Bouwverslag van de Fly Baby

Wat vindt u van dit bouwverslag?

• Kan beter; geef een reactie........

Votes: 0 0,0%

• Total voters
    31
  • Poll closed .
Hoi Gerald,

Het was nog vroeg zullen we maar zeggen.
Inderdaad de LH staat aan de andere kant :cool:
Dat is makkelijk op te lossen want mijn nieuwe camera maakt ook spiegelbeelden :grin:

Bert

Hi scalefans,

Zoals al eerder vermeld gaat de bouw gewoon door, maar is voor jullie (ik weet niet hoeveel belangstelling er nog is) weinig nieuws te zien. Het meeste is gewoon herhaling van weleer.
De dummymotor wordt vernieuwd omdat ik er toch vanuit ga dat het lood dat in de cilinders van de "oude" zit tot het verleden gaat behoren.

2010-02-04_201506.jpg

De benodigde onderdelen voor de cilinders.

Ook moeten de kleinere onderdelen straks in de nieuwe kleur (week af van van nodig was) en dus moet het allemaal worden geschuurd.

2010-02-04_201655.jpg

Alleen de bom en de venturies moeten nog worden geschuurd.

Allemaal weer priegelwerk, maar het moet gebeuren.

Wordt vervolgd,

Bert

ik weet niet hoeveel belangstelling er nog is
Volgens mij wel heel veel.

De meesten zullen net als ik stille genieters zijn die gewoon geen woorden ervoor hebben van jouw schaalbouw.

Ga rustig door met posten wij volgen gedwee.

Hi scalefans,

Voor ik het vergeet, de romp is gespoten. Dankzij de gastvrijheid van Jeroen kon ik dit in een verwarmde spuitruimte voor elkaar krijgen. Jeroen nog van harte bedankt voor jullie gastvrijheid en geef Remco nog maar eens een "Hi Five" van mij.

2010-02-07_123230.jpg

De romp in de bijgestelde kleur.

2010-02-07_143417.jpg

Het verschil met de oude kleur.

Op foto's is het kleurbewijs slecht te geven, want als je de romp van boven naar onder bekijkt zie je al het nodige verschil. In elk geval is hier het verschil tussen de oude kleur (zie bom) en de nieuwe kleur goed te zien. Al met al ben ik nu content met de kleur.

Wordt vervolgd,

Bert

Precies, wij genieten in stilte.

En, wie zouden wij zijn om jou advies te geven? :nooo:

Kortom, vooral doorgaan!

(Check maar eens met hoeveel 'hits' (Bekeken) je draadje stijgt, als je weer iets nieuws geplaatst hebt!)

jan.

Zal ik doen en bedankt dat ik van dichtbij mocht genieten van jouw zeer mooie bouw metode
Het word echt een schiterend model

hier ook een stille genieter, die erg benieuwd is naar het eindrestultaat van de exercitie.

Jeroen: super dat je Bert de mogelijkheid gaf. Modelbouwers helpen elkaar!

Dat vind ik dus ook
en ik heb ook al een heleboel hulp gekregen via dit forum
Waar ik erg dankbaar voor ben
Ik leer ook ontzetend veel van iedereen hier

Hi scalefans,

Ik vind het toch leuk dat jullie af en toe reageren.
Nu weet ik tenminste dat jullie er zijn.
Wel vind ik het belangrijk dat jullie mij ook adviseren of zaken ter discussie stellen. Daar leren we met z'n allen van.

Wordt vervolgd,

Bert

Bert,
ik schat zo in dat de meeste mensen hier al moeite hebben om het je na te doen.
Maar ik snap wel dat het prettig is om af en toe wat reactie te krijgen, dan weet je tenminste waarvoor je je verhalen typt en foto's plaatst.

Hi scalefans,

2010-02-09_193850.jpg

De luchtvaart registratie weer aangebracht: PH-RVH

2010-02-09_194203.jpg

Vijf cilinders gereed voor afwerking.

Het afplakken van de registratie is weer gebeurd met uitgesneden maskingafplakpapier. Het uitsnijden is zeer gemakkelijk en precies met de snijplotter gedaan. Dit was ooit een goede koop!

De cilinders van hout ga ik straks ook nog verder uitboren. Deze keer niet met de bedoeling om daar loden kogeltjes in te doen.

Wordt vervolgd,

Bert

Hi scalefans,

Oeps, een lettertje verkeerd, Roland Van Haarlem zit dan ook zo in de gedachte. Inderdaad maar gelukkig dat ik de bestanden van de vorige keer nog had anders was daar die fout ook nog in geslopen. :oops:

Groeten,

Bert

Back