Hallo allemaal,
Lekker aan het bouwen geweest dus weer tijd om te laten zien wat er in de tussentijd is gebeurd. Onderstaande foto een overzichtje van een paar weken geleden.
Alle messing delen die tussen de cargorail en de verschansing komen, gestraald en in de primer gezet. Ook de wanden ( geen foto) staan in de primer. Nu eerst het dek tussen de cargowanden en de verschansing in de primer, alsmede de verschansing zelf. Daarna in de goede kleur. Na het spuiten kunnen alle delen definitief worden geplaatst. Ook de cargorails zelf en de wanden kunnen dan in de kleur en geplaatst worden.
Mal gemaakt voor de Crucifix ( heet dat zo?)
Crucifix gesoldeerd en Dry Fit geplaatst. Daarna begonnen met het bovenliggende dek. Onder dit dek zit een aantal ruimtes die nog verder gedetailleerd moeten worden. Als dit gedaan is volgt daarvan uiteraard nog een plaatje. Onder dit dek bevinden zich de 2 Anchor Handling Winches en op een verhoogde fundatie de Sleeplier. Aan stuurboordkant is het dek verhoogd. Hieronder staat ook nog een grote lier. Volgens tekening is dit een "Rope lier" Moet tzt. nog eens informeren waar deze precies voor gebruikt wordt. Mogelijk een reserve lier.
De bovenkant van het kopschot is de onderkant van het volgende dek. Hierop staan nog eens 2 van die dikke lieren. In totaal dus 6 van die joekels. De opening van dit dek is voor een trap die naar het Werkdek leidt. Uiteraard moet er ook nog een vloer ingelegd worden ( demontabel) waar de lieren op komen te staan. Aan de achterkant van dit dek, aan Stuurboordkant op het verhoogde gedeelte, tegen de Crucifix aan, komt de pedestal ( fundatie) van de kraan.
En uiteraard weer een overzichtje van het geheel tot nu toe.
En om een beetje in de sfeer te komen alvast de verlichting onder het dekje geplaatst.
Alvast vanaf de werf een fijne kerst en een gezond 2016 toegewenst. Tot de volgende keer.