Bouwverslag Union Sovereign

Het is maar goed dat je die rommelige achtergrond mee fotografeert Sjoerd. Anders zouden we denken dat de plaatjes op het echte schip geschoten zijn. Je moet de uren maar niet tellen die je erin steekt. Mooi dat je over zoveel geduld beschikt en het "vak" in de vingers hebt. Perfectionisme in het kwadraat lijkt me zoiets. Soms denk ikzelf geduld te hebben, maar dat gevoel is bij het bekijken van deze plaatjes gelijk weg. Gelukkig posten er nog een paar met dezelfde gouden vingers en zo blijft er op het forum wat competitie. Blijf het met plezier volgen. Gr. Klaas.

Het is maar goed dat je die rommelige achtergrond mee fotografeert Sjoerd. Anders zouden we denken dat de plaatjes op het echte schip geschoten zijn. Je moet de uren maar niet tellen die je erin steekt. Mooi dat je over zoveel geduld beschikt en het "vak" in de vingers hebt. Perfectionisme in het kwadraat lijkt me zoiets. Soms denk ikzelf geduld te hebben, maar dat gevoel is bij het bekijken van deze plaatjes gelijk weg. Gelukkig posten er nog een paar met dezelfde gouden vingers en zo blijft er op het forum wat competitie. Blijf het met plezier volgen. Gr. Klaas.

Hallo Klaas,
Allereerst bedankt voor je lovende kritiek. Heb echter wel een beetje moeite met hetgeen ik rood heb gekleurd. Dit zou voor mij (bijna) een reden zijn om niet meer te posten.:( Daarbij, ik heb hier op het forum al zoveel mooie dingen van je gezien, is dus zeker niet terecht. Daarnaast ben je altijd bereid om andere bouwers te verblijden met jou kennis en kunde. Dit mag ook wel eens gezegd zijn. Hoop je nog lang te kunnen plezieren.

Geeft niet hoor Sjoerd. Trek je maar weer een beetje op aan mijn laatste zin. En kennis is er om te delen vind ik. Gezien mijn leeftijd ben ik daar maar aan begonnen en ben blij dat het wordt gewaardeerd. Soms krijg ik het gevoel dat ik anderen soms te kort doe door hun werk niet te zien of hen geen compliment te maken. Geniet nog steeds van mijn hobby en heb deze zomer relatief vaak gevaren. Het warme weer gebruikt om een paar schroefassen van nieuw vet (uiercreme) te voorzien. Is nu lekker zacht. Gr. Klaas.

Hallo Klaas,
Het is een hele opgave om ieder verslag te volgen en complimenten of op en aanmerkingen te maken. Hiermee doe je niemand te kort hoor. En inderdaad, op een mooie dag even lekker varen is ook een deel van de hobby. Uiercreme gebruik ik zelf ook.;)

Prachtig Sjoerd, trouwens heel erg mooie lichtbakken, kan je ze ergers of bij iemand bestellen?
De detaillering rond de lieren vind ik ik fantastisch dit maakt het model helemaal af!!!

Prachtig Sjoerd, trouwens heel erg mooie lichtbakken, kan je ze ergers of bij iemand bestellen?
De detaillering rond de lieren vind ik ik fantastisch dit maakt het model helemaal af!!!
Hallo Jan,
Ben zelf ook best tevreden met deze bakken. Zijn 3D getekend door Pim en vervolgens bij Shapeways laten printen. Dus even een berichtje aan Pim, komt het helemaal goed. Ik wil dit ook voor je doen maar ik houd van korte communicatielijnen.
De detaillering is wel goed gelukt ja, goede tekeningen en foto's onontbeerlijk in dit geval zeker. Dank je wel.

Dank je wel Erwin.
Ja, de lat ligt behoorlijk hoog maar geeft daarom ook meer voldoening. Dit gezegd hebbende wil ik wel gelijk zeggen dat er bouwers zijn waarbij mijn mond openvalt, daar trek ik me dan ook aan op. Betekent voor mij in ieder geval dat er zeker nog stappen gemaakt kunnen worden. Eén er van is inderdaad het weatheren. Daar ben ik erg huiverig voor. De bedoeling is zeker dat ik in Goes aanwezig ben, dus aldaar een praatje opent misschien de ogen. Alvast bedankt Erwin.

Sjoerd Ik neem wat spulletjes mee als je iets wat je hebt gemaakt het liefst in matte vernis kan ik je wel een demo geven.

