Bouwverslag Top-Flite Corsair .60 62"

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Martin van Middelkoop, 2 jan 2008.

  1. WV

    WV verslagschrijvers

    Lid geworden:
    3 okt 2003
    Berichten:
    2.921
    Locatie:
    Vlaardingen
    Ongelofelijk balen zeg!
    Maar laat je niet op je kop zitten door zo'n kist!
    Uiteindelijk gaat het je lukken; mijn Beaufighter kocht ik ook zo'n 7 jaar geleden en hij is nog niet helemaal klaar.

    Sterkte!
    (Zo'n aanbod van Ton zou ik niet afslaan.)
     
  2. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. hezik

    hezik Guest

    Het hoort dan weliswaar bij de hobby, maar het blijft ronduit k*t als zoiets gebeurd.

    Even wegleggen en vergeten en als je weer bouwzin krijgt, oppakken. Vaak blijkt schade beter reparabel dan dat je in de eerste rampmomenten denkt..
     
  4. Martin van Middelkoop

    Martin van Middelkoop

    Lid geworden:
    16 jun 2006
    Berichten:
    182
    Locatie:
    Zwijndrecht
    He jongens, echt hartelijk dank voor jullie morele ondersteuning. De Grolsch is op, een half litertje, ik zie nog niet scheel. Erg vrolijk ben ik nog steeds niet natuurlijk, maar inderdaad, dit hoort bij de hobby, en dit was voor mij dan toch helaas "one of those days" ...

    Ton, hartstikke aardig aangeboden, daar kom ik zeker op terug. Ik ben meer een vlieger en bouwer, niet echt een reparateur. En zeker met deze kist zie ik het er nog niet van komen dat ik hem weer stevig en strak krijg. Met een folie-bespannen vliegtuig gaat dat strak krijgen gemakkelijker lijkt mij, dat heb ik wel een paar keer gedaan. Maar met dat gespoten glasvezel/G4 lijkt me dat een stuk moeilijker, om het nog niet te hebben over het herstellen van de stevigheid met die doorgebroken main spar...

    Aan de andere kant: de hele achterkant is nog prima, de vleugelhelften zien er goed uit, en de voorkant moet ook weer op te bouwen zijn, dat zie ik dus toch nog wel gebeuren een keer. Nu even achter in de garage, over een paar weken pak ik het zaakje wel eens op.
     
  5. beekman

    beekman verslagschrijvers

    Lid geworden:
    30 dec 2003
    Berichten:
    205
    Locatie:
    Groesbeek
    Erg jammer van die mooie kist Martin, ik hoop dat weer snel een warbird airborn hebt. Succes!

    groeten, Michiel
     
  6. psnijders

    psnijders

    Lid geworden:
    7 nov 2007
    Berichten:
    708
    Locatie:
    vlieg bij RVB te Kaatsheuvel
    Hoi Martin,

    Het is heel erg vervelend wat jou is overkomen vandaag dus ik wens je sterkte en hopen dat je snel weer motivatie vind/hebt om hem evt te repareren..of weer zo'n mooie warbird gaat bouwen nogmaals succes.

    Patrick
     
  7. Huib

    Huib

    Lid geworden:
    25 aug 2004
    Berichten:
    571
    Locatie:
    Loenen aan de Vecht
    Zonde Martin.
    Hoop dat je hem gauw weer in orde hebt.

    Groet Huib
     
  8. Arvid

    Arvid Guest

    Wat ongelooflijk ... zeg! Dacht de laatste dagen nog aan of je de maiden al had gedaan. Vandaag dus. Zonde dat het zo is afgelopen. Hezik heeft het mooi bewoord, dat het de eerste schok, vaak beter te repareren valt en zo'n vakman als Ton er naast.........
     
  9. kvlasblom

    kvlasblom

    Lid geworden:
    9 jan 2007
    Berichten:
    1.820
    Locatie:
    Heesch
    Het was zeer mooi om de Corsair echt te zien vandaag. Zeer spijtig verlies.
    Sterkte ermee!
     
  10. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.311
    Locatie:
    Dordrecht
    Martin,

    Afgesproken laat maar weten wanneer je weer wat moed hebt verzameld gaan we samen kijken hoe de reparatie aan te pakken.
    Voor dat je het weet staat tie weer spuitklaar.

    OOOOO dat klinkt ook al weer positief gaat dus helemaal goed komen:thumbsup:.

