Bouwverslag van een EVO 4 met enkele opties (FG)

• Topicstarter Topicstarter hsleurink
  • Startdatum Startdatum
ik ben van plan zelf de banden tegaan lijmen.
Maar over het algemeen denk ik dat iedereen gelijmde kopen.

De lijm die ik ga gebruiken is een super flex lijm

ik lijm mijn banden ook zelf (wel offroad) vind het ook niet erg om dit te doen en soms bespaar je ook nog geld. heb de standaard lijm gebruikt van hobbythek maar die droogt nogal langzaam dus de volgende keer andere lijm gebruiken of een activator kopen

Ik lijm ze altijd zelf. Gewoon met seconde lijm gaat prima. Ik heb ooit een keer 4 banden voorgelijmd gekocht en die lieten allemaal los na een aantal keren rijden.

Tja, die site ligt er momenteel uit. Komt wel weer. Maar als je bijvoorbeeld bij Pitstop kijkt (die gaat binnenkort ook de lijm van MESA verkopen) dan zie je dat die zo ongeveer alleen maar voorgelijmde banden heeft.
Dus die zal niet veel lijm meer verkopen via modelbouwlijm.nl :evil:

MESA is een lijmleverancier waar ik probeer mee samen te werken. Ik heb nu een eigen site (modelbouwlijm.nl) via MESA. Ik ben super enthausiast over zijn lijm. Voor de banden sowieso, maar ook voor huis tuin en keukengebruik.
Er wordt momenteel een test uitgevoerd door iemand van dit forum: zie binnenkort bij ''lijm en verlijmingen''. Hij beproeft momenteel 27 soorten secondelijm

hallo
die afstelschijven heb je die zelf gemaakt zoja wat heb je er voor gebruikt
ben niet nieuwschierig maar weet graag alles
laterrrrrrrrrrrrr marcel

Mugen MRX-3 zei:
Heb je al gereden met je EVO

Vanmiddag heb ik wat in de straat heen en weer gereden, maar de weg was nog niet helemaal droog. Geen grip dus

marcel vd graaf zei:
hallo
ben niet nieuwschierig maar weet graag alles
laterrrrrrrrrrrrr marcel

Niet zelf gemaakt. Heb ik een keer gekregen (van Hessel roskam)

Ja, was super. Dat blok wil echt wel lopen. De top weet ik natuurlijk niet, maar onderin heeft ie een bak vermogen zitten (is ie ook op getuned)

En die Samba 4 die klinkt SUPER. Ik heb ook al eens een samba 3 gehad, daar zat ook al een mooi geluid in. Deze is nog mooier, en qua uiterlijk vind ik dit ook een gave pijp.

marcel vd graaf zei:
hallo
marcel

Maar uhh, ze zijn van kunststof. Je zou ze best zelf kunnen maken, maar dan misschien makkelijker van aluminium. Of bijvoorbeeld een stuk trespa van 6 mm dik. Die kun je met een decoupeerzaag uitzagen (rond), gat er in boren en je hebt hem. Zelfde diameter nemen als de banden.

Succes eventueel

hey ziet er echt goed uit donderdag haal ik mijn evo4 op en dan is het ook bouwen geblazen.ik kom uit het off road gebeuren.ben vanmiddag al lid geworden bij amca dus we zien elkaar wel daar denk ik.groeten ronny :D [font=Arial, sans-serif][/font]

Hey Ronny,
leuk dat je ook bij AMCA komt. Waar heb je je evo gekocht?

ik haal hem donderdag bij pitstop tuningcenter op
ik kan niet wachten joh heb er heel veel zin in
mijn eigen auto bouwen

maar als ik jouw begrijp valt het bouwen mee
ik had de kap al een half jaar klaar hhhahahah :lol:

hey ronny die signature's maakt?
tof man ik word ook lid in apeldoorn..

of ben je die ronny niet?

nee je hebt de verkeerde voor je denk ik maar ach
dus jij rijdt ook bij amca????
zo heb ik al heel wat bekende haha
woensdag moet ik nog ff naar de amca