Bouwverslag Top-Flite Focke Wulf FW190D-9

Kom op Danny !

De FW moet wel aankomend seizoen (en dat gaat sneller dan je denkt) vliegen !
Dus hupsakeeeee...in de steigers !;) :music:

Bob

Ja, want hij moet toch wel vliegend te zien zijn op Oss.
En veel vliegen voor die tijd is eigenlijk wel een must.

we hadden nog ongeveer 140 dagen dacht ik, tegen die tijd moet dat wel lukken, aangezien ik vandaag aangenomen ben bij TNT post en dus ook voldoende geld bij elkaar verdien om in die tijd (hopelijk) de focke-wulf in ieder geval in de verf daar te hebben, en wellicht met radiobesturing en motor;)

nu heb ik nog even zitten kijken naar motoren en eigenlijk wil ik de supertigre .75 gaan gebruiken, maar ik heb geen idee of dat gaat werken...

hezik heeft een 2m10 cessna met een .61 motor (dacht ik) en dat gaat als een speer ( al is dat natuurlijk geen warbird), en ikzelf heb een four-star 60 met een .72 en dat werkt ook perfect, daarom neem ik aan dat een motor die zelfs ietsjes sterker is dan de motor op de four-star deze bak ook makkelijk de lucht in sleurt, maar of het juist is?

de mal voor de cockpitkap-mal is ook bijna klaar, er hoeft alleen wat gips in gegoten te worden en daarna kan van die gipsmal weer een andere mal getrokken worden.
weet iemand waar ik dat trouwens kan laten doen?

Als jij een goede mal hebt dan trekt hobby-in daar zo een kap van.

140 dagen, mhhh, moet je toch verder kunnen komen dan alleen in de verf.

Een .75 zal waarschijnlijk wel voldoende vermogen hebben, ligt natuurlijk ook een beetje aan het uiteindelijk gewicht van de kist.
Over dat makkelijk de lucht in sleuerne moet je wel met een korrel zout nemen.

Deze kist is niet te vergelijken met een FS60 en zal veel kritischer zijn wat betreft snelheden en het vliegen ermee.

Mhhh, als je nu geen xbox had gevraagd maar geld of onderdelen voor de FW dan had je niet zoveel tijd besteed aan de xbox, had je nu niet hoeven gaan werken en had je de FW makkelijk af kunnen krijgen ;-)

Laatst bewerkt:
Heb ook geen xbox gevraagd maar een Playstation 3;)
maar computeren is voor mij net zo'n grote hobby als modelbouw, en ik zat al sinds dat uitkwam erop te azen, dus dan mag het denk ik;)

anyway, weer on topic...

denk dan toch dat het een supertigre .75 word...;)

Na wat heen en weer gemail met phil clark toch besloten dat de kleuren RLM 82 en 83 gaan worden welke na het spuiten iets donkerder gemaakt worden met een donkere wash;)
deze kleuren zijn op de vorige pagina te zien.

Ziet erop zich goed uit.

Je moet alleen echt wel wat aan de speling doen.

Ik ben alleen een beetje bang voor de aansturing, die doe je nu met een staaf aluminum welke je 1 keer 90 graden gedraait hebt???

Ben bang dat dit op de duur gaat buigen en dat dan je hele afstelling weg is, of zelf de poten niet meer locken.
Dan kun je er volgens mij ook niet meer bij, of wel?

valt wel mee, de plek waarhij omhoog gaat is er in geslepen in plaats van gebogen, ik heb op een stuk aluminium een soort z getekend waar de bovenste hoek gebogen is op de overgang van verticaal naar horizontaal, dat gaat echt niet buigen;)

die speling krijg ik er helaas niet uit want die zit in de retract zelf en niet in de aansturing...

Ik bedoelde de lange overbrenging vanaf jouw stuk geslepen alu naar de retracts.

Die overbrengin lijkt nog al lang en fragiel.

die valt ook wel mee, halverwege is hij een kwart gedraaid om hem netjes aan te kunnen sluiten op de retracts, en dankzij die draaing is hij vreemd genoeg een stuk steviger geworden...

Okee, en ze locken goed in de downstand?

Zou zonde zijn als ze door de lock heen gedrukt worden door een zijwindlanding en dat dan je aansturing vorbogen is waardoor je een deel van de vleuegl weer moet open breken :-(

Heb je dat getest door dat "wiebelen" of heb je er echt kracht op gezet?
Vergeet niet dat er straks een kist van +/- 5 kilo op moet landen waarbij de krachten bij een verkeerde cross wind landing vaak groter zijn dan je denkt.

(sorry dat ik zo blijf door mijmeren maar mij lijkt het systeem wat te fragiel en ik zou het zonde vinden als je direct al je vleuegl weer open moet breken omdat het systeem toch niet zo probleemloos was als je dacht)

dit blijft echt zitten hoor berto;)
de kracht van de lock word bepaald door hoe diep de stuurstang in het mechanisme schuift, en niet hoe hard hij daar in gedrukt word, op dit moment gaat de stuurstang er helemaal in dus dat zit wel snor.

ik weet niet helemaal hoe ik dit systeem moet uitleggen aangezien het best ingewikkeld werkt... het komt erop neer dat het laatste beetje stuurstang wat erin gedrukt word de poot niet meer laat bewegen maaar een palletje op zijn plek schuift waardoor de retract niet meer open kan, als de retracts weer open moeten word dit palletje eriuit getrokken en beweegt de poot weer mee naar beneden, het is gewoon een standaard systeem wat goed werkt;)

en er is niks mis met bezorgdheid;)

Toppie,

nu wat anders, de ene poot schijnt meer speling te hebben dan de ander.
Kun je dat nu nog verhelpen door er een nieuwe pen of bus in te zetten?

Weet niet welk merk retracts je gebruikt en of ze nieuw zijn?

nope, helaas niet te verhelpen, heb ik al naar gekeken:(
de retracts zijn nieuw, welk merk weet ik zo niet meer, maar het is geen bekend merk voor zover ik weet... ( D.W.Z niet zo bekend als robart en springair)

Mhhh, als de retracts nieuw zijn en dan al die speling heeft heb ik een beetje bedenkingen over de kwaliteit:rolleyes:

Weet je echt niet meer welk merk, ben namenlijk nu nog nieuwsgieriger ;-)

Eerst natuurlijk panellines insmelten..
Hoi Danny,
Hoe ben je dat precies van plan met de panellines? Ik heb geen idee hoe die methode werkt maar misschien is het een goed idee om ze met tape te maken net zoals ik bij de p-47 heb gedaan. Ik zie ineens allerlei winkels verschijnen die daar speciaal dunne tape voor verkopen, je hoeft het dan niet meer zelf te snijden. Resultaat is erg mooi! Verkopen ze onder andere bij http://www.fighteraces.co.uk/ dus kun je mooi combineren met de verf.
Is die verf die je gaat bestellen van warbirdcollors? Ik had mijn verf daar ook vandaan maar die is volgens mij niet echt op schaal, wou ik toen ook niet per sé. Als ik dat van jouw zo lees is dat al behoorlijk meer op schaal dus vraag me af wat dat voor verf is? Misschien ook handig voor mijn p-47 :D

Back