Bouwverslag Trex 600 Pro EFL (Maiden)

Wat de servo hevels betreft zou ik liefst geen alu nemen. Maar er komen op de 600pro wel van die afstandsbussen te zitten toch? Dan is kunststof wellicht te slap. Of je moet een schijf of stevige arm zien te vinden.
Die 18mm is wel belangrijk voor de microbeast. 1 van de stappen is het inleren van 6 graden cyclic en daarbij moet je in principe blauw licht krijgen (indicatie dat je geometrie klopt). Misschien dat daarvoor zelfs 17 of 16mm nodig is. Misschien eerst gewoon met standaard kunststof hevels de juiste afstand bepalen en evt invliegen en dan naar juiste maat alu of stevige kunststof hevels op zoek gaan.
Deze hevels bijvoorbeeld zijn best stijf Carbon Servo Arm, 20 mm, Futaba [MIK4021] : HobbyManiac.Com, Heeft passie voor uw hobby!

Voor de heatsink kun je hittegeleidende lijm gebruiken als Arctiv Silver. Of evt hittegeleidende pasta in het midden smeren en dan op de 4 hoeken een drupje CA.
Let voor lijmen even op dat het kunststof van de Jive geen opgehoogde randjes heeft anders sluit de heatsink niet goed aan. Evt randen van de heatsink schuin afvijlen.

Bij de BEC moet je overigens een 2e kabel gebruiken, had je die al?
De bec is heel goed en betrouwbaar maar alles kan kapot. Daarom raad Kontronik aan om een 4 cellen NIMH pakket parallel te zetten als veiligheidsbuffer. Deze wordt door de Bec volgeladen en in geval van nood kun je er nog mee autoroteren.
Er waren ook wat problemen als je het bec voltage op 6V zet en het oude protocol van de Bec. Met versie 9 is dit zo goed als voorbij.

hey Danny wat betreft de hevels, daar ga ik je raad in volgen, maar inderdaad er zitten afstands-kogeltjes op gemonteerd, er zitten wel verschillende maten bij, korte en lange, de lange dienen voor zo dicht mogelijk bij de servo en de korte staan dan weer wat verder (moest het zijn dat je die dan nodig hebt).
Volgens mij zijn de plastic hevels wat te slap , heb schrik dat ze gaan breken of plooien.

Inderdaad voor het verlijmen heb ik een kleine spleet door de randjes van de jive, als ik hem op de jive leg en naar het licht gericht houd zie je het goed.

Voor de jive en zijn bec had ik gezien in de handleiding dat je een extra kabel nodig had, ik ga het toch misschien overwegen om een bufferpakketje te plaatsen.

bedankt he voor je reply
 
Hei ,

Ah jij hebt hem al , ;-) , ik hoop hem over een weekje te hebben ...
Maar OK ..

Dannyvg heeft het al uitgelegd ... maar ik gebruik ook geen program kaart ... gewoon de normale weg om te programmeren ...

Wij hebben vandaag enkele veranderingen gedaan met de JIVE ...
Eerst MODE 1 programmeren ...
Dan MODE 11 ...
En dan , omdat je een originele stock motor hebt van ALIGN de extra MODE 10 programmeren dit om de eventuele STOP van de motor te voorkomen ...
Ik weet niet hoe je vliegt , maar ik ga het alvast zo programmeren ...


Dit is volgens Service van KONTRONIK the way to program it , voor ALIGN motoren ...

Het bufferpakket van de JIVE ...
Ik ga dit niet doen ... ;-) , ik ga gewoon een 7.4 Volt NRG RX lipo van 3700 mAh gebruiken als stroom voor de Servo's ... dit is een keuze die je maakt he ... maar het gaat beide ... ;-)

PS ...
Moest je nog vragen hebben , laat het me weten , en ik spring eens binnen voor te brainstormen ... we wonen immers kort bij mekaar he ...

Grtz

Ronny
 
Laatst bewerkt:
Leuk leuk ik kijke mee.Tip , besteld een paar front tt gears! Bij mijn maiden al gestript.
De landing gears zijn veeel te laag. Ik snap niet dat ze niet de zelfde als van de 550 gebruikt hebben.
Mijn 700e/550 gears zijn onderweg.

