Bouwverslag: Vintage Glider project, De Sniff

Oeps!

Ik dacht dat de verzendkosten 0.00 waren (vandaar de minimum bestelling) maar dat blijkt niet zo te zijn.

Deze schakelaar wordt inclusief bestelkosten (€ 15,-) een Euro duurder. € 6,90 i.p.v. € 5,90. Het heeft overigens wel degelijk voordeel om zo'n grote bestelling te doen, voor 6 van die dingen zijn de verzendkosten € 13,--. Da's 2 euro per stekker.

Ik ga er van uit dat jullie de € 1,- prijsverhoging wel oké vinden. Is dat niet zo dan heb je nog tot maandagavond de tijd om je bestelling te annuleren.

Leon

Laatst bewerkt:
Ze zijn besteld!

Niemand vond de prijsverhoging een probleem. Ze zijn besteld!

Logistiek:
Ik neem ze mee naar Vlaardingen, daar kunnen Meylink, Berrie, Jorn, Justus, en Sietse ze ophalen. Raymond zie ik regelmatig dus dat komt wel goed en misschien kunnen Berrie/Meylink er 2 meenemen voor Eric R., da's toch in de buurt dacht ik. Dan hebben we dat ook geregeld :D

Ik PB nog over de betaling.

Leon

Hi Leon,

Hoe ver ben je met de Sniff??
Ik stond naast je toen het gebeurde en weet ook hoe dat kwam,, sstttt:roll:

Jan-Hein heeft aangeboden hem te repareren en klaagde ook over de kwaliteit van de bespanning. Ik lever een dezer dagen de tekening en nieuwe bespanfolie bij hem af. Ik heb net nieuwe folie gekocht. Doorzichtig natuurlijk! Je moet al die ribben zien. De enige kleur die ze nog hadden (en die vanaf de grond nog een beetje zichtbaar is) was paars... :(

Ik ga de romp plamuren en wit spuiten. Dan is hij voor ieder Vintage- elastiek- of helling-evenement klaar.

Ze zijn er!

Vanmorgen werd een grote doos gebracht. Daar past bijna een heel vliegtuig in. Daar in lag onderin een plastic zak met 17 "Remove before flying" stekkers.

Ik PB jullie nog over betalen.

Groeten, Leon

Eigenlijk...

De betalingen voor de laadschakelaarstekkermetvlaggetje stromen binnen. Dat gaat goed :)

Zou niet het meest handige zijn dat je starthaak gekoppeld is aan de schakelaar? Als je de ring van de hoogtestart inhaakt dat dan de schakelaar in de AAN stand wordt gezet? Lijkt me best elegant.

Binnenkort in de handel: geschakelde-hoogstarthaken?

Of draaf ik nu door :confused:

En dan de schakelaar weer uit als de lijn loslaat? Volgens mij weet jij dan hoe een snif weer naar benee komt....

Was al begonnen met de reparatie van de SNIFF. Helaas zat er een vakantie tussen, maar ben nu weer verder gegaan.
Allereerst alle bekledingsmaterialen eraf gehaald. De ene vleugel was met onderzichtig geel bekleed, de andere helft met doorzichtig geel. Bovendien blijkt toch dat folie door de tand des tijds flink wordt aangetast.

Liep daarbij tegen dezelfde problemen aan als @Sleurhutje. Erg lastig om alles er fatsoenlijk af te krijgen. Heet föhnen en voorzichtig alles eraf trekken. De rest schuren met een fijn papiertje. De restjes maar laten zitten want dan wordt het middel erger dan de kwaal . Als je er een meter af staat zie je het toch niet meer.
@Wubbe heeft gekozen voor doorzichtig paarse Oracover. We zullen eens kijken wat dat oplevert.

Een plaatje van de schade en na het verwijderen van de folie.

74584a48891b9bdb8.jpg

74584a488d3d5b0bd.jpg

De vleugel is op dit moment al helemaal verder opgebouwd en ligt nu te drogen.
Een foto volgt nog.

Groeten, JH

Laatst bewerkt door een moderator:
De vleugel is nu klaar om bespannen te worden.
Helaas kan ik de vleugel niet meer helemaal als nieuw krijgen want de originele bouwer heeft zo hier en daar ook het een en ander moeten repareren.

Als Leon maar weer lekker kan vliegen op de Waku en het Vintage Glider Treffen in september ben ik al weer tevreden.

Een plaatje ter illustratie:

74584a4a4dd69c097.jpg

Groeten, JH

Laatst bewerkt door een moderator:
Het ziet er weer geweldig uit...gezien de klap vind ik de schade zeker meevallen
Leuk toch dat alles weer goed komt en er onderling zo'n leuke Kontacten zijn.
JH heeft weer goed werk geleverd
Ik hoop de Sniff as 13 sept in Hoeven te zien vliegen

Prachtig, geweldig, fantastisch, ...

Ik zit in Italië op vakantie en Jan-Hein repareert mijn Sniff.
:worship:

Jan-Hein.............

je moet vliegen!!!!!!!!!!
En ook nog een keer in Drenthe!
Nog één week en dan heb ik vakantie!
Wanneer kom je?

mvg
Kees

Back