Bouwverslag Trex700E V2 3GX .Eerste test hover geslaagd!!(movie)

hallo Peter,

ik heb gisteren ook een 700E 3GX gekocht in Venlo, en heb hem daar ook zien vliegen! man man wat een power! oh ja, als ik me niet vergis heeft Ronny (stratus) deze ook gefilmd. een dezer dagen ga ik ook beginnen met de bouw. mag ik vragen waarom je gekozen hebt voor de Carbonnen staartbuis?
bij welke club vlieg jij trouwens? misschien kom ik wel eens kijken als ik bij mijn broer in Castricum op bezoek ga.

mvg Xavier

Oke mooi man gefeliciteerd met je aankoop!! Ik hoop dat Ronny nog een filmpje kan posten dan :cool:.
Ik vlieg zelf wild dus (nog) niet bij een club.Ik moet ff kijken hoe het gaat met de 700.Waar ik nu vlieg kan ik makkelijk uit de voeten met de 600.

Ik heb de carbon staartbuis gekozen voor de looks! Is een mooi geheel zo met het carbon frame.Ook legt het cg erg naar achteren(leeg) als ik het zo bekijk. Ik denk ook dat ik hierdoor de ESC voorop maak.

Ga je hem stock bouwen met een bouwverslag?

Groeten

Peter

Laatst bewerkt:
Hallo Peter,

ik wil hem inderdaad gaan stock-bouwen, maar weet nog niet of ik er een bouwverslag van ga maken. meestal als ik aan het bouwen ben vergeet ik tussendoor foto's te maken.
by the way, wij vliegen ook "wild" met een leuk groepje.
mvg Xavier

Oke mocht je/jullie eens in de buurt zijn en het is mooi weer weet ik nog wel een mooie
stek om te vliegen! Ik zie dat je ook een 550 hebt, fijne heli is dat ook!Succes met de bouw van de 700, we houden nog wel even kontakt misschien kunnen we elkaars hulp nog wel eens gebruiken.

groeten

Peter

Prima Peter!
ik blijf jou draadje toch nog wel even volgen hoor, is altijd handig als bouw-back-up...
en inderdaad, die 550 is ook heel fijn om mee te vliegen. een van de redenen waarom ik voor de 700E heb gekozen, is dat ik de lipos van mijn 550 hiervoor kan gebruiken.

mvg Xavier

Eenmaal Kontronik 120 +HV voor de 700 gesoldeerd met voorbereiding op de serie schakeling met EC5 connectors.Van de heatsink heb ik de vlakke hoeken bij gevijld en hem vast gezet met actic silver.

Gelijk mijn nieuwe gasgestookte soldeerbout uitgeprobeerd... wat een verademing!!

full

Het wachten is nog op de SBUS ontvanger om verder te kunnen.

Groeten

Peter

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Peter,

ik heb vandaag telefonisch bericht gehad van mijn Heli-leverancier dat ik mijn Castle 120 HV terug moet binnen brengen ivm een terugroepactie! ook vandaag terug te vinden hier op het forum onder deze rubriek: castle-creations-ice-120hv-recall

als ik met niet vergis heb jij ook deze regelaar en het zou zonde zijn dat zo'n mooie heli om deze reden uit de lucht zou vallen.

met vriendelijke groet,

Xavier

Sjieke dinges hier, zie dat het chassis ook een beetje anders is en de tailrotorunit , t.o.v. de v1.
Die accu tray ga ik in de toekomst toch ook voorzien.
Jammer he dat wachten altijd,...

Amai , dat zijn nogal aanpassingen ...

Wel INFO waar je iets mee kan , ik heb gisteren de T REX 700 E van Kurt eens LIVE mogen zien , en wat een POWER zeg ... !!!

Grtz

Ronny

Sjieke dinges hier, zie dat het chassis ook een beetje anders is en de tailrotorunit , t.o.v. de v1.
Die accu tray ga ik in de toekomst toch ook voorzien.
Jammer he dat wachten altijd,...

Wachten is altijd vervelend! Ik ben me nu maar aan het verdiepen in het 3gx systeem ;) .

Je maiden is iig geslaagd!!:cool::cool:

Het is inderdaad alleen maar voor de look die staartbuis, want carbon is hij helaas niet.
Het zijn gewoon twee alu buizen waarvan er eentje een carbon look heeft. :)

Kijk maar aan de kopse kant dan zie je gewoon de alu buis.
Dat is overigens altijd al zo geweest bij de 700 modellen

klopt hoor :)
De carbonlook is puur cosmetisch.
Je krijgt er ook een alu buis extra bij, die misschien zelfs beter is, omdat deze niet uit twee lagen bestaat.
Maar ik vind de carbonlook ook veel mooier.

volgens mij is het een echt laagje carbon hoor, dat ze er overheen doen over dat alu.
het is in ieder geval geen folie

Ja dat zou kunnen, maar dan is de staart in principe nog steeds niet echt van carbon.
Niet dat het voor de rest iets uitmaakt in het vlieggedrag of iets.
Het is zo en zo een mooier gezicht, dus :)

Vandaag dan eindelijk de Sbus r6203sb ontvanger binnen gehad.
Even snel alles ingeprikt om te kijken of er wat gebeurd.

Ik gebruik net als bij de 600Pro een futaba WHS13 batery switch met een eneloop 800mah pakketje deze keer op de bat poort van de 3GX.De ontvanger krijgt zijn stroom via de 3GX.De master kabel gaat waarschijnlijk gewoon op de trottle kanaal van de 3GX en de slave weet ik nog niet???.

Bij het omhalen van de schakelaar starte de 3GX dus dat werkt mooi met een kabeltje tussen de ontvanger en de 3GX.

Morgen ga ik dit rommeltje netjes weg werken.De draden kunnen weer netjes binnen het frame blijven.

full

full

full

Vandaag dan eidelijk de Sbus r6203sb ontvanger binnen gehad.
Even snel alles ingeprikt om te kijken of er wat gebeurd.

Ik gebruik net als bij de 600Pro een futaba WHS13 batery switch met een eneloop 800mah pakketje deze keer op de bat poort van de 3GX.De ontvanger krijgt zijn stroom via de 3GX.De master kabel gaat waarschijnlijk gewoon op de trottle kanaal van de 3GX en de slave weet ik nog niet???.

Bij het omhalen van de schakelaar starte de 3GX dus dat werkt mooi met een kabeltje tussen de ontvanger en de 3GX.

Morgen ga ik dit rommeltje netjes weg werken.De draden kunnen weer netjes binnen het frame blijven.

Hei Peter ,

Zou je de masterkabel niet gewoon in kanaal 3 van de S BUS ontvanger steken , effe calibreren en dan flatline curves instellen , dan geef je al het regelwerk qua rotortoerentallen gewoon aan de JIVE ..
Ik heb dat ook zo bij mijn T REX 600 en dat werkt prima ..

De slave kabel zou ik naar de ontvanger laten gaan , naar kanaal 1 bijvoorbeeld ..

Grtz

Ronny

Laatst bewerkt:
Back