    Ton
     
  11. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    Kijk een paar uurtjes later en Martin ziet het al weer zonniger in (of komt dat door die halve liter :roll: ).

    We blijven het in ieder geval volgen en alvast succes met de reparatie, en met Ton erbij kan het erg vlug gaan, legt ie maar even wat projectjes aan de kant ;-)
     
  12. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    Martin, alle schade zit rond of voor het zwaartepunt. Bij het opruimen van de brokstukken zag ik wat loodplakkers. Als je de reparatie goed uitvoert kost deze waarschijnlijk wat extra grammen, maar kun je de loodplakkers straks ook weglaten.
    Die main spar herstellen is ook wel te doen hoor, vooral even samen met Ton naar kijken.
     
  13. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    Hey Martin,
    Altijd kl..ten, als een toestel crashed, maar al bij de eerste vlucht is wel het ergste.
    Sterkte bij de wederop bouw.
    maar dat gaat goed komen.
     
  14. Ronald van den Oever

    Ronald van den Oever

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    147
    Locatie:
    Red Eagles Dordrecht
    Hoi Martin,

    Heel erg balen van de crash. :( :( :(
    Het is zuur om na 2 jaar leuk bouwen de kist op deze manier te verliezen.
    We hadden het allemaal zo heel anders willen zien.
    Toch wel een domper op de verder leuke middag.

    Heb je zelf al een idee wat er nou precies mis ging?

    De Saito snorde er wel heel mooi op los.


    We zien tzt wel het rebuilt verslag :yes:


    Gr. Ronald
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  15. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Mijn medeleven heb je. ik heb je verslag altijd met belangstelling gelezen en bij de maiden gaat het al fout, jammer, jammer, jammer.

    Als je dan toch nog wat positiefs moet zien, we kunnen waarschijnlijk wel weer genieten van het reparatieverslag. Succes.
     
  16. Teus

    Teus Guest

    He klote Martin,

    Niks zo erg als je kist crashen de eerste vlucht zonder lekker gevlogen te kunnen hebben. :(

    Je kist zag er schitterend uit. Herbouwen als het gaat en dan komt het goed :thumbsup:

    Gr. Teus
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 dec 2009
  17. Edwin van der Maat

    Edwin van der Maat verslagschrijvers

    Lid geworden:
    18 dec 2006
    Berichten:
    421
    Locatie:
    Swieqi; Malta
    Martin, Dat is zeker balen.

    Snel maar weer aan de slag gaan om de Corsair te repareren.....

    Groetjes, Edwin
     
  18. Huib

    Huib

    Lid geworden:
    25 aug 2004
    Berichten:
    571
    Locatie:
    Loenen aan de Vecht
    Martin,

    Ik heb hier nog een mal voor de cowl en eventueel een plug voor de cockpit liggen. Die heb ik indertijd gemaakt voor de corsair van Arvid.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Als je die wil gebruiken hoor ik het wel.

    Groet Huib
     
  19. Martin van Middelkoop

    Martin van Middelkoop

    Lid geworden:
    16 jun 2006
    Berichten:
    182
    Locatie:
    Zwijndrecht
    @Huib, de cockpit is nog helemaal heel, maar ik ben zeker geinteresseerd in een cowl - die is aan minstens 20 stukken gegaan bij de crash. Laten we even via PB verder contact hebben hoe we dat regelen.
     
  20. Martin van Middelkoop

    Martin van Middelkoop

    Lid geworden:
    16 jun 2006
    Berichten:
    182
    Locatie:
    Zwijndrecht
    De draad weer oppakken

    Een paar weken geleden al nieuwe vliegtuigstickers op mijn nieuwe auto geplakt, een ervan is een Corsair sticker. Ik blijf het een mooi toestel vinden. Dit is de eerste stap, zullen we maar zeggen.

    [​IMG]

    Tweede stap vanavond genomen - sinds de wissel van internetprovider was een hele reeks foto's niet meer benaderbaar. Nu is alles weer netjes in orde.

    Vorige week was het lekker vliegweer, voor het eerst sinds 2 maanden weer gevlogen met mijn Tracertje, heerlijk om te doen weer. Ik krijg er weer een beetje zin in allemaal.

    [​IMG]

    Morgen wordt het snertweer, harde wind, regen - ik denk dat ik dan maar eens ga kijken naar de schade aan de Corsair, en ga bedenken of en hoe e.e.a. te repareren is.
     

Deel Deze Pagina