Bouwverslag Topflight Giant P-51D Mustang KIT.

Daar heb ik hem ook vandaan. Met een pitts style uitlaat van BCM.
Ze hebben de maten voor de Moki bij BCM inmiddels ;-)

Hierna de uitlaat aangepast zodat hij in de kap past.

De moki heeft plenty power voor starten vanaf gras. Draait een 22-8 of een 22-10 voor inlopen.

Ik zal volgende week een foto maken van de motor setup met uitlaat.
Dan wordt de kist weer uit zijn winterslaap gehaald.

Pakketje uit het oosten van Airworld!!

DSC00740.jpg

DSC00741.jpg

:D:D:D:D:D

Gefeliciteerd met de Moki!!

Je zal zien dat hij genoeg vermogen levert.

Ik zie dat je een achteruitlaat gekozen hebt.
Weet je al wat voor uitlaat je gaat gebruiken?

Dankje!

Ik weet nog niet wat voor een uitlaat ik er op ga doen ik heb wel ff gekeken bij BCM op de site en miss dat daarvan wel iets gaat passen. Anders kan ik er misschien 1 aanpassen.

Ik kreeg de motor binnen 7 dagen al binnen!

Robert.

Plaatje

Zoals velen, te laat dit draadje opgemerkt - SMULLEN! Heb zelf de 1:7 gebouwd, had daar de luxe optie om de TopFlite uitlaat te kunnen bestellen, die ook geheel ingesloten werd - die Moki is top!
Ga je bomb release ook gebruiken Robert? Tof man, met meelbommen ofzo. Leuk hoor, keep up the photo's, vr. groet, Berend.

Thanx Berend!

Er komen droptanks onder met release, die staan in bestelling samen met een paar andere ZEEEER mooie dingetjes :D Als ik het binnen heb dan volgen er zeker foto's!

Hier alvast een begin aan de romp..

DSC00742.jpg

DSCF0207.jpg

Jouw Mustang laat mijn Mustang er als speelgoed uitzien!!! Mooi werk man, vooral je retracts vind ik mooi, speciaal gemaakt voor deze kist (of ook een andere met vergelijkbaar onderstel?) Anyway, het ziet er mooier en makkelijker uit dan mijn draadstaal-poten!!!

PS had je dit niet beter bij "Vliegende Schaalmodellen" kunnen zetten..? Maakt mij niet zoveel uit, weet je nu wel te vinden!!

volgens mij zijn deze poten speciaal voor de mustang maar misschien worden ze ook gebruikt voor andere modellen..
het zou mooi zijn als het hele topic verplaatst zou kunnen worden naar vliegende schaalmodellen maar ik weet niet hoe dat moet.

Het topic hoeft niet voor mij verplaatst te worden hoor...
Ja die poten zijn speciaal voor die kit... Vind ze ook een stuk mooier dan de mijne... zal ook wel wat duurder zijn maja, je hebt dan ook echt wat! Ik ga, als ik de .60 Mustang af heb denk ik mijn bouwpakketten op dit soort dingen selecteren: hoe compleet is de kit en wat moet ik allemaal zelf improviseren/aanpassen... Zoek voor hierna een Me109, zag dat Brian Taylor er 2 had maar heb geen idee of zijn kits makkelijk of moeilijk zijn en of er accesoires zijn die er speciaal voor zijn ontworpen...

Wie levert er droptanks in schaal 1/5??
Ik heb wel het mechanisme ingebouwd maar heb nog geen droptanks of bommen!!

Ik heb het ook van aerotech besteld heb ze alleen nog niet binnen alleen..

Zodra ze er zijn zal ik wat foto's plaatsten.

Goedeavond allemaal..
Ben weer iets verder met de romp.
het staartwieltje zit op z'n plekje en ben nu nog aan het bedenken hoe ik de lucht fles in de romp monteer..:confused:
ook zitten er voor de 2 losse hoogte roeren van die gebogen stukjes staal met engels schroefdraad bij.. zodat je het vanuit de romp kunt bedienen, of ik dat ga toepassen is ook nog even de vraag..

DSC08126.jpg

DSC08127.jpg

DSC08128.jpg

grtn..

Hallo, mooi verslag van wat je aan het bouwen bent!

Ik heb een vraagje een vliegmaat van mij is ook die mustang aan het bouwen,
en hij zit zich nog te bedenken hoe hij de aanstuuring van het staartwiel
moet maken, omdat deze intrekbaar is.

Hoe los jij dit op?

Grtz. en succes met de verdere bouw

Daar zat ik ook over na te denken, misschien met veertjes werken zodat het wieltje in ieder geval recht blijft en zo de romp in gaat.
de aansturing gewoon met closed-loop maken..

De luchtfles staat toch al aangegeven op de tekening???
Zelfs de schotjes zijn al aangepast dat hij er zo in te plaatsen is.

Hier een foto van mijn staartwiel.
Hier zie je ook de aanpassingen voor het opendrukken van de luikjes door het staartwiel.
Eenvoudig en licht.

P51.JPG

Zie er goed uit!!!
Maar effe terinfo wist je dat bij de echte P51 het wiel niet naar achter maar naar voor ingetrokken werd ???
Maar dit is voor ons wat moeilijker te maken.
(heb dat ook niet op mijn P51)

P-51D_drawing_matchup.jpg

Back