Bouwverslag van de Havilland DHC-2 Beaver

  • Topicstarter Topicstarter jacques
  • Startdatum Startdatum
@ Jaques.

Nee nu is het een CItation II, de PH-LAB.

CESSNA.JPG
 
afb9145.gif
Das beter.

Ook een mooi kistje toch, daar testen ze instrumenten mee toch :?:
 
@Ton van Munsteren

Stond die KLU Beaver niet in het KLU museum op Deelen?
 
Mijn kamera was even "in the shop" U.S. zullen we maar zeggen.
En in de tussentijd heb ik wat vorderingen gemaakt.

Viola een sculptuur in Wolfcraft klemmen.

afb9483.jpg
 
Wat aanzichten van de motorkap mallen zoals ik ze nu heb.
afb9485.jpg

De achterste klopt wel aardig denk ik maar de straal van de voorkant klopt niet echt.
afb9486.jpg
 
Het staartblok dit keer uit een massief balsablok, ruw op maat gezaagd met de figuurzaag machine.
afb9997.gif


afb9998.gif

Even uithollen met behulp van een X-acto V-router.
afb9999.gif


afb10000.gif
 
Speciaal voor Jan :lol:

afb10001.jpg


Het uithollen van het blok scheelt ongeveer 3 gram.
 
Jacques,

Daar kan nog wel enkele gram van af hoor :wink: Anders, mooi project hoor, ik volg het op de voet.

Stevo
 
Goh, waar ken ik dat gevoel van... :wink: Jacques, dat wordt een mooie kist, die je daar aan het maken bent :thumbsup: Principe is simpel: men neme balsa en hale alles weg wat geen vliegtuig is.... :D
afb10009.jpg
 
Dat is ook een methode.
afb9099.gif

Het is alleen een beetje zwaar en veel werk.
afb9105.gif

Ps. zo bouw je wel een mooi geruisloos kapje , trilt veel minder dan een Glasfiber kapje.
afb9134.gif
 
jacques zei:
Het is alleen een beetje zwaar en veel werk.
afb9105.gif

Ps. zo bouw je wel een mooi geruisloos kapje , trilt veel minder dan een Glasfiber kapje.
afb9134.gif
Uh, het is (mits je je hout selecteert, dus <0,1) lichter dan kunststof. Of je zou in puur carbon moeten bouwen en dat is alleen zinvol als je een hele serie wilt maken...
 
Voor die Beaver gaat er wel een hoop balsa in die kap zitten.
Hij is ongeveer 25cm in het rond.
En je wil toch wel wat wanddikte over houden.
Ik dacht aan een holle styropor mal en die aan de binnenkant en aan de buitenkant in glas met epoxy zetten.
 
Ik ga vanavond een malletje snijden voor de motorkap en de kernen voor de drijvers.
Ik kijk gewoon hoe het uitkomt, en wat het weegt als het klaar is.
Ik kan altijd nog een nieuwe maken als dit piep methode niks wordt.

Ik moet ook nog een kap maken voor mijn D-VIII kan ik mooi mee experimenteren.
 
Back
Top