Bouwverslag: Vintage Glider project, De Sniff

Hij was inderdaad wel heel erg vlak Leon :)
Als je toch bezig bent zou ik er gelijk wat v-stelling in buigen. Heb je de originele tekeningen niet?

Hij was inderdaad wel heel erg vlak Leon :)
Als je toch bezig bent zou ik er gelijk wat v-stelling in buigen. Heb je de originele tekeningen niet?

Voor de meelezers: Ik vroeg me af waarom op de foto in de FMT duidelijk wel V-stelling te zien is en dat ik geen V-stelling heb.

Ja, ik heb de originele tekening. Zal er eens op kijken. Wat ik wel net zag is dat de foto in de FMT de versie zonder rolroeren is. En ik heb wel rolroeren. Op de WaKu vloog hij overigens prima. Zeker niet onstabiel. Zou dat door de pijlstelling komen?

Vanavond even kijken op de tekening.

Volgens mij heb ik wel eens ergens in een boekje gelezen dat pijlstelling tot op zeker hoogte hetzelfde effect heeft als v-stelling. Ik zeg hierbij met nadruk tot op zeker hoogte want ik heb vroeger ooit eens een kistje in elkaar geknutseld uit restanten dat geen v-stelling had maar een waanzinnige pijlstelling. Besturing alleen over richting. Het vloog wel maar dat het nu verschrikkelijk wendbaar was.....

met rolroeren moet je niet teveel v-stelling maken, dan gaan ze teveel gier-effect genereren, buiten het feit dat ze minder effectief zijn.

Leon, je zou eens kunnen expirementeren met verschillende V-stelingen. Dat is namelijk razend modern! Bij de moderne F3... bakken verkopen ze ook vaak diverse vleugelverbinders. Bijvoorbeeld een recht set, 2.5° en 5°.

Het zal er op neer komen dat je met helling vliegen een vlakkere vleugel prefereert, en met thermiekcirckelen meer V-stelling prettig vindt.

Je kan met dat verenstaal makkelijk meerdere setjes maken. Die kromme hoef je dus niet meer terug te buigen.... ;)

Volgens mij heb ik wel eens ergens in een boekje gelezen dat pijlstelling tot op zeker hoogte hetzelfde effect heeft als v-stelling. Ik zeg hierbij met nadruk tot op zeker hoogte want ik heb vroeger ooit eens een kistje in elkaar geknutseld uit restanten dat geen v-stelling had maar een waanzinnige pijlstelling. Besturing alleen over richting. Het vloog wel maar dat het nu verschrikkelijk wendbaar was.....
Pijlstelling heeft inderdaad een stabiliserend effect om de langsas, maar het effect van V-stelling is een stuk groter.
De snif is volgens mij niet echt bedoeld als pure thermiekkist, aan de helling zal je hem waarschijnlijk meer gebruiken. Hij vloog goed in Duitsland, lekker zo laten.

Schakelaar/Laadstekker?

De snif is volgens mij niet echt bedoeld als pure thermiekkist, aan de helling zal je hem waarschijnlijk meer gebruiken. Hij vloog goed in Duitsland, lekker zo laten.
Een F3B kist is ook voor thermiek bedoeld volgens mij. Ik laat hem in ieder geval zo (tenminste, de V-stelling) want hij vloog prima.

Nog een vraagje. Ik weet dat er ook een soort laadstekkers zijn die meteen schakelaar zijn (met zo'n wimpeltje er aan "remove before flight"). Kun je die compleet kopen of moet je die zelf solderen?
Dan vergeet je nooit meer je ontvanger aan te zetten ;)

Nog een vraagje. Ik weet dat er ook een soort laadstekkers zijn die meteen schakelaar zijn (met zo'n wimpeltje er aan "remove before flight"). Kun je die compleet kopen of moet je die zelf solderen?
Dan vergeet je nooit meer je ontvanger aan te zetten ;)

Remove*Before**Flight*Switch*-*TX*&*Radio*Accessories

Als je het echt wil moet je het even melden, er is een minimale order bedrag van +/-30 Euro geloof ik... Ik en misschien nog andere willen er dan ook wel een paar.

Je kunt jezelf natuurlijk ook aanwennen ALTIJD voordat je de kist loslaat met de rolroeren te wiebelen....of ben ik de enige die zo'n rare gewoonte heeft :-)

Sinds ik mijn dlg een keer dood omhoog gegooid heb (stekkertje losgegaan met opschuiven neusconus) zit die gewoonte er nog strakker in....

Sinds ik mijn dlg een keer dood omhoog gegooid heb (stekkertje losgegaan met opschuiven neusconus) zit die gewoonte er nog strakker in....

Tsja, met mijn DLG heb ik die gewoonte ook wel. De elastiekstart gewoonte was er een beetje uit (lang geleden), maar nu niet meer :nooo:

Toch vind ik dat 'remove before flight' dingetje wel elegant. Hij kost € 5,90 met een minimale bestelling van € 35,00
Maar ja, om er nu meteen 6 te bestellen...

Wie heeft belangstelling?

Laatst bewerkt:
We hebben er 9. Nog meer belangstelling?

Heren,

Wat een enthousiasme:
  • 3 voor Dennis (betaald, afgeleverd)
  • 2 voor Eric (betaald, afgeleverd)
  • 3 voor Raymond (betaald, afgeleverd)
  • 2 voor Jorn (betaald, afgeleverd)
  • 2 voor mezelf (betaald en afgeleverd ;))
  • 2 voor Justus (betaald, afgeleverd)
  • 2 voor Berrie (betaald, afgeleverd)
  • 1 voor Sietse (betaald, afgeleverd)

Dat zijn er al 17!

Ik ga er 17 bestellen. De logistiek kunnen we wel regelen. Fotor vliegt wel eens met Eric en Dennis. Ik kan er ook mee naar Vlaardingen meenemen. Dat komt wel goed.

Ik ga maandag bestellen, dus als er nog meer gegadigden zijn...
Ze kosten € 5,90 per stuk. De verzendkosten zijn totaal ruim € 15,-, Per stekkerschakelaarmetvlaggetje is dat € 6,90

Leon

Laatst bewerkt:
tja..eeehhh...ik ben er ook wel goed voor 2..ik woon in de buurt en heb genoeg vrije tijd om er tzt voor heen en weer te rijden.

Back