Bouwverslag Witte Zee III

Hoi

@piet

Het mooiste zou zijn als ik er een vertraging in maak, want dan breng ik de snelheid naar beneden en word ze wat krachtiger...

Gr. Justin

Hoi

Heeft iemand sugessties watvoor vertraging ik er in kan plaatsen? Zijn er namelijk bij conrad vertragingen die ik op mijn graupner 500e kan aansluiten?

Gr. Justin

Hoi

Gisteravond toen ik dit zelde bericht aan het typen was en eindelijk klaar was en op OK drukte lag de server plat :( Gelukkig is dit probleem verholpen. Ik ben er nu eindelijk uit het is de monperm geworden. Aankomende Zaterdag ga ik deze halen en dan kan hopelijk eindelijk het dek erop. Oke nu weer verder aan het bouwverslag.

normal_Foto%3DBGVA3W3P.jpg

Dit zijn de nieuwe schakelaars die ik via Conrad gekocht heb. De oude schakelaar heb ik eruit gehaald omdat het een groot en log ding was. Dit zijn veel meer overzichtelijke schakelaars en er passen er ook nog 2 naast elkaar (op mijn plateau) Ik heb er een voor het licht gemaakt en een voor de hoofdstroom toevoer. Er moet alleen nog een groen lampje komen om te zien of de hoofdschakelaar aan geschakeld is.

normal_Foto%3DSYYMP3NN.jpg

Het achterdek heb ik ook in de uiteindelijke kleuren gezet. Duck Egg Blue in plaats van Lime groen. Ik vond dan dat ik net een voetbladveld op me achterdek had, met dat Lime groen :lol: . Het achterdek heb ik ook los laten zitten vanwege het motor probleem, anders was ik zo aan het .......... geweest. Ik moet alleen nog de boeing en de rest schilderen en dan ben ik daar weer in ieder geval klaar mee...

normal_Foto%3DNCDZNF66.jpg

normal_Foto%3DDTAOJ3N6.jpg

Zo hier zie je de cabine, in haar uiteindelijke lak. Ook hier heb ik alles in de lak gezet. Er komt nog verlichting in de cabine en natuurlijk ook de navigatie verlichting. Ook heb ik een nieuwe mast+ brandspuit gemonteerd en bij de ander de mast in de grond gezet. De reling was ook vrij moeilijk, ik kreeg het koperdraard niet goed door de bochten. daardoor heb ik het afgeknipt en gesoldeerd. Dit was het weer....

Groeten Justin

Hallo Justin.
Wat betreffende Reling daar heb ik en wel meerdere een trucje voor :!:
Je neemt een hardhouten plankje
Teken het model reling er op
spijkertjes er in op de lijntje. s .
Dan kan je daarna je reling buigen.
Ook een manier is in plaats spijkertje.s gaatje s boren
Septers er insteken {tikken} en dan je reling er doorheen doen en vast solderen

Hoi

Helaas kan ik zaterdag me "missing" parts niet halen... Maarja nu het goede nieuws, ik ben verder gegaan en wel met spuiten. De blauwe strook moet nog een keer over maar dan moet ik eerst wachten todat het zwart droog is. (de patrijspoorten komen er later op)

normal_Foto%3DEMIK7JOD.jpg

normal_Foto%3DEXXZDEFV.jpg

Groeten Justin

Hoi

Ik ben weer een beetje verder gekomen..
normal_Foto%3DMEANJDML.jpg

Zoals je kunt zien heb ik ook de mast afgekregen met het zwart en geel en een Vraag:

Hoe kun je het beste je positielampen in de mast verwerken.. Ik heb namelijk 3 lampjes van 2mm en die moet ik op een mast van 8cm bij 5mm verwerken ik heb er al een sleuf in gemaakt voor de draden en de andere mast ook nog van stroom voorzien dus een hoop draden weg werken...

Groeten Justin

Justin voor dunne draden draaitafels in de arm.
Je kon het vroeger bij de electronica zaken krijgen maar hier bij de locale electronica boer niet meer.
Maar er worden door de DJ nog steeds draaitafels gebruikt.
Kabeltje zitten 4 draden in zo dik als garen.

Die mast loopt taps toe vishengels ook zijn hol is nu wat achterhaald.
In een vishengelzaak hebben ze vaak wel stukken afval liggen.

Hoi allemaal

Nou terug van de winkel:

i.p.v een monoprem heb ik een Wedico bühler 12v gekocht. Deze motor draait 9000 toeren p.m. en was 20 euro goedkoper dan een monoperm..

Gr. Justin

Justin, het ziet er hartstikke goed uit gaaf schilderwerk.
en ook die motor dat zijn perfecte motoren, Bühler is al een heel oud merk en deze motoren draaien zeer soepel en maken weinig herrie.
veel succes en ik blijf het volgen.
groetjes piet

Hoi

Ik heb net letters aan geschaft van het merk Pickup, ik heb hier 5mm letters van genomen.. Maar nu is de vraag, in welke plaats lag de Witte Zee? De Zwarte Zee lag altijd in Rotterdam maar lag de Witte Zee daar ook? Ik heb trouwens het achterdek erop gelijmd en ben nu bezig met plamuren als ik klaar ben moet de patrijspoorten erop lijmen en weer gaan spuiten..

Groeten Justin

Hallo
Ik dacht dat de thuishaven was Rotterdam.
Helaas kan ik het niet nakijken daar ik de folder met al of mijn
Zeesleper kwijt bent.
Zo beetje 500 foto's. zijn delete op een of ander manier.

In die tijd was uitvlaggen nog niet populair, en hadden de schepen gewoon hun thuishaven op de steven staan.
Heeft trouwens niets te maken met "waar de schepen altijd liggen".
De schepen van Rijkswaterstaat hebben volgens mij Rijswijk op de kont staan, en geloof mij in Rijswijk is geen haven waar deze schepen kunnen komen.
Gelukkig lag de Zwarte Zee niet altijd in Rotterdam anders had hij weinig te slepen gehad :wink:

Hoi

Ik heb net al me apparatuur op de ontvanger aangesloten, even testen... Toen begonnen de servo's te ruizen.. ik heb 2 servo's één voor me roer en voor me kraan.Ik heb de motor al ontstoord maar nog heb ik ruis en ik heb mijn bluspomp nog geen eens aan gesloten... Weet iemand hier een oplossing voor?

Groeten Justin

Hoi Justin,

Stond de zender wel aan? Als de zender niet aanstaat staan de servo's namelijk vaak te "shaken" :D . Zo gauw je de zender aanzet vliegen de servo's in hun neutrale positie en moeten ze stil blijven staan.

Groetjes, Danny.

Hoi

Nee, ik zet altijd eerst mijn zender aan voordat ik de boot "aanzet". Wat betkend fitten? :oops:

Groeten Justin

Back