Bouwverslag van een zeemeeuw(gemotoriseerd)

Gisteravond niet zo heel veel gedaan aan de minimeeuw, de beide vleugelhelften zijn wel klaar en de houten spantjes zijn gezaagd.
Wel ben ik bezig geweest om een geschikte setup te vinden, dat gaat wel lukken alleen het grootste probleem is het vinden van een accu die een beetje fatsoenlijk in de neus past maar ook dat gaat goedkomen.

Ik zou dat zeker proberen maar +- 500km heen en terug is een beetje te veel.:rolleyes:
Bedankt voor het aanbod.

Groetjes ReneDL;)

vanavond nog weer een vlucht gemaakt.
bij volgas klimt de meeuw als een berggeit :mrgreen:
zweven doet hij uitstekend.
wat me opviel is dat de vleugels wel een beetje "klapperen" in de wind.
overtrekken doet hij keurig de neus naar beneden, valt niet over een vleugel weg.
het toestel herstelt zich snel uit overtrekken.
krappe bochten en zelfs een looping is goed te doen.
het landen is echt een eitje, laag aankomen op een beetje gas. gas dicht en hij zakt zelf naar de grond.

ik ben er blij mee, een leuke funkist.

Hoi Gerard, hoe schat jij het vlieggedrag in tov een beginnend bestuurder ?

Hoe is het zelfcorrigerend vermogen met de v-stelling ( standaard ? ) die jij gebruikt hebt ?

Kan het toestel ook langzaam gevlogen worden ?

Guus

Hoi Gerard, hoe schat jij het vlieggedrag in tov een beginnend bestuurder ?

Hoe is het zelfcorrigerend vermogen met de v-stelling ( standaard ? ) die jij gebruikt hebt ?

Kan het toestel ook langzaam gevlogen worden ?

Guus

Hoi Guus,

In het artikel staat dat de meeuw anfängertauglich ist.

Je hebt een pbtje heb je wat te lezen.;)

overtrekken doet hij keurig de neus naar beneden, valt niet over een vleugel weg.
het landen is echt een eitje, laag aankomen op een beetje gas. gas dicht en hij zakt zelf naar de grond.

dit is wat wij nu graag horen se.
misschien eens eentje van 2meter maken? of nog groter uit hout, met een echt profiel?

ik moet eerlijk zeggen dat ik wel eens een kist gevlogen heb die makkelijker vliegt, vanavond waaide het wat en dan wil die wel graag "op z'n kant gaan liggen" als je dwars op de wind vliegt.
het is niet zo dat het moelijk is maar ik wil het zeker geen beginnerskist noemen, ik vermoed dat de meeuw ook niet echt crashbestendig is, het is maar depron en geen epp schuim.
de vogel wil wel langzaam vliegen trouwens en dan is die goed te sturen ook. maargoed, da's ook niet zo vreemd met het lage gewicht en grote spanwijdte.

Wij eisen videobeelden :!: ;)

hahahaha, ik kan moelijk filmen en vliegen tegelijk (kan ook niet als je geen camera hebt) en daar komt nog bij dat ik totaal nul ervaring heb met filmpjes op internet plaatsen :oops:

ik zal de volgende keer iemand vragen om foto's te maken.

camera op een magazine zetten op de grond, dan blijft het mooi stabiel staan. ff een beetje richten naar boven, en een gok wagen :)

zo kan je ook beelden schieten ;)
dat op internet zetten is natuurlijk een ander paar mouwen.

misschien eens denken om een flycamone² aan te schaffen???
is gewoon super leuk.

haha Bart, ik denk dat 'firefox309' uitgaat van vliegen op grasland. een statief heeft niet iedereen thuis staan, we zijn niet allemaal hobbyfotograaf he!
tenzij een engels woord in BE iets anders betekend dan in NL :p

ik bedoelde ook een TIJDSCHRIFT :p als magazine...
iedere modelbouwer moet toch een modeltijdschrift in de auto of ergens hebben liggen... ;)

sorry... wie komt daar nou op, een tijdschrift te gebruiken om een camera stevig neer te zetten... ik heb vast wel tien dingen in de auto die daar méér geschikt voor zijn! :)

het was maar een voorbeeld...
gewoon om te zeggen dat je gerust alleen ook filmen kan terwijl je vliegt.

hoeveel mensen van hier op het forum hebben nu eigenlijk zo een zeemeeuw in hun bezit???

en waar blijven die mooie filmpjes? :p

Back