Hallo allemaal,
Weer even een Update betreffende de lieren. Motor voor de Sleeplier binnen dus kon weer verder. Voor de Sleeplier heb ik een motor gekocht van 12V/60RPM. Dit blijkt toch te snel. Ook de kracht, ondanks de dikkere motor is niet acceptabel. Heb dus weer een andere motor besteld, gelukkig zijn ze betaalbaar, ditmaal op EBay. Nu dezelfde afmeting van de motor maar 20RPM. Kijken of dat beter gaat. Tegen de tijd dat deze motor binnenkomt kan ik die gemakkelijk wisselen. Eerst maar weer wat plaatjes kijken.
Sleeplier is gemaakt, dus tijd voor de rembanden. Was nog een heel uitzoekwerk, ondanks de vele foto's maar toch redelijk gelukt.
Hier is de opbouw te zien van de remband op de Sleeplier.
Eén van de Ancorhandlings lieren voorzien van de onderdelen zoals deze voor de fundatie liggen.
Dit zijn de onderdelen boven op de remband. De messingdelen zijn mechanische spanners.
En zo ziet het er gemonteerd uit. De linkse is al gemodelleerd, de rechtse moet nog bijgewerkt worden.
Dit zijn de onderdelen waarmee de remband wordt aangetrokken. Deze worden aan de onderkant gemonteerd. Het messing gedeelte is de luchtcilinder met verlengde trek/duwstang.
En hier gemonteerd.
Hier nog even beter te zien.
Nog even wat extra accenten aangebracht.
Heel belangrijk ivm. de beperkte ruimte, regelmatig na het aanbrengen van de diverse delen, weer even passen en meten of het geheel nog te plaatsen is. Is erg krap maar met enig beleid is het te doen. Aan de waterkant zal het meer moeite kosten denk ik. Op de foto eigenlijk vergeten alle details die al gereed zijn op de lieren aan te brengen.
Na de laatst passing de afmetingen van de bordessen gemeten en deze vervolgens gemaakt.
Ondanks dat je er bij plaatsing van het geheel weinig van zult zien, is er nog wel het één en ander aan details te maken. Ze zullen in ieder geval op deze manier middels een foto zichtbaar zijn.
Kan me nog wel even vermaken.
Tot de volgende keer.