H
hsleurink
Guest
Nog even een detail van de achterrem.
Wat hier op deze foto ook te zien is, is dat de aluminium kogelkoppen (wielophanging) standaard koud-op-elkaar zit geschroefd met een inbus op het kogellagertje. Zo zit het op deze foto ook nog. Dat ga ik nog wel veranderen: doordat de inbus verzonken is (conisch), zal het zo zijn dat de kogelbus een fractie zal kunnen uitzetten, waardoor hij (te) zwaar in de bus zal draaien. Daarom doe ik tussen de inbus en de kogelbus nog een stalen ringetje om de druk te verdelen.
en uhh, voorop zitten ook de stalen kogelkoppen, maar die ga ik weer vervangen voor de kunststof exemplaren. Waarom? omdat je dan een breekpunt inbouwt bij een zware crash op de voorkant. Dan heb je grote kans dat de kunststof ophanging breekt. Als dat aluminium is tijdens een crash dan heb je hoogst waarschijnlijk veeeeel meer schade.
Wat hier op deze foto ook te zien is, is dat de aluminium kogelkoppen (wielophanging) standaard koud-op-elkaar zit geschroefd met een inbus op het kogellagertje. Zo zit het op deze foto ook nog. Dat ga ik nog wel veranderen: doordat de inbus verzonken is (conisch), zal het zo zijn dat de kogelbus een fractie zal kunnen uitzetten, waardoor hij (te) zwaar in de bus zal draaien. Daarom doe ik tussen de inbus en de kogelbus nog een stalen ringetje om de druk te verdelen.
en uhh, voorop zitten ook de stalen kogelkoppen, maar die ga ik weer vervangen voor de kunststof exemplaren. Waarom? omdat je dan een breekpunt inbouwt bij een zware crash op de voorkant. Dan heb je grote kans dat de kunststof ophanging breekt. Als dat aluminium is tijdens een crash dan heb je hoogst waarschijnlijk veeeeel meer schade.