Hallo Erwin,
Ik neem sowieso de Sovereign mee naar Goes. Deze staat nu in de zijdeglans Alcyd verf. Geen waterverf dus. Moet sowieso nog een keer gespoten worden als ze bijna gereed is dus daar kan wel een plekje op gevonden worden waar je wat kunt laten zien. Goed plan en leuk op de stand om deze demo te geven. Alvast bedankt.

Hallo Erwin,
Ik neem sowieso de Sovereign mee naar Goes. Deze staat nu in de zijdeglans Alcyd verf. Geen waterverf dus. Moet sowieso nog een keer gespoten worden als ze bijna gereed is dus daar kan wel een plekje op gevonden worden waar je wat kunt laten zien. Goed plan en leuk op de stand om deze demo te geven. Alvast bedankt.
Sjoerd beloofd is beloofd !!!! dit is qua kilometers wat beter voor me ;)

Hallo allemaal,

Nog geen foto's van de aangebrachte verlichting. Was een beetje begonnen met de ankerlier en ja, dan blijf je daar een beetje in hangen. Is inmiddels op een paar kleine details na gereed. Verder geen lang verhaal maar uiteraard wel een paar foto,s

P1040333.JPG

P1040341.JPG

P1040338.JPG

Overigens is de Ankerlier volledig statisch. Onderdeks komt wel een installatie waarmee het anker gedropt kan worden en weer opgehaald uiteraard.

Tot de volgende keer.

Sjoerd,
Wat heb je toch weer een mooi stukje werk neer gezet! Zelfs wanneer je als trouwe volger je foto's vergroot, zijn bijvoorbeeld in de talloze boutverbindingen in het midden (aandrijf) gedeelte, geen verschillen in grootte te zien. Prachtige afwerking weer!
Misschien is het nog een idee een herkenbaar voorwerp zoals een pen of lucifer naast het object te leggen om zodoende de lezer nog meer indruk te geven mbt je gedetaillerde schaalbouw (maar dit terzijde).

Groet Dennis

Prachtig Sjoerd, bijna niks op aan te merken.

Mocht ik dan toch een beetje kritisch zijn en dat is eigenlijk mieren** maar je legt de lat toch steeds weer wat hoger. Die hydrauliek leidingen zien er wat onrealistisch uit. De diameter is volgens mij niet goed, er missen nog wat flensverbindingen en ondersteuningen naar het dek toe en de bochtjes moeten een veel kleinere radius hebben. Maar het kan zijn dat het nog niet af is! Bij mij ziet het er zo uit:

P1080310.JPG

Dit is dan ook echt het enige!!!!!

Prachtig stukje werk.

Gr.
Pim

Laatst bewerkt:
Afbeelding 132.JPG

Ik heb het niet bedacht hoor Pim. ;) En inderdaad, onderin komen nog een paar flenzen op het dek. Ook verder geen steunen voor de pijp. De pijp heeft een dikte van 89 mm, omgerekend 1,78 mm. Ik heb 1,5 mm gebruikt omdat 2 mm echt te dik is. Een keuze dus. Er zijn echter nog wel een paar details die aangebracht moeten worden, waaronder de bediening. Ook de handwielen voor de remmen moeten nog aangebracht worden.

• Like
Reactions: aac
Sjoerd,
Wat heb je toch weer een mooi stukje werk neer gezet! Zelfs wanneer je als trouwe volger je foto's vergroot, zijn bijvoorbeeld in de talloze boutverbindingen in het midden (aandrijf) gedeelte, geen verschillen in grootte te zien. Prachtige afwerking weer!
Misschien is het nog een idee een herkenbaar voorwerp zoals een pen of lucifer naast het object te leggen om zodoende de lezer nog meer indruk te geven mbt je gedetaillerde schaalbouw (maar dit terzijde).

Groet Dennis

Weer hartelijk dank voor je reactie Dennis. Ja, zitten weer heel wat boutjes in... Het idee om er een herkenbaar iets naast te leggen tijdens het maken van de foto heb ik nooit aan gedacht. Volgende keer misschien?

Wow Sjoerd , wat mooi zeg :worship: modelbouw met een grote M , elke plaatsing ben weer onder de indruk van alle moois wat je maakt .
schitterend ik moet nog even wachten tot februari om het in t echt te zien , ik kan niet wachten.

Back