Bouwverslag vleks' amsterdam

• Topicstarter Topicstarter vlek
  • Startdatum Startdatum
Hoi Luc,

De schroef zit goed hoor, bij mij zit hij net zo :D. Alleen ik zou de busjes wat verder in de schroefaskoker drukken, normaal gesproken steken die niet uit.

Groetjes, Danny.

Hi Danny,

Ik heb net men busjes er verder ingeduwd,ik heb ook men schroefaskoker vast geplakt maar nu zag ik net dat er slag op men schroefas zit net voor men koppeling,ik ga morgen proberen om hem te rechten.

Verder heb ik ook men batterijhouder gemaakt en gespoten,ik heb ook voorlopig men electronica gezet hoe ik hem zou willen plaatsen,staat alles goed zo ivm storingen ten opzichte van elkaar.

Electronica geplaats.
P7200005.JPG

Met achterdek erop,naast de ontvanger moet nog wel men servo van men roer komen.
P7200008.JPG

Hoi Luc,

Mij is altijd verteld om de snelheidsregelaar zo dich mogelijk bij de accu te plaatsen i.v.m. storingen en spanningsverlies in de langere kabels. Maarom heb ik mijn snelheidsregelaar in de lierkamer (die je zelf net gebouwd hebt) ondergebracht.

Dan nog even een tip, al het water wat je aan dek krijgt heeft de neiging om in die hoekjes aan weerszijden van de lierkamer te kruipen. Veel Amsterdammers ( :wink: ) gaan daar dus ook lekken :?. Zorg dus dat alles daar helemaal waterdicht is, of beter nog zorg voor afwatering :D.

Groetjes, Danny.

Danny,

Wat is een lierkamer,ik bedoel waar moet ik die dan maken,heb jij geen foto van die van jou?

mvgr,

Luc

Sorry danny,
verkeerd gelezen,ik dacht dat er stond\"niet hebt gemaakt\"ja dat is een goed idee.

Thanks voor de tip.

Mvgr,

Luc

En mij is dan weer verteld de regelaar zo dicht mogelijk bij de motor te hebben - daar heb je hoge frequentie pulsen en moet je alles beperken.

wat me ergens logisch leek maar anders ook niet logisch - want ik verwacht toch dezelfde pulsen in stroomverbruik in de accu (er staan toch geen elco's groot genoeg op de regelaar?)

Patrick

Hai Frederik,

Hij is gemaakt van staal 4x280 mm,en ik heb hier thuis geen meetklok of een pupietaster om het eens na te meten,maar als ik het met het blote oog kan zien dan is het al wel wat.

Ik zal straks eens proberen om hem handmatig te rechten.

Mvgr,

Luc

Hoi Luc,

Inderdaad, dat 6-hoekige kamertje is de lierkamer. Bij het origineel stond daar de sleeplier, tot de verbouwing toen hebben ze deze op het bakdek gezet. Een prima plek voor de regelaar als je ten minste niet van plan bent de sleeplier werkend te maken.

@perk, helemaal gelijk, foutje van mij :oops:. De regelaar moet zo dicht mogelijk bij de motor. Niet dat het bij de Amsterdam veel uitmaakt hoor, als je de regelaar in de lierkamer zet zijn de kabels (als het goed is) precies lang genoeg om deze direct aan de motor te solderen :D.

Groetjes, Danny.

@vlek
{Hij is gemaakt van staal 4x280 ] :oops:
Moet je van r v s maken is harder en minder buigzaam
Koop ik bij een metaalhandel aan de meter :roll:
4X100 mm
mvg
Frederik :D :D

Hai Danny,

Nee ik ben niet van plan om men sleeplier werkend te maken,maar wordt de regelaar daar niet te warm in,of wordt een regelaar niet warm?

mvgr,

Luc

\\"Danny Bimmel\\" zei:
Hoi Luc,
Inderdaad, dat 6-hoekige kamertje is de lierkabel. Bij het origineel stond daar de sleeplier, tot de verbouwing toen hebben ze deze op het bakdek gezet. Een prima plek voor de regelaar als je ten minste niet van plan bent de sleeplier werkend te maken.

@perk, helemaal gelijk, foutje van mij :oops:. De regelaar moet zo dicht mogelijk bij de motor. Niet dat het bij de Amsterdam veel uitmaakt hoor, als je de regelaar in de lierkamer zet zijn de kabels (als het goed is) precies lang genoeg om deze direct aan de motor te solderen :D.

Groetjes, Danny.

Hai frederik,

Ik heb hem mooi recht gekregen,ik heb ook men motor kunnen vast zetten met vijsjes ik heb een test gedaan en hij draait prima,geen lawaai,geen trillingen,dus laat ik hem nu zitten,ik heb ook een watertest gedaan en er komt geen water in men romp,maar bij men volgende boot zal ik er aan denken om een as uit r.v.s te maken.

mvgr,

Luc

\\"F.van.Gent\\" zei:
@vlek
{Hij is gemaakt van staal 4x280 ] :oops:
Moet je van r v s maken is harder en minder buigzaam
Koop ik bij een metaalhandel aan de meter :roll:
4X100 mm
mvg
Frederik :D :D

Hoi Luc,

Als je de regelaar goed gekozen hebt wordt hij niet al te warm, ik heb zelf de Robbe Rokraft 120uP Navy in mijn Amsterdam (waarvan de waterkoeling niet is aangesloten) en die wordt totaal niet warm. Ik weet niet welke jij erin hebt liggen, maar zo te zien is het de Rokraft 120uP of de Rokraft 100uP en dat gaat wel goed :D.

Groetjes, Danny.

Modelbouwzaken verkopen verenstaal dat is rond en mooi glad.
Als je er draad op wilt snijden dan moet je dat gedeelte ontharden voor het snijden.
Maar wij gebruiken deze assen al jaren omdat wij onze assen helemaal zelf maken.
Een gladde as heeft het voordeel dat het vet niet naar buiten gewerkt wordt.

@ Danny,
Ja dat is inderdaad de regelaar die ik gebruik,dus zal ik hem daar plaatsen.

@ Jan,
Bedankt voor de tip jan,dat zal iets voor de torkomst zijn.

Nu had ik nog een vraagje over men beslag,behandel je eerst de koperen en gietijzeren stukjes,ik bedoel moet ik deze eerst schuren,ontvetten(zo ja met wat)ofzo,of kan ik ze gelijk schilderen.

Mvgr,

Luc

Ik ben van plan om een kopschroef te plaatsen in men amsterdam,weet er iemand de welke is het beste neem,merk en type.....ik had ergens gelezen dat die van graupner nogal amateuristisch zouden zijn.

mvgr,

Luc

Stuur Frederik een pb-tje - wie weet wil hij er wel eentje voor je bouwen; hij is een kei in draai- en soldeerwerk!

als je dan eens wilt varen waar je echt al je boten wilt laten zien moet je naar de open scheepvaartdagen gaan in antwerpen .
daar staat gewoon een grote bak met water (15x15mongeveer) je ziet gewoon alle soorten boten van de schippers.

Hoi Luc,

De 1785 van Graupner is een leuke boegschroef voor een leuke prijs, ik heb hem ook in de neus van mijn Amsterdam zitten. Verwacht geen wonderen (het duurt wel even voordat je 360 graden gedraaid bent), maar nogmaals voor een kleine 30 euro is het geen verkeerde boegschroef :D.

Beter is die van Marx (die heeft een echte schroef in plaats van een lepeltje), maar die is dan gelijk ook een kleine 50 euro :|.

Groetjes, Danny.

Back