Bouwverslag Trex700E V2 3GX .Eerste test hover geslaagd!!(movie)

Dat is ook een optie.Om eerlijk te zijn is en blijft dit een onbekend gebied voor me.
Ik moet me echt een keer verdiepen in dit gebeuren.

Dus jij zegt master en slave kabel allebei naar de sbus...

Oke ga ik dat doen.Alleen de beschrijving van de 3gx zegt esc naar trottle kanaal van 3gx maar dat maakt dus niks uit begrijp ik.

Thanks

Groeten

Peter

Het is beter om dan met een y-kabel de slave naar de 3gx te doen. Anders ga je met 2 power kabels naar de sbus en dan 1 kabel naar de 3gx.

Gebruik je de throttle uitgang van de 3gx niet alleen als je de governor ervan gebruikt?
Je zou misschien net zo goed de slave kabel in de throttle van de 3gx steken dan heb je geen y-kabel nodig.

Dit is wat ik uit de beschrijving haal.

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja is ook een optie ...

Ik werk persoonlijk liever met een RX Lipo , maar dit is persoonlijke keuze ...

Ik zou dat kanaal van de ESC van de 3GX idd gebruiken als stroomvoorziening , en het kanaal 3 van de S BUS ontvanger gebruiken om de JIVE aan te sturen ... zoals Danny het al heeft geschreven ..

Grtz
Ronny

Dus jullie zeggen de slave kabel in het 3gx trottle kanaal en de master op kanaal 3 van de sbus?

Maar wat is eigenlijk het verschil tussen de slave naar sbus en master naar 3gx of andersom?

De ontvanger accu zit ook op de 3gx he..

Groeten

Peter

Laatst bewerkt:
Hei Peter ,

Ik denk dat de MASTER poort het signaal gebeuren doorgeeft van U TX naar de JIVE ,
De SLAVE poort wordt optioneel gebruikt om de BEC van de JIVE te gebruiken , ik denk dat deze SLAVE poort gewoon wordt gebruikt voor stroom dus , en de MASTER poort is een signaal poort , indien je een RX lipo gebruikt moet je hier een rode kabel van wegmonteren , dan geeft deze enkel signaal naar de ontvanger ... vandaar de MASTER poort , signaalpoort ..

Je moet gewoon zien , dat je de ontvanger stroom geeft met 1 kabel en de 3GX stroom geeft met een kabel ...
Dus de battery naar de SBUS en de Slave kabel naar de ESC poort van de 3GX ..

Grtz

Ronny

Laatst bewerkt:
de master poort geeft ook power sowieso.

Maar in dit geval kun je ze dus idd omwisselen bullet3030.
Maar eigenlijk zou ik dan de esc in de 3gx doen en de slave op de battery poort van de 3gx en de backup in de sbus. De backup is alleen voor noodgevallen vandaar dat ik die in de sbus zou doen dan zit de echte krachtbron het dichtst bij de verbruikers.
Of de backup in de battery, en master en slave in 3gx en sbus.

Maar moraal van het verhaal :) is dus niet de master en slave in de sbus. Dat is de slechtste optie.

Master kabel MOET in de ontvanger ch 3, omdat de jive hierin zn signaal moet krijgen.
de slave kan je dan in de in de ch channel van de 3gx proppen om zo de 3gx extra te voeden.

Oke top jongens!!

Even kort samengevat de oplossing ; dus de rx accu op de sbus in een vrij kanaal, de master kabel esc op kanaal 3 sbus en de slave op kanaal 3 3gx...dat moet hem worden dan.

Anko; is dat ook in het geval van een sbus?

Kan ik dan in deze situatie de rode kabel laten zitten?

Groeten

Peter

Laatst bewerkt:
Laatste vraag ; Normaal haal je bij een backup de rode kabel los.Moet dit in dit geval met de eneloop op de rx ook? Op de 600pro heb ik de rode kabel laten zitten.Maar hier zit de eneloop met een y- kabel op de rx.

Zodra je bij een bufferpack(daar hebben we het over) de rode draad doorknipt is de output 0.. doet ie niks., laten zitten dus. ook bij de slave kabel de rode draad laten zitten.
zelfde bij een bec.

snap niet helemaal wat je met de rode kabel van je 600pro bedoelt.. uitleg?

Hei Peter ,

Ik denk dat de MASTER poort het signaal gebeuren doorgeeft van U TX naar de JIVE ,
De SLAVE poort wordt optioneel gebruikt om de BEC van de JIVE te gebruiken , ik denk dat deze SLAVE poort gewoon wordt gebruikt voor stroom dus , en de MASTER poort is een signaal poort , indien je een RX lipo gebruikt moet je hier een rode kabel van wegmonteren , dan geeft deze enkel signaal naar de ontvanger ... vandaar de MASTER poort , signaalpoort ..

