Bouwverslag Union Sovereign

Hallo Ron,
Dat zou helemaal fijn zijn Ron. De maximale lengte is 57 mm excl as. Met wat hocus pocus kan 60 mm ook nog. Diameter max. 25 mm, werkend op 12 V en bij voorkeur tussen 20 en 50 RPM. As dikte niet erg belangrijk en de lengte van de as ook niet. Hoor graag van je. Alvast bedankt.
 
Hallo Ron,

Maar toch hartelijk bedankt voor het aanbod en de tijd die je hebt genomen om te kijken of het is wat ik zoek. Jammer maar helaas. Echter heb ik inmiddels, na uren zoekwerk op het net , een motor gevonden die en binnen de maat blijft en voldoende trekkracht heeft. Moet als ie binnen komt wel even testen natuurlijk of die net zo goed is als op de verkoop site. ;)
 
Hallo allemaal,
Zoals beloofd een aantal plaatjes van het lierenpark. Dit blijft geheel demontabel. De Anchorhandlings lieren zijn in de basis gereed. Voor de sleeplier moet ik nog even op de bestelde motor wachten. Maar kan nog heel veel doen aan de details rondom de lieren. Hier dan de beloofde plaatjes.

QP1000044.JPG


QP1000045.JPG


QP1000046.JPG


QP1000047.JPG


QP1000048.JPG


Als de motor voorde sleeplier binnen is en de winch is gemaakt, meld ik me weer. Tot dan.
 
Werkelijk waar schitterend !! Zijn het kleine spijkertjes die de moertjes voorstellen? Of heb je die op een andere manier gemaakt?
 
Dank je articcie. De "moertjes" zijn stukjes messingdraad rond 0,5 mm. Ik boor met een o,5 mm handboortje een gat van 1,5 á 2mm diep in het kunststof. Als de basis messing is, doe ik hetzelfde maar dan onder de freesbank. Dan druk ik het staafje erin en knip deze af op de juiste lengte. Daarna alles met een vijl op gelijke en juiste hoogte vijlen. Is even werk maar het staat wel leuk.
 
Hallo allemaal,
Weer even een Update betreffende de lieren. Motor voor de Sleeplier binnen dus kon weer verder. Voor de Sleeplier heb ik een motor gekocht van 12V/60RPM. Dit blijkt toch te snel. Ook de kracht, ondanks de dikkere motor is niet acceptabel. Heb dus weer een andere motor besteld, gelukkig zijn ze betaalbaar, ditmaal op EBay. Nu dezelfde afmeting van de motor maar 20RPM. Kijken of dat beter gaat. Tegen de tijd dat deze motor binnenkomt kan ik die gemakkelijk wisselen. Eerst maar weer wat plaatjes kijken.
Sleeplier is gemaakt, dus tijd voor de rembanden. Was nog een heel uitzoekwerk, ondanks de vele foto's maar toch redelijk gelukt.
Hier is de opbouw te zien van de remband op de Sleeplier.
QP1000049.JPG


Eén van de Ancorhandlings lieren voorzien van de onderdelen zoals deze voor de fundatie liggen.
QP1000051.JPG


Dit zijn de onderdelen boven op de remband. De messingdelen zijn mechanische spanners.
QP1000052.JPG


En zo ziet het er gemonteerd uit. De linkse is al gemodelleerd, de rechtse moet nog bijgewerkt worden.
QP1000053.JPG


Dit zijn de onderdelen waarmee de remband wordt aangetrokken. Deze worden aan de onderkant gemonteerd. Het messing gedeelte is de luchtcilinder met verlengde trek/duwstang.
QP1000055.JPG


En hier gemonteerd.
QP1000056.JPG


Hier nog even beter te zien.
QP1000057.JPG


Nog even wat extra accenten aangebracht.
QP1000058.JPG


Heel belangrijk ivm. de beperkte ruimte, regelmatig na het aanbrengen van de diverse delen, weer even passen en meten of het geheel nog te plaatsen is. Is erg krap maar met enig beleid is het te doen. Aan de waterkant zal het meer moeite kosten denk ik. Op de foto eigenlijk vergeten alle details die al gereed zijn op de lieren aan te brengen.
QP1000059.JPG


Na de laatst passing de afmetingen van de bordessen gemeten en deze vervolgens gemaakt.
QP1000060.JPG


Ondanks dat je er bij plaatsing van het geheel weinig van zult zien, is er nog wel het één en ander aan details te maken. Ze zullen in ieder geval op deze manier middels een foto zichtbaar zijn.
Kan me nog wel even vermaken.
Tot de volgende keer.
 
"Redelijk gelukt", zegt hij dan.....
Ik vind het prachtig gelukt.
En wat een mooie details weer!
Dank je Ferry. Dankzij jou foto's kom ik steeds meer details tegen. Is nog niet gedaan hoor. Na de lieren komt nog het hoofdstuk crucifix met de kabelgeleider voor de sleeplier en alle andere leuke details. Heb nog even te gaan.
 
Back
Top