Hoi Allemaal,
Even voorstellen ik ben Jan Huizenga en ik vlieg ongeveer 16 jaar met model vliegtuigen en bouw zins kort ook onderzeers maar dat is een ander verhaal.
Ik ben altijd aangetrokken geweest door vliegtuigen die echt bestaan hebben, en mijn vliegtuigen moesten dan teminste herkent kunnen worden als BV een ME109 of een P51.
Zodoende kwam ik jaren geleden deze Topflight kit tegen van de DC3, en de berichten waren goed wat betreft bouwen en vliegen.
Nu heb ik zelf niet echt goede herineringen aan vliegen met twee motorige kisten , Ik heb zelf namelijk een ME 110 gehad met 180cm span met twee 6.5 cc os motoren, en als het vloog was het goed.
Maar was eigenlijk te zwaar en beneden half gas kwam het ding als een strijkijzer naar beneden.
Heeft 5 keer gevlogen waarvan vier keer hij neerstortte
De laatste keer viel het mee maar toen alles er maar uit gehaalt en de kist vaarwel gezegd.
Ben nu al even met de DC3 kit bezig maar ik nader nu toch het moment dat de kist de lucht in kan.
De hoogte roer en richtingroer servo's moeten nog gemonteerd en de onboard gloeierij moet nog zijn plaats krijgen, maar het begint er op te lijken.
De kist heeft een Pneumatisch Robart landinggestel, split flaps die vertraagt uit en in gaan, en een schaal richtings roer.
Zie de foto's en hoop jullie binnen kort iets meer te kunnen vertellen.
http://foto.modelbouwforum.nl/thumbnails.php?album=1466
Maar zenuachtig begin ik eigenlijk wel wat te worden, maar de beide motoren hebben al gelopen en dat klinkt wat mooi als twee 4 takts gelijk op lopen.
En de kist is best wel indrukwekkend, dus ik wil er nu eigenlijk zo snel mogelijk mee gaan vliegen, want daar is hij tenslotte voor gebouwd.
En een kist kan er leuk uit zien maar als het dan ook zo vliegt, dan is het bouwen , wat mij persoonlijk dan aangaat, pas geslaagt.
Met vriendelijke groeten,
Jan Huizenga.