Je moet gewoon zien , dat je de ontvanger stroom geeft met 1 kabel en de 3GX stroom geeft met een kabel ...
Dus de battery naar de SBUS en de Slave kabel naar de ESC poort van de 3GX ..

Grtz

Ronny

@ Anko,

Ik zal het vast wel verkeerd begrepen hebben of iets door de war halen ;)
Indien je een rx bat. gebruikt je van de master kabel de rode kabel los moet halen..
Dit heb ik namelijk bij de 600pro met jive ook niet gedaan...

Laatst bewerkt:
Master kabel MOET in de ontvanger ch 3, omdat de jive hierin zn signaal moet krijgen.
de slave kan je dan in de in de ch channel van de 3gx proppen om zo de 3gx extra te voeden.

Hoe ik het begreep uit de manual van de 3GX zou de esc ook in de 3gx moeten kunnen. Maar wellicht is de manual niet correct?

Indien je een rx bat. gebruikt je van de master kabel de rode kabel los moet halen..
Je moet alleen de rode draad van de Jive verwijderen als je de bec niet wilt gebruiken.
In geval van de eneloop backup gebruik je de bec wel degelijk, dus de rode draad ook laten zitten.

De manual geeft idd aan dat en de esc en de battery in de 3gx moet met sbus.

Het wordt een beetje lastig.Als ik de manual aan hou zou ik dus de master in de 3gx kunnen steken en de slave kabel in poort 3 van de sbus...

Laatst bewerkt:
Hei ,

Laten we het simpel houden ...

De MASTER in de poort 3 van de ontvanger ...
De SLAVE in de 3GX op de poort waar de ESC normaal moet komen ;-)
en het bufferpakket op kanaal 1 van de ontvanger ...

Je moet er gewoon voor zorgen dat als de JIVE ooit zou stuk gaan of als de stekkers van de HOOFD lipo zouden los gaan ( recent nog zien gebeuren ) dus zeg nooit NOOIT , dat je de servos nog van stroom voorziet dat je kan landen ..
THATS ALL FOLKS ..

Grtz
Ronny

Laatst bewerkt:
@ Anko,

Ik zal het vast wel verkeerd begrepen hebben of iets door de war halen ;)

Waarom zou je de bec van de jive niet gebruiken???

Ik ga zeker WEL de bec van de jive gebruiken, mis communicatie van mijn kant;)

Vanmiddag lekker aan het stoeien geweest en een eind opgeschoten.

Ik heb het nu als volgt aangesloten; Master op kanaal 3 3gx, slave kanaal 3 sbus,battery op battery poort 3gx. Dit is volgens de handleiding.Het maakt denk ik niet zoveel uit of je de battery op de 3gx aansluit of op de ontvanger.Als het 3gx systeem uitvalt kan je volgens mij de servo's ook niet meer bedienen en de ontvanger pakt zijn stroom rechtreeks van het 3gx systeem.Het is absoluut niet dat ik jullie optie's niet overweeg en misschien verander ik het ook nog wel maar ik moest even door...

Nu heb ik alles getest en het werkt allemaal prima.Het is even uitvogelen hoe de 3gx zich laat programmeren maar eigenlijk is het een eitje.Ik schrok even omdat na veel testen en afstellen/programmeren/uitvogelen de 3gx heel raar ging doen en alle servo's een kant op ging sturen en knipperen.Dit komt dit waarschijnlijk omdat de ontvanger accu leeg was geraakt en begin te knipperen.Dus even laden en dan weer verder.

De afwerking is bijna klaar.Alle draden binnen het frame, enkel nog een goede plek vinden voor de antennes.(foto's volgen)

Groeten

Peter

Laatst bewerkt:
full

full

full

full

Helaas heb ik niet zo'n goede camera, maar dit is hoe het er nu voor staat.

Hij is in principe klaar maar ik blijf de komende tijd nog wat dingen aanpassen.

Ik heb wel quickuk canopy mounts besteld kost een paar centen maar heb je ook wat, de stock pins met splitpen is een ramp.

Ook een extra battery mount is onderweg.
Nu alleen nog de juiste lipo's kiezen ergens tussen de 4000 en 5000mah.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit, en volgens mij kloppen je aansluitingen qua esc/backup nu ook hoor, zijn gewoon meerdere mogelijkheden.

Hei Peter ,

Idd mooi gedaan man, prima afgewerkt ... ;-)
TOP HELI is dat man .... daar ga je nog veel plezier van hebben ....

Succes met de MAIDEN en POST een filmpje he ...

Grtz

Ronny

Thanks!!:D

Ik heb vanmiddag de draden nog wat netter bij elkaar gebonden en moet alleen nog een weg vinden voor de antennes.

Maiden moet nog even wachten ben nog zoekende naar de juiste lipo..

Groeten

Peter

Back