Bouwverslag Top Flite C-47 Dakota (DC-3)

Hoi Hub,

Ik heb een FC 18 en ik kan mijn beide motoren apart regelen zowel in de lucht als met het starten ,dat laatste is eigenlijk de reden dat ik het apart regelen wil.

Dat kan tegenwoordig met een beetje computer zender. zie ik niet zo snel meer doen met mijn oude terra top en dat was toen ook niet een koopje.

Maar evengoed bedankt voor de tip.

Groeten,

Jan Huizenga.

Hoi Allemaal,

Even zonder woorden, resultaat éérste vlucht.

normal_P9230268.jpg

normal_P9230267.jpg

Maar ja hoort bij deze hobby maar het is wel erg hard, ik heb denk ik last van tipstall gehad aan de rechter kant.

Rol naar links gaf namelijk totaal geen effect, en gleed gewoon steeds verder af naar rechts, helaas stond daar ook de zware houten montage tafel voor ons clubhuis en die wou ik dus niet raken , dus toen rechterrol en up gegeven om er voor langs te gaan, en toen was ik hem kwijt ging met rechtertip naar de grond , kon ik weer level krijgen maar knalde toen evenzogoed bij de tafel omhoog vandaar ook de onherstelbare schade

Ik had gang zat bij de start, neus laag gehouden en eigenlijk met vliegsnelheid rustig losgekomen van de baan, voelde ook goed, tot dat hij ging afglijden, de rest is history.
Kist heb ik van de nog nuttige onderdelen ontdaan en de rest zit al in de afvalbak, GOED :oops: DIT allemaal ,maar ja het is maar materiaal zullen we ons maar troosten.

Groeten,

Jan.

Jammer Jan.
Dat is echt balen!!!
Dit is wel waar vor gewaarschuuwd wordt.
Gevalletje van telicht van voren, en teweinig snelheid bij de start.

Han.

Ook van deze kant: mijn medeleven. :(

Ik zie nu pas (oa. aan de vleugel) hoe mooi hij was. :cry:

Zat er wel tipverdraaiing in? :?

Als het echt zo kritisch, snel en onhoudbaar was als je beschrijft, dan klinkt het haast alsof het nooit een prettig ding om gewoon lekker mee te vliegen was geworden . . . :?

Is er geen filmpje?

jan.

Hoi Han,

Beetje kort door de bocht, of was je er bij soms? 8O

En daarbij zeg ik "Ik had gang zat bij de start, neus laag gehouden en eigenlijk met vliegsnelheid rustig losgekomen van de baan, voelde ook goed, tot dat hij ging afglijden, de rest is history"

Kortom hij vloog al, alleen de wielen zaten nog bij de grond, dus ik deel eigenlijk meer Jan zijn mening dat als dit wel goed was gegaan het een draak zou zijn geweest om mee te vliegen.
Want als het al zo hard gaat met de start en dat was dan nog niet snel genoeg, dan vind ik het prima zo dat dit gebeurd is, jammer maar helaas.

Ik kan altijd nog aan auto'tjes gaan beginnen (als ik dan ook werkelijk niets anders meer kan :wink: )

Kist woog 5,5 kilo niet licht maar ook niet overdreven zwaar had moeten kunnen.

Mijn ME110 was een kilo zwaarder en was nogal wat kleiner en die vloog wel, niet dat je dat een blij gevoel gaf maar die heeft meer laten zien dan de DC3 en ik had best wel wat verwacht (schade) maar totall los nee dat niet.

Jan, ik heb geen film we kunnen het dus niet nakijken wat er mis ging, eigenlijk wel jammer.

Ps ik heb dus een Robart DC3 pneumatisch landings gestel in de aanbieding met weinig vlieguren :wink:

Vriendelijke groeten,

Jan huizenga.

altijd weer een triest gezicht, maar wel moedig om het met ons te delen.
maar ach ,kom op het bouwseizoen staat weer voor de deur.
groet gertjan

nijsinkgj zei:
altijd weer een triest gezicht, maar wel moedig om het met ons te delen.
maar ach ,kom op het bouwseizoen staat weer voor de deur.
groet gertjan

Misschien iets voor meneer Berto, de wonderman?

Echt zonde Jan, zeker bij zo`n eerste vlucht :cry:

Het lijkt wel of die DC-3`s gewoon niet lekker willen vliegen, je leest van zoveel dat ze crashen.

Jan Huizenga zei:
Ps ik heb dus een Robart DC3 pneumatisch landings gestel in de aanbieding met weinig vlieguren
Mhhh misschien hebben wij wel interesse voor onze DC-3 :P

packard zei:
Misschien iets voor meneer Berto, de wonderman?
wonderman, dat valt toch ook wel weer mee :roll:
Maar deze kist is er wel erg aan toe :(

Da's !@#$#$! pech Jan,

Jammer van die mooie kist en zonde dat je niet op een filmpje kunt zien wat er aan de hand was.
Nou ja, laten we eens kijken wat die van mij doet alsie klaar is. Ben zo langzamerhand wel erg benieuwd hoe deze kist vliegt.

Groet en medeleven,
Huib

Ach wat triest zeg...jammer man! zag er echt zeer mooi uit idd! en al dat werk! Andere kant, daar heb je misschien in ieder geval wel lol aan beleefd!

mijn medeleven en alvast toch wel een stiekem succes met de volgende!

Huib zei:
Nou ja, laten we eens kijken wat die van mij doet alsie klaar is. Ben zo langzamerhand wel erg benieuwd hoe deze kist vliegt.
Even door bouwen nog Huib, kom ik je maiden filmen, mocht het dan goed gaan (of mis) dan hebben we filmmateriaal voor analyse ;-)

Hoi allemaal

Is geen slecht idee, VW eerst de maiden en dan afwerken, Daarom zaten bij mij de antennes en div atributen er ook nog niet op, Maar ja....

Ps: mij is al een static DC3 voor niets aangeboden, dus het spel is nog niet over, wat wel betekent dat mijn gear dus (nog) niet weg gaat, sorry.

Groeten,

Jan Huizenga.

Hee Jan,

goed om te horen dat je voor je gear waarschijnlijk toch een nieuwe kandidaat hebt gevonden.
Ik hoop dat je ons op de hoogte houdt van je vorderingen.

Succes.

Hoi allemaal,

Bedankt voor je bemoediging Berto, Ik moet die DC3 nog bekijken en vooral moet ik nog één van mijn motoren controleren want die was alle drie de bladen kwijt, om te zien of de krukas nog recht is.
Zo niet dan komt evenzogoed dat gear in de verkoop. :wink:
Maar op deze manier wil ik het wel weer proberen.

Groeten,

Jan.

Is dit type met navenante vliegeigenschappen ook op een simulator beschikbaar?

Kun je eerst oefenen en de eigenaardigheden verkennen . . . :P

Of slaat dit nergens op? :?

jan.

Back