Hallo allemaal,
Wel ze heeft water onder de kiel gehad. Eerst heb ik haar in een badje gelegd om te kunnen ballasten en om te kijken of er water binnenkwam. Nou dat viel alles mee. Daarna de motoren voor de hoofdschroeven en de boeg en hekschroeven getest. In een badje kun je verder niet zoveel natuurlijk. Wel bleek ik nu wat water binnen te krijgen. Na de test alles weer naar boven en gekeken wat er nu niet goed was. Enig speurwerk leverde op dat ik vergeten was in één van de schroefassen de keerring vergeten was. Hoe stom kun je zijn. Affijn, heb in ieder geval wel een fotootje van het gebeuren. Zoals te zien heb ik voor en achter nog een extra batterij van rond de 2,5 kg geplaatst. Hierdoor ligt ze net even boven de waterlijn. Alles zit er ook nog niet op en aan dus dat gaat goedkomen.
Afgelopen Zaterdag waren we te gast bij VGF in Biddinghuizen. Daar heeft ze haar eerste proefvaart gemaakt. Dit ging boven verwachting. Ze heeft een uur of 3 in het water gelegen en heel wat metertjes gevaren. Heel veel testen gedaan qua manoeuvreren en stabiliteit. Wel, het is een heerlijk schip om mee te varen. Omdat ik geen snelheidsproeven wilde doen had ik het valse dek niet afgetaped. Had ik achteraf beter wel kunnen doen. Bij het weer vervoersklaar maken bleek er toch in totaal een 40 ml. water in de boot te staan. Buiten dat je dit niet wilt had het verder totaal geen invloed op haar vaargedrag. Een hele geslaagde dag dus.

De foto is niet direkt de mooiste maar er komen nog wel meer gelegenheden waarop ik een betere kan maken. Op de dag zelf had ik er echt geen tijd voor.
Nu dus weer verder met de bouw. Het dek waar de Storage Lieren opstaan raakt al aardig gevuld. Alle railingen op dit dek zijn gemaakt. Tevens de ankerketting dreg zijn definitieve plaats gegeven.
Ook is hier een ventilatie kanaal te zien en ook de uitlaat van het hulp aggregaat aangebracht.
Op deze en bovenstaande foto is ook goed te zien hoe het lanceer platform voor de reddings capsules is gemonteerd. Onder dit platform komt nog een Tuggerwinch die al eerder te zien is geweest. Tevens naast de lieren nog 2 bordessen gemaakt. Deze zijn voor het handmatig bedienen van de lieren. Tevens een kooi gemaakt. Deze kan in de kraan worden gehangen en één, maximaal 2 personen vervoeren voor werkzaamheden op hoogte.
Aan deze kant ook de railing aangebracht. Tevens twee uithouders aan de buitenkant waarop de gangway wordt geplaatst tijdens de vaart. Uiteraard ook de gangway gemaakt. Aan deze kant komt ook nog een haspel te liggen met een sleepkabel er op. Dan nog wat kleine dingetjes, onder andere verlichting onder dit dek aanbrengen en dan kan er weer gespoten worden.
Tot zover maar weer. Groeten van een blije modelbouwer.