Bouwverslag van een EVO 4 met enkele opties (FG)

• Topicstarter Topicstarter hsleurink
  • Startdatum Startdatum
Zo, dat was het dan.

Ik kan maar 1 ding zeggen: ik kijk terug op een fastastische bouwweek, en zie uit naar een fantastisch race syzoen.

Bedankt allemaal

Giela zei:
Hey,

Ik denk idd dat als de uitlaat heel warm word het niet goed kan zijn.. MAAR ik merk aan de bigpower dat hij NU nog niet zo heel warm word zodat het dan denk ik geen kwaad kan....

Ik zou ff een mailtje aan Pase sturen met de vraag daarin die kan je ongetwijfeld verder helpen..

Tja, de big power zit niet zo stijf tegen de tank (op dat gedeelte als deze samba, maar ik hoor graag wat Pascal of anderen ervan vinden.
Ik wacht af.

Ik ben 1 van de stille genieters die het topic heeft gevolgd en ik moet zeggen, het was een héél leuk en interessant bouwverslag, zo mogen er meer volgen ;)

Knappe Evo dat je daar hebt, veel plezier ermee, and keep us updated! ;)

Dank je wel, het was ook super leuk om dit verslag zo te maken!

mooie auto hoor,,Zal je met clubwedstrijd wel tegen komen maar zowiezo in apeldoorn;).
giela dat komt omdat de lb pijp van staal is word minder warm dan die van technokit of fg

Okey, Django, see you in Apeldoorn.

He, dan moet ik die dus die stalen BP hebben :D

hsleurink zei:
Okey, Django, see you in Apeldoorn.

He, dan moet ik die dus die stalen BP hebben :D
volgens mij is dit een een stale.. weet niet helemaal zeker.
maar echt een mooie auto heb jij in je bezit:D

ja inderdaad.. vind het eigelijk wel wat hebben met deze samba er op 8)

JA, lijkt me ook, maar dan moet ik eerst zeker weten dat het met een samba niet kan. Dan kan ik altijd nog met iemand proberen te ruilen met een Big Power.
Wel jammer, maar als het niet anders kan heb ik geen keuze.
Het scheelt wel dat het de achterrem is, die remt toch minder, maar ja, het is ook zo: hij moet natuurlijk wel constant remmen.

Ik zelf denk eerlijk gezegt dat het gewoon kan.
Het is silicone olie wat er in zit die heeft een stuk minder last van warmte.

Maar aan de andere kant hydro is al trager dan mech en als je dan ook nog eens een beetje vading krijgt. Ik denk dat je het gewoon rustig op je gemak moet uitzoeken. Als het echt blijkt niet tegaan kijken of hij omgeruild kan worden. Als hij niet omgeruild kan worden zal ik er gewoon even mee blijven rijden verlies heb je dan toch al in de uitlaat en maakt het niet uit of je hem nieuw 2ehands verkoopt of gebruikt 2ehands.

Ja, is ook zo Patrick.
Ik doe nu ook nog even niks.

Hooguit morgen wat benzine in de tank en aan dat koordje trekken :D

dat is een heel lekker gevoel geloof me:D eerste keer dat ik dat dee stond ik ff met trillende handen:P

mooi auto toch iets van lauterbacher dat zijn de remmen en de tank is van technokit
master evo4

air filter ook niet van FG, maar de tank is gewoon standaard door FG geleverd

hsleurink zei:
air filter ook niet van FG, maar de tank is gewoon standaard door FG geleverd
ja door fg gelevert;) haha maar techokit had dat soort model eerder..

Als je wilt kan ik je wel een klein stukje asbest mat opsturen (echt asbest, dus voorzichtig mee zijn!).
Als je dit naast de remcilinder op de uitlaat plakt dan word op die plaats geen of zeer weinig warmte uitgestraald door de uitlaat.
Asbest mat is niet dik, 0,5mm max, en het is een grijs/zilverachtig gevlochten materiaal.

MadMan zei:
Als je wilt kan ik je wel een klein stukje asbest mat opsturen (echt asbest, dus voorzichtig mee zijn!).
Als je dit naast de remcilinder op de uitlaat plakt dan word op die plaats geen of zeer weinig warmte uitgestraald door de uitlaat.
Asbest mat is niet dik, 0,5mm max, en het is een grijs/zilverachtig gevlochten materiaal.
zou ik zeker gebruiken(als je op een enge ziekte bent verlegen)

Hallo Hendrik,

Allereerst bedankt voor het mooie verslag.
Wat betreft de hoofdremcylinder achter denk ik niet dat het veel problemen gaat geven.Iets warmte kan het spul wel hebben.(Remklauwen schijven en olie worden vanuit het systeem zelf ook warm)

daarnaast is de uitzettingscoefficient van Hydro olie te verwaarlozen.

Ik ga er vanuit dat je met de auto gaat rijden waardoor de wind weinig stralingswarmte toe zal laten..

Probeer maar eens en anders lossen we het probleem wel op de een of andere manier op.
:wink:
Mvg
Pascal

woodcutter zei:
MadMan zei:
zou ik zeker gebruiken(als je op een enge ziekte bent verlegen)
Zo erg is dat niet hoor, er zit geen "vrije" asbest in, dus het enige waar je mee moet oppassen is als je het gaat snijden,
dan moet je het even nat maken. Voor de rest kan er absoluut niets mee gebeuren.

Back