroleerd en die zaten allemaal netjes vast.

@Berto, RCV is inderdaad wat dat betreft vooruitstrevend en heeft metrische bouten gebruikt. Ik heb ze al een mail gestuurd en gezien de eerdere service denk ik zelfs dat ze mogelijk de bouten gratis opsturen. Heb nu toch even geen haast, want nu staat het ontvetten, gronden en spuiten te wachten.

Alexzzz zei:
Tjen il-Vec zei:
Ben je er 6 mei ook bij overigens? Kunnen we even kennis maken 8)

Wat is er 6 mei?

Grt.

Ehm... ditte...?

Ton van Munsteren zei:
Berto,

Mooie plaatjes, een Stinson is toch altijd goed voor een mooi plaatje in de lucht.

6 Mei is op Rozenburg een schaalwedstrijd, doe je mee.

Ton

Ik heb me ook alleen maar hierdoor laten informeren. Als er 6 mei idd op Rozenburg een schaalwedstrijd is ben ik daar wel graag bij natuurlijk 8)

Ah ok, op die manier, dan kan ik dus niet vliegen 6 mei :( Of ik doe mee met de wedstrijd, heb nog wel een 100cc Sukhoi staan die redelijk op schaal is 8)

Grt.

Arvid, van harte! en doe aap nog maar een banaan van mij. :banana:
En nu, zoals je zelf al aangeeft, gronden en lakken!

Succes verder!

@Wouter, zekers :lol:

@Ton, ik ben meer iemand die graag naar een meeting gaat dan naar een wedstrijd. Ben een keer naar een wedstrijd geweest gewoon om te kijken, maar dat is toch niet iets wat me bijzonder trekt.

Arvid,

Jammer, was dat een schaalwedstrijd waar je bent geweest.
Als je meetings leuk vind is een schaalwedstrijd niet veel anders, tis meer een meeting met een jury.
De sfeer is gemoedelijk en niet zo prestatiegericht als bij sommige andere wedstrijdklasse.

Wil niet zeurderig overkomen, sorrie als dat zo is, maar zoals je misschien al weet ben ik voorzitter van de Sub Com schaal
en probeer natuurlijk zieltjes te winnen.

Succes met de verdere afwerking van de Corsair.

Ton

Ik begrijp Arvid ook wel een beetje, neig zelf ook meer naar een meeting toe dan een "wedstrijd".

En wie weet verschijnen we wel een keer op zo`n "meeting met jury" ;-) we zijn nog jong dus er kan nog van alles gebeuren :roll:

Back