Ik heb hem op mode1 mode 4 mode 10 staan.
Werkte prima.Ik denk dat ik hem zo laat staan.
Enige merkbare is dat hij een rits van beeps geeft snel achter elkaar bij opstart ipv de 3.
Misschien is dit een cell count echter staat in de beschrijving dat dit alleen bij lipo mode 9 gebeurd maar ik heb toch echt mode 10
gepakt.
 
Laatst bewerkt:
@ Ronny, ja ik heb hem al, hihi. rc market deed een voorstel om de losse kit met een samengestelde set-up en ben er op in gegaan omdat de efl compleet, nog even op zich laat wachten, maar vind het niet erg hoor, lol.
Lijkt me een goed idee om eens af te spreken, voor mij moogt ge altijd langs komen, ik heb het vanaf dit weekend toch wat rustiger met de bouw van ons huis.;)

Ivm de bec, ik heb juist de extra kontronik bec-cable gehaald.
Het liefst van al zou ik gewoon de interne bec gebruiken, zoals ik al eerder vermeld had aan Danny, moet ik dan maar gewoon die kabel van de slave uitgang naar de reciever pluggen? Zonder die kabel werkt het ook, maar ik denk volgens dat ik de handleiding versta, maar op halve kracht ofzo?




@Bullet3030
Heb je met de tailblaadjes de grond geraakt??
Ik vind hem ook erg laag en denk ook dat ik het onderstel van een 700 op ga zetten, en een zwart, dat zie ik liever:p


Wat betreft de instelling van de jive, ik ben er nog maar even mee bezig geweest, maar klopt het dat je telkens als je in het program-menu komt je maar telkens 1 modus kan selecteren.

Ik zou graag in mode 1 mode 10 en mode 11 vliegen op een rpm van om en bij de 2300t/min.


Dan nog een vraagje, algemeen, wat moet ge eigenlijk met die jumper, moet je die laten zitten of dient die alleen maar om te programmeren, kort om ik word er niet zo wijs uit.
 
Leuk leuk ik kijke mee.Tip , besteld een paar front tt gears! Bij mijn maiden al gestript.
De landing gears zijn veeel te laag. Ik snap niet dat ze niet de zelfde als van de 550 gebruikt hebben.
Mijn 700e/550 gears zijn onderweg.

Ik heb hem op mode1 mode 4 mode 10 staan.
Werkte prima.Ik denk dat ik hem zo laat staan.
Enige merkbare is dat hij een rits van beeps geeft snel achter elkaar bij opstart ipv de 3.
Misschien is dit een cell count echter staat in de beschrijving dat dit alleen bij lipo mode 9 gebeurd maar ik heb toch echt mode 10
gepakt.

Die telefoon riedel die afgaat na t inpluggen is de aanduiding van de KSA(mode10)
 
Ja idd de bladen hebben de grond geraakt.Het was geen vlakke grond maar hij is gewoon echt te laag, hierdoor is het risco te groot dat je de grond raakt.

Je programmeerd een modus door na opstart binnen 10sec de jumper te verwijderen.
Dan hoor de de prog beeps 321. Dan gaat hij de modusses af mode 1 mode 2 mode 3.... enz enz .Als je eerst mode 1 wilt wacht je op de 1 beep, geef je max stick op de trottle (geen bladen monteren voor de zekerheid) wachten op de bevestiging en dan schakel je de jive uit.Vervolgens plaat je de jumper weer en start je hem op.
Dan trek je weer de jumper er uit en wacht je tot je bv 10 beeps hoor.Weer vol gas en na de bevestiging schakel je de jive uit.Zo ga je door tot je alle gewenste modus heb gehad.

