Hallo Bert,
Ok, neuslastig maken dus niet doen. Een motivatie die ik wel vaker lees is dat ietwat neuslastigheid bij neutrale swashplate er voor zou zorgen dat hij de neiging heeft een lichte voorwaartste vlucht in te zetten, een andere reden is dat bij het lostrekken de staart meer geneigd zou zijn omhoog te gaan ipv evt omlaag.
Maar je advies is dus, gewoon neutraal afstellen.
De rotorkop is een standaard twee blads paddlekop.
Voor de kracht heb ik dus geen 4 servo's nodig, ik heb er wel voor gekozen vanwege de redundantie.
Wat het afschakelen van de fans betreft, dat is puur handbediening. Op de fotos zijn wat tuimelschakelaars te zien.
Ik heb er bewust voor gekozen om de verlichting en de fans via een volledig gescheiden circuit te voeden. Puur voor als er storing of kortsluiting optreed dit de vliegcomponenten niet kan beinvloeden. Het bewuste accu'tje is ook bijzonder klein hoor.
Maar je hebt gelijk, het is makkelijk te vergeten dus een puntje voor de checklist ;-)
Ik zal de temperatuur gaan meten tijdens de eerste vluchten en zien wat het daadwerkelijke effect van de koeling is.
Daar kan uit blijken dat het allemaal wat 'overengineered' is of dat de bedrijfszekerheid nog wat aangescherpt moet worden.
Een andere vraag, deze hoofdrotor draait linksom, ik ben rechtsom gewent.
Dit zou inhouden dat de heli in de lucht in langsrichting gezien iets scheefhangt naar de andere kant.
Zijn er nog andere zaken die ik kan verwachten t.o.v een rechtsdraaiende rotor?
Gr, Roy
Ok, neuslastig maken dus niet doen. Een motivatie die ik wel vaker lees is dat ietwat neuslastigheid bij neutrale swashplate er voor zou zorgen dat hij de neiging heeft een lichte voorwaartste vlucht in te zetten, een andere reden is dat bij het lostrekken de staart meer geneigd zou zijn omhoog te gaan ipv evt omlaag.
Maar je advies is dus, gewoon neutraal afstellen.
De rotorkop is een standaard twee blads paddlekop.
Voor de kracht heb ik dus geen 4 servo's nodig, ik heb er wel voor gekozen vanwege de redundantie.
Wat het afschakelen van de fans betreft, dat is puur handbediening. Op de fotos zijn wat tuimelschakelaars te zien.
Ik heb er bewust voor gekozen om de verlichting en de fans via een volledig gescheiden circuit te voeden. Puur voor als er storing of kortsluiting optreed dit de vliegcomponenten niet kan beinvloeden. Het bewuste accu'tje is ook bijzonder klein hoor.
Maar je hebt gelijk, het is makkelijk te vergeten dus een puntje voor de checklist ;-)
Ik zal de temperatuur gaan meten tijdens de eerste vluchten en zien wat het daadwerkelijke effect van de koeling is.
Daar kan uit blijken dat het allemaal wat 'overengineered' is of dat de bedrijfszekerheid nog wat aangescherpt moet worden.
Een andere vraag, deze hoofdrotor draait linksom, ik ben rechtsom gewent.
Dit zou inhouden dat de heli in de lucht in langsrichting gezien iets scheefhangt naar de andere kant.
Zijn er nog andere zaken die ik kan verwachten t.o.v een rechtsdraaiende rotor?
Gr, Roy