Ik hoop de Sniff as 13 sept in Hoeven te zien vliegen
De vleugel is zover klaar.

Ook voor de "Goud van Hout" van 30 augustus.....
Groeten, JH
Laatst bewerkt door een moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik hoop de Sniff as 13 sept in Hoeven te zien vliegen
Ja, dat moet beter kunnen. Ga ik ook nog wat aan doen. Alleen vind ik het nu wel prettig dat in een noodgeval (onzachte landing) de staart gewoon kan losschieten zonder schade.Nu nog een wat steviger constructie voor de staartbevestiging verzinnen....
Sorry Robert, maar aan zo'n antwoord heb ik niets.volgens mij moet je antenne dan gewoon binnendoor kunnen
Ok, dat vermoedde ik al. Ga ik doen.De simpele methode lijkt me gewoon stabiel uitgetrimd rechtuit vliegen en dan flink uitslag op richting geven (rustig weer). Dan zie je vanzelf of je neus duikt of optrekt.
Dat zou ook nog kunnen. De 8 mm (ronde) vleugelverbinder kan ik een aantal graden verbuigen. Alleen krijg je dan gehannes met de vleugels die dan weer kunnen draaien en dat lijkt me niet handig. Na elke landing moet je dan de vleugels weer goed zetten. Een vierkante vleugelverbinder is wat dat betreft handiger of je moet de vleugelverbinder in de romp lijmen.Is het mogelijk om nog enige V-stelling in te bouwen? Ik denk dat het vlieggedrag daarvan zou verbeteren.
Zwaartepunt is natuurlijk nog belangrijker dan bovenstaand punt. De laatste keer dat ik getest heb deed hij het normaal in de duikproef, maar als ik een bocht inzet dan heeft hij erg de neiging om naar beneden de bocht in te duiken. Vandaar dat ik denk dat er nog iets anders aan de hand is.Heb je verder al wat geëxperimenteerd met het zwaartepunt? Hoe doet hij het in de duikproef?