Bouwverslag Topflight Giant P-51D Mustang KIT.

Yep, is bekend. Maar de Topflite P-51 is ook geen schaal model maar een "sport" schaal model. En omdat dit systeem door Robart gemaakt is voor dit model, staat zelfs op de tekening, was de keuze voor mij snel gemaakt.

Er zijn wel meer puntjes die niet met de echte overeen komen maar hoe ver wil je gaan?
Als hij op het veld staat weet iedereen wat voor model het is en dat hij daarbij behoorlijk goed vliegt is voor mij voldoende.

Burner2008 maakt er veel meer werk van dan ik gedaan heb, ga zo door!!

Zijn de droptanks al binnen??

@wondermike

:nooo: De droptanks zijn nog niet binnen, ik verwacht ze aankomende week wel eigenlijk.

En idd ik maak er veel werk van maar ik vind het ook heel leuk om te doen!!

Ik ga er ook closed loop in maken zodat het ook allemaal lekker direct reageert en stuurt..
Nog ff 1 ding.. o nder in de romp aan de achterkant zit een soort van klep bij de echte mustang.. weet iemand wanneer die en waarom die geopend wordt?? Bij hoge snelheden ofzo??

http://www.master194.com/photo_avion/mustang/images/dscn0018_jpg.jpg
Het is weer prima bouw weer dus ik ga weer ff wat doen vandaag!

Robert..

Ik dacht dat het een oliekoeler was, lucht gaat bij de scope erin en komt er dan achter weer uit.
Maar ik ben geen expert :-)

Bouw ze!

De klep is regelbaar vanuit de cockpit en laat de hete luchtstroom door de radiator vloeien, dit geeft een kleine extra kracht, zoek maar eens op het Meredith effect.

De klep is regelbaar vanuit de cockpit en laat de hete luchtstroom door de radiator vloeien, dit geeft een kleine extra kracht, zoek maar eens op het Meredith effect.

Oke! Bedankt voor de info!! Nu weet ik waar het voor is..

Ik wil het wel beweegbaar maken op m'n mustang eigenlijk, alleen ik zat me af te vragen wanneer die open werd gestuurd zodat ik dat ook zo kan maken maar als het gewoon handmatig vanuit de cockpit gedaan wordt wordt het lastig om het te laten werken.

Ik ga weer verder met de stuurkabeltjes :D

Ik volg dit verslag een beetje en zag dat je ook bezig bent geweest over evt de thor als benzine motor?
waarom is het deze toch niet geworden?
Ik ga de giant corsair bouwen en weet nog niet welke motor het gaat worden?

@psnijders

De reden dat ik niet voor de Thor gekozen heb is dat de neus van de mustang nogal slank is en er dus weinig ruimte is. de carburateur en uitlaat van de Thor zitten aan de zijkant van het blokje en dat gaat gewoon niet netjes in de neus zonder die kap helemaal te verzagen.
Ik heb nu voor de moki gekozen omdat die een achteruitlaat en carburateur heeft.
In de Corsair heb je waarschijnlijk wel meer ruimte dus miss is het dan een optie!

Groeten Robert.

, alleen ik zat me af te vragen wanneer die open werd gestuurd

Hallo Burner,

Ik DENK dat die klep pas open gaat als de motor eventjes gelopen heeft.
als je de motor start dan is alles nog koud, (dus ik denk) dan laten ze die luik
even dicht zodat de boel niet gekoeld word, en de motor eerder warm is
=dus eerder klaar voor belasting/ de start.

Ik kan het ook fout hebben hoor, maar dit is dus wat ik er van denk.

Grtz.

Goedenavond!

Ik heb weer een vraagje.

De hoogte roeren van de mustang worden via tekening aangestuurd door stangen en 2 servo's. Die stangen moeten gesoldeerd worden aan de ene kant en aan de andere kant zit gewoon schroefdraad.

Wordt dit altijd gebruikt bij schaalkisten?
Zijn er andere opties?
Zijn 2 Servo's echt nodig ?
Ik gebruik Graupner 8081 Servo's (Digitaal 5kg Carbonate tandwielen)

ff een paar foto's voor de duidelijkheid.

DSC08169.jpg

DSC08171.jpg

DSC08167.jpg

DSC08172.jpg

DSC08173.jpg

Groeten Robert

Laatst bewerkt:
Het is binnen!!! Van Aerotech!!! :D:D:D
En het is HEEEEEL mooi!!!:D:D

Kijk en geniet!

De lichtmetalen velgen!
DSC08178.jpg

De schuifcockpit
DSC08179.jpg

Droptanks
DSC08181.jpg

Scale ass.
DSC08182.jpg

Scale ass.
DSC08183.jpg

Scale cockpit ass.
DSC08184.jpg

Scale cockpit ass.
DSC08185.jpg

Zoek de verschillen! ;)
DSC08186.jpg

Laatst bewerkt:
Yup, hierbij ook een abbootje!

Gaat goei! Ik heb inmiddels ook besloten TF P51 Giant scale te gaan bouwen nadat m'n P47 van dezelfde fabrikant eindelijk klaar is.

Grt,

Tjen

De schuivende cockpitkap is super!! De wielen ook trouwens ;-)

Ik heb trouwens ook de ABS delen van de motorkap en airscope vervangen door epoxy uitvoeringen. De ABS delen staan er bekend om na een tijdje te gaan scheuren rond de schroefjes.

Nice wheels ! Hoe staat het met dit project, burner ?

mvg, Z

Thanx!
het stond even op een heel laag pitje..

MAAARRRR!!

ik ben er weer aan begonnen (met heel veel plezier) !!!!
en kan nu al weer niet meer stoppen!haha

Zal gelijk even wat foto's plaatsen omdat jullie daar natuurlijk op zitten te wachten ;)

Aller eerst ben ik verder gegaan met de onderkant van de romp dichtmaken en nu begint het ergens op te lijken!
full

De luchtflas heeft ook z'n bestemming gevonden in het klittenband.
full

De staart even pas gemaakt op de romp en nu lijkt het eindelijk ergens op tog?
full

toen maar weer verder met de vleugel want hij moet toch eerst dicht voordat hij op de romp gepast kan worden. Er komen een paar touwtjes uit van de landings lichtjes en de luchtslangetjes van de deurtjes en retracts!
full

Wieldeurtje dicht..
full

en wieldeurtje open!!
full

Extra verstevigingen gemaakt in de vleugel van 3 mm triplex en ingezaagd voor de ronding van de vleugel voor de droptanks.
full

de servoluikjes
full

full

De release dingetjes voor de droptanks even iets aangepast omdat er weinig ruimte is onder de plastic kapjes!
full

Beetje opgevuld met hout en 5min epoxy.
full

en dan moet dit het worden!
full

De vleugel word nu wel een beetje vol met buisjes en alles..
full

full

Nu een klein probleempje.. de balsa sheeting die bij de kit zat was nix.. krom enzo..
nu heb ik nieuwe gehaald en dat is net te kort! (3cm)
Was is nou de beste manier om dit op te lossen? verbands gewijs net als metselwerk?
full

Nou ik hoop dat ik jullie iets bij gemaakt heb. ik wordt er zelf in iedergeval wel blij van:D
Groeten!

Laatst bewerkt door een moderator:
Back