Bouwverslag Union Sovereign

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Macrabbit, 8 feb 2015.

  1. Dennist

    Dennist verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 sep 2012
    Berichten:
    771
    Locatie:
    Eindhoven
    Ok maar gaat het dan niet lekken of dicht je de schroef ook weer af met iets?
     
  2. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Hai Dennis,
    Rubbertje onder het kopje van de parker. Komt geen druk op hè.
     
  3. pentip

    pentip

    Lid geworden:
    17 apr 2006
    Berichten:
    500
    Locatie:
    Gennep
    Prachtig werk, ergens zonde om te bedekken met een laagje verf!
     
  4. Frank Vekemans

    Frank Vekemans

    Lid geworden:
    21 okt 2008
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Benidorm (Spanje)
    Ik sluit me aan bij Ronny, er zijn inderdaad veel lezers ( zoals ik) die bijna nooit reageren maar wen aandachtig alles lezen. Doe zo voort een prachtig verslag, waar menige modelbouwer nog iets kan uit leren
     
  5. JCE

    JCE

    Lid geworden:
    4 mei 2015
    Berichten:
    5
    Hoi Macrabbit,

    Ik volg je ook al een poosje, en vind het schitterend wat je allemaal maakt en uitdenkt.
    Ik heb alleen een opmerking over je Towing Pins, dit zijn eigenlijk de Karmforks (Karmoy).
    De towing pins zijn de 2 pennen met platen erop die een draad insluiten zodra de pennen in de bovenste positie staan.

    Verder succes met de verder bouw, en ik kijk uit naar het vervolg.

    Jack.
     
  6. kockmans

    kockmans

    Lid geworden:
    19 feb 2013
    Berichten:
    640
    Locatie:
    Dirksland
    Hallo Sjoerd,
    Wat ben je toch een vakman! Alles ziet er strak en tot in detail mooi uit!
    Alleen je schroeven zijn al prachtig!
    Vergeet ook niet het maken van het beeldmateriaal, je kunt altijd nog fotograaf worden;).

    Ik ben fan hoor!
    Groet Dennis
     
  7. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Dank je Pentip. Heb dat zelf ook wel eens in een reactie van een collega modelbouwer geschreven. Ik vind het zelf ook prachtig als het nog een beetje glimt. Maar er gaat echt een kleurtje overheen hoor. Behalve de schroeven dan natuurlijk.
     
  8. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Dank je Frank. Reacties zijn natuurlijk leuk, maar geen noodzaak. Mijn drijfveer voor een verslag is het inspireren van mede modelbouwers. Zolang ik dit gevoel houd, zal ik ook verslagen blijven schrijven.
     
    Dennist vindt dit leuk.
  9. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Hallo Jack,
    Als je mijn verslag hebt doorgelezen, heb je ook gezien dat ik dit heb gecorrigeerd naar aanleiding van een reactie van EJB61. Post 87. Dat is één van de positieve dingen van dit forum. Zelf heb ik geen nautische achtergrond dus ben heel blij met dergelijke reacties. Overigens komen de Towingpins ook werkend op de Union Sovereign.
     
  10. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Dank je Dennis,
    Ik doe mijn best maar ik heb ook nog steeds leermomenten. Ik trek me graag op aan collegabouwers die nog véél mooiere dingen maken. Ware kunstwerkjes waar ik me aan kan vergapen. Bij je nieuwe model, de Ocean Wave, zie ik hetzelfde gebeuren. Deze komt ook zeker weten weer op een hoger niveau dan je Diamond. Ik blijf je in ieder geval volgen. Mooi dat Pim nog even is bijgesprongen. Is een voordeel van het forum. Zelfs ongevraagd krijg je onverwachte hulp.
     
