Bouwverslag van een EVO 4 met enkele opties (FG)

• Topicstarter Topicstarter hsleurink
  • Startdatum Startdatum
afb17932.jpg

hier en fotootje

tja is jammer dat ik het diff nog niet heb ik kan nu niet verder kl..... zooi ach het diff komt morgen
heb jij al gereden op het circuit??

Nee, nog geen meter, maar binnenkort wel.
Ik doe hier zowieso verslag hoe die gaat op het circuit.

afb17936.jpg

hier de kap die erop komt.hij is een beetje stoffig is al een tijdje klaar....

groeten ronny

Ziet er strak uit zeg! mooi!

Apart zo, met die duurstijlen. Maar uhhh, valt straks minder op als de ramen eruit zijn

tja das waar maar maar nu issie nog ff strak zal straks na een dagje rijden wel minder wezen hahahaah altijd zonde als je met je kap aan het dremelen moet.waar ga jij straks rijden dan op welk circuit??

oohhh zullen we elkaar regelmatig tegenkomen
ik hoop dat ik zondag kan rijden maar ja nog twee verjaardagen deze week.en ik moet nog aardig wat doen dus wordt krap aan...... ik zie wel ga ook niks overhaast doen daar is tie te kostbaar voor

groeten ronny evo

Ik heb zaterdag weer voor het eerst dit syzoen, en voor het eerst met de evo 4 bij AMCA gereden. Dat was het inlooptankje leegrijden.

Eerst ging ie als een dweil, maar dat lag aan de banden en aan de rem. Ik ging met 15 achter en 20 voor op weg, maar dat moest dus 10 - 15 worden.
De rem achter had te wijnig druk, zodat ik die eerst moest ontluchten

Daarna ging ie lekker! Krachtig blok en een mooi geluid uit de samba 4.

Ik probeer deze week woensdag of donderdag nog even te gaan rijden (vanaf 16:00 uur)

Dan moet de motor (na de inloop) afgesteld worden en kan ik zien hoe het met de topsnelheid is.

He Ronny Bonekamp,

Ga jij de 17e ook wedstrijd rijden of niet? Ben je als je geen wedstrijd rijd wel aanwezig daar? (ik zoek namelijk iemand die berijd is mij te helpen die dag).

hey,

ik ben nu de servo's aan het inbouwen ikga zondag testen in rucphen ik denk wel dat ik zondag de 17e meerijdt.en zoniet help ik je die dag en als ik rijdt moeten we hopen dat we niet indezelfde heat zitten:).ik had gisteren pas het diff binnen.dus vanmiddag maar vrij genomen om te bouwen hahaha hey ik spreek je wel weer groeten ronny :D

Zondag 17 April is de 2e clubwedstrijd bij AMCA. Voor mij wordt dat de 1e wedstrijd (na Barneveld) die ik ga rijden. Ben nu bezig om een transponder te krijgen, en er zal nog even een paar tankjes getraind moeten worden, want ik heb nog steeds maar 1 inloop-tankje leeg gereden. :(

Ik heb er wel zin in. Hopen dat het net zulk weer is als afgelopen weekend :D

Wie weet trouwens hoe je de transponder aansluit? Is dat gewoon met een splitkabel op de ontvangeraccu stroom? of zijn daar andere manieren voor?

Heren opgelet:

Naar aanleiding van dit forum (waar het laatst over het soort diff vet ging) bedacht ik me dat ik laatst met het bouwen van deze auto het vet helemaal vergeten was. Ik heb (na 1 tankje te hebben gereden) dit nu eerst aangebracht. In overleg met Pascal heb ik gewoon kogellagervet toegepast.

Pfft, net op tijd dus.

Zo, wat mij betreft hier even het laatste bericht van het bouwverslag.

Ik heb gisteren mijn 1e klubwedstrijd gereden. Het ging goed: ik werd 10e :lol: . (er deden helaas ook maar 10 rijders mee :mad: )

Het ging op zichzelf wel goed. Aan de auto lag het niet, wel aan de afstelling ervan. Daar ligt voor mij nog een heel groot verbeterpunt, maar ook dat zal goed komen. En ik zal wat meer moeten gaan rijden, zodat de lijnen wat constanter gereden kunnen worden.

Waar ik onderandere last van had waren de achterremmen: die deden het niet omdat er steeds weer opnieuw lucht in het systeem komt. Het schijnt zo te zijn dat de snelkoppelingen dicht zijn, maar dat de lucht via de aansluiting van de slank op de remcylinder binnenkomt. Die aansluiting zal ik met bijvoorbeeld tape (die o.a. loodgieters ook gebruiken) dicht moeten maken. Hopen dat ie dan dicht is.

Over de auto ben ik dus super te vreden. Ik blijf lekker trainen en over een week of 7 is de volgende wedstrijd, dan zullen we zien of we een progressie kunnen maken.

Toch nog even dit n.a.v. het remsysteem dat eerst nog niet zo lekker ging:

De voorrem blijft nu goed en remt super. De achterrem komt steeds lucht bij. Ik heb eerst het schroefdraad ingetapet, maar toen was het probleem nog niet verholpen. Nu blijkt dat de cilindertjes in de remklauw iets lekken. Daar komen dus nieuwe in en dan zou het goed moeten zijn.

Inmiddels rij ik al weer een poosje met de LB remmen waar nieuwe zuigertjes zijn ingekomen. De problemen zijn nu opgelost en ik kan een ieder de LB remmen aanraden !

Hoi Django, (en anderen)

Ik heb nog even geen foto's (ik zal er binnenkort wel even een paar weer opzetten)

Ik heb nu 3 clubwedstrijden gereden. Opzich gaat het rijden wel goed, alleen had ik de afstelling van de auto nog niet voor elkaar. Ik ben gisteren naar PaSe in Landgraaf geweest, en daar heef Pascal zich 3 uur achterelkaar bezig gehouden met :
- afstelling van de auto
- de gaten in de koppeling wat opgeboord zodat hij beter aangrijpt
- verwisselen van de uitlaat

De samba 4 uitlaat is er nu af, en ik heb er nu een big power op gezet. Dit omdat de hoofdremcilinder van de achterrem naast de samba 4 zit en dat wordt veel te warm. We hebben het geprobeerd, maar het wil gewoon niet.

Ik ga zometeen nog een paar rondjes rijden bij AMCA, en dan hoop ik verbetering te zien.

En dan vol afwachting naar de laatste clubwedstrijd van 21 augustus.
(ik sta nu 13 van 18, maar met de afstelling waar ik mee gereden heb was het dwijlen over de baan, dus: er is hoop.

Pascal: bedankt!

Back