Oja, je kan de jumper bewaren of laten zitten.Ik laat hem zitten dan kan ik hem altijd vinden:p:p


@ Anko, Thanks man!;)

Groeten

Peter
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ivm de bec, ik heb juist de extra kontronik bec-cable gehaald.
Het liefst van al zou ik gewoon de interne bec gebruiken, zoals ik al eerder vermeld had aan Danny, moet ik dan maar gewoon die kabel van de slave uitgang naar de reciever pluggen? Zonder die kabel werkt het ook, maar ik denk volgens dat ik de handleiding versta, maar op halve kracht ofzo?
Je kunt het beste de slave cable in de SYS poort van de microbeast steken. Dan heb je in principe 3 stekkers naar de microbeast met power waarvan 1 direct. Dan zijn verdere powerbus systemen overbodig.
Reden van de slave cable is dat officieel 1 servo connector continu 2,5A aankan. De Bec is 5A continu dus vandaar 2 servo connectors.
 
Ja idd de bladen hebben de grond geraakt.Het was geen vlakke grond maar hij is gewoon echt te laag, hierdoor is het risco te groot dat je de grond raakt.

Je programmeerd een modus door na opstart binnen 10sec de jumper te verwijderen.
Dan hoor de de prog beeps 321. Dan gaat hij de modusses af mode 1 mode 2 mode 3.... enz enz .Als je eerst mode 1 wilt wacht je op de 1 beep, geef je max stick op de trottle (geen bladen monteren voor de zekerheid) wachten op de bevestiging en dan schakel je de jive uit.Vervolgens plaat je de jumper weer en start je hem op.
Dan trek je weer de jumper er uit en wacht je tot je bv 10 beeps hoor.Weer vol gas en na de bevestiging schakel je de jive uit.Zo ga je door tot je alle gewenste modus heb gehad.

Oja, je kan de jumper bewaren of laten zitten.Ik laat hem zitten dan kan ik hem altijd vinden:p:p

@ Anko, Thanks man!;)

Groeten

Peter

hey goed zo, zo heb ik het geaddn , dan was ik toch goed bezig, ik dacht per keer dat je in instelmenu zit dat je dan alles kon programmeren,

Ik neem aan dat je ook begint met mode 1 en dan bijv 10 en dan 11.
Als ik eerst mode 11 progammeer en dan mode 10, dan krijg ik die heel veel biepjes wat je zegt van de ksa mode 10, maar doe ik het anders om, dus eerst mode 10 en dan 11 dan krijg ik gewoon de normale opstart biep?
 
Je kunt het beste de slave cable in de SYS poort van de microbeast steken. Dan heb je in principe 3 stekkers naar de microbeast met power waarvan 1 direct. Dan zijn verdere powerbus systemen overbodig.
Reden van de slave cable is dat officieel 1 servo connector continu 2,5A aankan. De Bec is 5A continu dus vandaar 2 servo connectors.

Hey, Danny
oke, dat is duidelijk, maar wat bedoel je met powerbus systemen?
Ik denk niet dat ik dat heb, toch?
 
Ik neem aan dat je ook begint met mode 1 en dan bijv 10 en dan 11.
Als ik eerst mode 11 progammeer en dan mode 10, dan krijg ik die heel veel biepjes wat je zegt van de ksa mode 10, maar doe ik het anders om, dus eerst mode 10 en dan 11 dan krijg ik gewoon de normale opstart biep?

Dat zou ik ook graag willen weten.Ik denk dat het niet zoveel uit maakt eerst mode 11 en dan 10 of andersom.

groeten

Peter
 
@bullet3030, misschien dat er hier iemand een antwoord op heeft, want volgens mij moet je toch de volgorde aanhouden als ik het zo zie in je filmpje, en dat lijkt me ook het meest voor de hand liggend...

@Danny,dat powerbus systeem dat hoeft voor mij toch niet, maar het ziet er wel weer een stapje meer uit...

ondertussen ben ik weer wat verder
de staart gemonteerd, de elektronica wat netjes gedaan, maar helaas kan ik niet zoveel meer doen.
Ben aan het wachten op mijn tailservo:confused:

En voor de servo armen daar ben ik ook niet uit wat ik ermee ga doen, bij freakware staan ze online maar nog niet te krijgen:(.

DSC03660.jpg


de haetsink past nu mooi op de esc, Danny merci voor den tip he man.
 
