bouwverslag van beginner zweefvliegtuig Sunny

het ligt nu even stil omdat ik het triplex bij quartel een beetje te duur is (32 euro voor een halve vierkante meter) ik heb het nu voor 11,90 een kwart vierkante meter gescoort bij de nijhof in baren.
ga van middag en vanavond de voor en achter lijst van mijn vleugels maken en dan de ribben er tussen plakken.

beste lezers,
ik ben klaar met de ribben voor de vleugel heeft er nog iemand tips voor het in elkaar lijmen van de vleugel er zitten 3 knikken en 1 in het midden en 2 bij de versmalling.
achterlijsten zijn binnen kon de juiste maten bij quartel bestellen dus hoef ik het zelf niet te maken.
ik was/ben nog steeds druk met het maken van mijn sectorwerkstuk over modelbouw vliegtuigen wie het interressant vind om dit te lezen stuur je email adres maar naar mij.

Mvg hugo

ps ik hoop weer snel veder te gaan.

hier komen de foto's

full

de linker vleugel ip nog niks in elkaar geplakt.

full

de linker vleugel helemaal zonder het stuk dat van triplex is

mvg hugo

Laatst bewerkt door een moderator:
Als eerste doe ik folie op de achterkant vleugel/voorkant roer, dit laat ik ongeveer 5mm op de boven en onderkant doorlopen. nu worden de scharnieren geplaatst + geborgd waarna eerst de onderkant en daarna de bovenkant van de vleugel/roer gefoliëd worden.

full

full

full

heeft er ieand nog tips over hoe je het beste de voorlijst op maat kan schuren omdat hij taps toe moet lopen.

vandaag gaan de 2 latjes per vleugel erop en vanavond het plankje voor op de vleugel.

hugo

Dat ziet er alvast goed uit Hugo !!!

Als je de latjes (de middenliggers) in de vleugel gaat lijmen kun je het beste met de bovenste beginnen.
De vleugel op de bouwplank vast pinnen en voor je begint een latje onder de ribben leggen van 3 mm dikte. Omdat het profiel nogal hol is duw je de handel makkelijk naar beneden zodat de ribben breken. (eigen ervaring :hammer:)

De voorlijst schaven en schuren doe je pas als de vleugel bijna klaar is.

Niet vergeten om de driehoekjes tegen de achterlijst en de ribben te lijmen......

Hier is het mooi bouwweer....

Succes, Jan-Hein

ik doe ze alle bij tegelijk dan kan ik er namelijk wasknijpers op zetten die ze tegen elkaar aandrukken.

full

full

hier boven een paar foto's

wel bedankt vaar je tip.

hugo

morgen/maandag komen de foto's 1 hele vleugel de andere was deels uitelkaar gevallen. bovenste en onderste helft van elkaar met een paar ribben er tussen uit.

vanavond doe ik nog een paar dingetjes en dan maak ik het morgen af.

hugo

Back