Bouwverslag Walcheren (ex. Smit Frankrijk)

Danny.
Sorry dat ik enige tijd niks heb laten horen, maar over je verlichting heb ik nog geen info. De gene die ik daarvoor als aanspreek punt heb heeft een sterfgeval in familie met een langdurig ziekbed daaraan vooraf gaand. Dus je moet nog even geduld hebben. Gr Steef

Danny Bimmel zei:
Nog even een vraag over de beckerroeren. Hoe kan ik die nu het beste schilderen? Ik ben bang dat de roeren zwaar gaan lopen omdat er verf tussen de draaiende delen komt te zitten.

Je zou een heeeeeel klein beetje olie op (tussen) de schanier punten kunnen doen.
Dan kan er in ieder geval geen verf op hechten.

Hoi Allemaal,

@Roland, Ik dacht dat bombarst voor strenge beveiliging zou zorgen tijdens werkschependag :lol: :lol: :lol: . ( :wink: )

@Steef, doe maar rustig aan hoor, er zijn nu eenmaal belangrijkere dingen dan de verlichting op een modelboot. Als je wat meer weet hoor ik het wel. Nog wel even een kleine aanvulling op het lijstje wat ik je stuurde; vandaag hoorde ik dat binnenvaartschepen zijn uitgerust met een "fluitlicht". Deze lamp gaat branden als de toeter gebruikt wordt, ik denk dat lamp 13 dat is.

@Adam, dat gaan we even proberen.

Ik zette net de Walcheren even op mijn kamer en ik denk toch dat ik de kleur rood van mijn romp ga veranderen. Het is nu net een Ferrari :lol: , ik denk dat ik weer voor Humbrol 20 ga. Of jullie moeten er anders over denken.......

Groetjes Danny.

Hoi Danny,

Dat gaat er allemaal erg mooi uitzien. Ik vind zelf de kleur onder de waterlijn wel mooi. De kleur die ze op schepen gebruiken is ook vrij "knal"als ie nieuw is. Maar je moet er natuurlijk de kleur opzetten die jij zelf het mooste vindt. Ik ben benieuwd naar de stand van zaken op 5 mei.

Ik heb net gisteren mijn eigen beckerroer voor onder mijn vrachtschip geschilderd. De schanieren zijn van messing en die heb ik gewoon overgeslagen. Het draait nog steeds soepel maar je ziet wel een streepje messing tussen beide delen. Je kunt na het schilderen alles wat in de weg zit nattuurlijk wel voorzichting verwijderen.
Succes verder!

Groeten Marco.

hoi danny,

als je dat doen denk ik dat ik ga steigeren, lekker laten zitten het is toch mooi zo of niet... of moet het een KADETilac worden ofzo????

gr,
wouter zzw

Hoi Danny,

Man wat wordt dat een plaatje, en ja over smaak valt niet te twisten maar ik geloof dat ik de romp zo mooi rood zou laten, tenslotte zit het nog onderwater ook man, ga zo door !!!!!!!!!!!!! en je hebt straks een heel mooi model, wellicht tot de volgende keer.

Tom Boere

Hoi Allemaal,

@Wouter, mag ik dan niet meer naar Zeeland komen :lol: ( :wink: ).

Goed, ik ben erover uit ik laat deze kleur zitten. Ik vond de kleur een beetje te rood, maar jullie denken er anders over.

Groetjes Danny.

Danny Ral 3011 is de goede kleur voor de romp. En je beckerroeren: gewoon de scharnierpunten inspuiten met teflonspray en dan de rest van het roer weer goed ontvetten en schilderen maar!

hoi danny,

zo bedoelde ik het ook weer niet maar het is netjes zo, voor zover je het op een foto kan zien...

keep up the good work!! :worship:

gr,
wouter zzw

Hoi Allemaal,

RAL 3011 dus, morgen eens even bij de bouwmarkt gaan kijken.

@Wouter zzw, was ook maar een geintje hoor :D .

Groetjes Danny.

Hoi Danny

Even een heel stuk terug in de bouw. Ik ben bij de Zwarte Zee nu op het punt de verschansing te plaatsen maar even een vraag daarvoor moet je vierkanten gaten hebben om ze erin te plaatsen, ik dacht zelf om de breedte op te meten met de schuifmaat en dan uit te boren en dan bij te vijlen... Hoe heb jij dat gedaan????

Groetjes Justin

Bij vijlen is een kunst die ze mij eens moeten leren! Dit is altijd handig als iets te klein geworden is. Af vijlen dat kan ik wel, dus hierover heb ik geen uitleg meer nodig, GEINTJE!

Groetjes Hans.

Hoi allemaal,

Justin zei:
Even een heel stuk terug in de bouw. Ik ben bij de Zwarte Zee nu op het punt de verschansing te plaatsen maar even een vraag daarvoor moet je vierkanten gaten hebben om ze erin te plaatsen, ik dacht zelf om de breedte op te meten met de schuifmaat en dan uit te boren en dan bij te vijlen... Hoe heb jij dat gedaan????

Je bedoeld de sleuven in het dek waar de onderkant van het paaltje invalt? De houten onderdelen van de Smit Nederland zijn lasergesneden. Ik hoefde die gaten dus niet te maken, dat had iemand bij Billing Boats al voor me gedaan :D . Als de onderkant van die paaltjes vierkant is zou ik gewoon een gaatje boren zodat je het paaltje er voorzichtig in kan drukken. Zijn ze aan de onderkant rechthoekig dan zou ik inderdaad een gaatje boren en de rest bijvijlen of eh......... wegvijlen :wink: .

Groetjes Danny.

Hoi F.van.Gent,

Nee geen lantaarnpalen, maar die dingen waar de verschansing tegenaan rust. Ik noemde het maar paaltjes omdat ik geen flauw idee heb hoe die dingen heten :oops: .

Groetjes Danny.

Ik vind het belangrijker dat ze er zijn en goed uitzien dan hoe ze heten, maar goed dat is mijn mening dus.

:):):)

Hoi Danny

Jammer dat Billing boats bij het dek van de Zwarte Zee niet heeft gedaan...Bedankt voor de tip, ze waren nog niet wegesneden, maar de paaltjes waren van kunstof en 2,5mm dus ik heb gaten van 3mm geboord en ze pasten precies erin met een beetje lijm en toppie! :lol:

Groetjes Justin

Hoi Dikkie

Het is wel handig als je weet waar je het over hebt :wink:, maar het ziet er mooi uit hoor binnekort verschijnen er weer foto's :lol:

Groetjes Justin

Back