Ziet er goed uit.Als de flybarless kop los te koop komt ga ik ook over.Let ff op hoe je de jive gaat plaatsen en waar.Ik heb hem nu op de plek van jouw foto en dan nog is het ZEER krap onder de canopy met de heatsink.Ik zit er aan te denken om de heatsink een klein beetje uit te laten steken uit de canopy.Net als de lucht inlaat van een Amerikaanse auto.Zo heb je meer ruimte en krijg je ook een luchtstroom door de finnen van de heatsink.
 
Ziet er goed uit.Als de flybarless kop los te koop komt ga ik ook over.Let ff op hoe je de jive gaat plaatsen en waar.Ik heb hem nu op de plek van jouw foto en dan nog is het ZEER krap onder de canopy met de heatsink.Ik zit er aan te denken om de heatsink een klein beetje uit te laten steken uit de canopy.Net als de lucht inlaat van een Amerikaanse auto.Zo heb je meer ruimte en krijg je ook een luchtstroom door de finnen van de heatsink.

Hey Peter,

dat had ik ook gemerkt, heb de canopy erop gehad en die raakt heel lichtjes tegen de heatsink, moet er ook nog wat op verzinnen, maar ik ga liefs geen gaatje maken in de canopy.

Het is misschien een oplossing om de heastsink wat schuin af te vijlen, of om de hoeken rond te maken zodat ze niet kunnen snijden in de canopy?
 
Dat zou je ook kunnen doen natuurlijk maar ik twijvel of de heatsink op deze manier tot zijn recht komt.Onder de canopy krijgt hij totaal geen koeling.Niet te vergeten dat de motor ook warmte produceerd.En de heatsink is volgens doen geloven nou juist enorm prestatie verhogend.De punten rond maken en misschien 2 enkele gaatjes die toch niet gaan opvallen zou misschien voor mij een oplossing zijn om toch enige luchtstroom te ontwikkelen.

Groeten

Peter


Hey Peter,

dat had ik ook gemerkt, heb de canopy erop gehad en die raakt heel lichtjes tegen de heatsink, moet er ook nog wat op verzinnen, maar ik ga liefs geen gaatje maken in de canopy.

Het is misschien een oplossing om de heastsink wat schuin af te vijlen, of om de hoeken rond te maken zodat ze niet kunnen snijden in de canopy?
 
Dat zou je ook kunnen doen natuurlijk maar ik twijvel of de heatsink op deze manier tot zijn recht komt.Onder de canopy krijgt hij totaal geen koeling.Niet te vergeten dat de motor ook warmte produceerd.En de heatsink is volgens doen geloven nou juist enorm prestatie verhogend.De punten rond maken en misschien 2 enkele gaatjes die toch niet gaan opvallen zou misschien voor mij een oplossing zijn om toch enige luchtstroom te ontwikkelen.

Groeten

Peter

hey Peter, ik denk dat het maar minimaal is, als je de klitteband (ik weet niet hoe gij dat noemt) onder de jive uithaald dat het al misschien niet meer raakt?

over die koeling heb ge zeker gelijk, maar ik vind de canopy zo geweldig mooi...
 
Zijn er mensen die met BEASTX vliegen, hoeveel mm servohevels hebben jullie??

Gemeten van middelpunt bevestiging servohevel op servo, tot middelpunt ball-link.
 
heb ondertssn verschillende heveltjes besteld, met de maten van 7mm, 12,5mm, 17,5mm, 20 en 23mm, word gewoon een kwestie van proberen,
hier moet toch de juiste bijzitten, toch :p
 
ik verwacht iets korter dan dat align aangeeft, had ik toch al eerder gezegd of misschien alleen gedacht...

klopt Danny, jij had 16mm gezegd he, maar exact 16 vind ik niet
op vele sites staan de mm's er niet bij.

heb ze nu van hobbymaniac, hoop dat de 17,5 de juiste is dat is 0.5 korter dan origineel

de plastic hevels , dat gaat echt niet goed komen die plooien al in je handen nadat de afstandskogel erop geschroefd is, daar durf ik niet mee de lucht in
 
Laatst bewerkt:
Back
Top