  11. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Hallo allemaal,

    Weer een up-date van de werkzaamheden die de afgelopen tijd zijn gedaan. Zoals bij iedere modelbouwer krijg je wel eens het idee van, ja , dat heb ik nou wel gemaakt, maar is dit wel zo ideaal? Wel dat is mij ook weer gebeurd. De reeds eerder gemaakte Karmforks ( Zie eerdere update) ga ik toch niet gebruiken. In plaats daarvan heb ik een ander setje gebouwd waarbij de Karmforks en de Towingpins bij elkaar op één plaatje zitten. Heb hiervoor gebruik gemaakt van een ontwerp van Danny B, waarvoor nog mijn hartelijke dank. Het geheel werkt perfect. Zodra ik de juiste motoren heb en gemonteerd zal ik proberen een filmpje te plaatsen. De huidige motoren draaien te langzaam. Onderstaand een paar foto's van het setje.
    P1030854.JPG

    P1030855.JPG

    P1030857.JPG

    Heb in het achterschip de loospoorten gemaakt in de verschansing en tevens een kluisgat ( Fearlead)
    gemonteerd. Ook het tweede vak voorzien van valse dek constructie.

    P1030852.JPG

    Daarna begonnen met de cargowanden. Hier zit erg veel werk in. Veel details maar erg leuk om te doen.
    P1030853.JPG

    P1030849.JPG

    P1030850.JPG

    Dit was het weer even voor nu. Zodra de cargorails wat verder afgewerkt zijn kom ik wel weer in beeld. Bedankt voor de interesse en tot de volgende up-date.

    Sjoerd
     
    kikonline, aac en MikeMohawk vinden dit leuk.
  12. Dennist

    Dennist verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 sep 2012
    Berichten:
    771
    Locatie:
    Eindhoven
    Wauw dat ziet er weer mooi uit. Ook dat plaatje met de kamforks en towingpins ziet er heel mooi uit.
     
  13. kockmans

    kockmans

    Lid geworden:
    19 feb 2013
    Berichten:
    640
    Locatie:
    Dirksland
    Mooi werk weer Sjoerd!
    Fijn ook dat je de echte benamingen gebruikt voor diverse delen. Ik houdt een lijstje bij om zo in eigen verslagen ook de juiste scheepsbouwkundige termen te kunnen gebruiken.

    Groet Dennis.
     
  14. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Dank je Dennist. Is ook leuk werk om te doen.
     
  15. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Bedankt weer Dennis,

    Wat betreft de benamingen, ik met mijn zeer beperkte nautische kennis, wordt door diverse terechtwijzingen ook steeds wijzer wat dat betreft;);).
     
  16. pentip

    pentip

    Lid geworden:
    17 apr 2006
    Berichten:
    500
    Locatie:
    Gennep
    Tijd en ruimte ontbreekt mij vooralsnog om aan het bouwen te slaan maar jouw bouwverslag houdt m'n motivate sluimerend dus het zal er toch eens van gaan komen dat ik de 1.20 lange doos met onderdelen en romp die ik al sinds m'n 16e bezit zal gaan bouwen.

    Doe zo voort, het is inspirerend.
     
  17. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Als mijn bouwverslag jou over zou kunnen halen om deze prachtige hobby weer op te pakken, is mijn doel weer een stukje dichterbij. Hoop gauw de resultaten hier te zien.
     
  18. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Hallo allemaal,

    Weer een stapje verder met de cargowanden. Inmiddels de BB zijde voorzien van de buisconstructie. Deze in eerste instantie gemaakt van PS maar die ligt inmiddels in de kliko. Voor de stevigheid toch maar messing toegepast.

    P1030864.JPG

    De SB wand inmiddels ook zover gereed. Is aan de buitenkant behoorlijk anders dan de BB kant. Gelukkig heb ik heel veel foto's van het origineel.
    P1030865.JPG

    Bovenaanzicht BB zijde.
    P1030867.JPG

    En nog een overzichtsplaatje.
    P1030869.JPG

    Zoals jullie zien, moet er nog wel het één en ander worden gemaakt om deze kant af te maken. Maar komt goed. Bij de volgende up-date zal de BB zijde afgewerkt zijn hoop ik.
    Tot de volgende keer.
     
    kikonline, aac en MikeMohawk vinden dit leuk.
  19. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.277
    Locatie:
    Turnhout belgie
    op deze wijze krijg je natuurlijk wel wat extra stevigheid.
    mooi strak werk , maar dat zijn we inmiddels gewoon van u.
    vgr Marc
     
  20. ronny de zeeman

    ronny de zeeman

    Lid geworden:
    24 feb 2005
    Berichten:
    245
    Locatie:
    oostende
    veel werk, maar het resultaat mag dan ook gezien worden,
    grt,ronny
     

Deel Deze Pagina