Bouwverslag Witte Zee III

nog een aardige rook pluim
red20boat20ponta20delgada20220.jpg

en hier staan er nog veel meer :P :P :D
http://xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?id=TUGSPOTTERS&t=353156&postdays=0&postorder=asc&start=0

Ja, maar, er zijn wel veel meer auto's als schepen en zo één schip heeft wel de kracht van 150 auto's. Als je alles dan bij elkaar gaat tellen!

Maarja, nu terug :ontopic: want anders krijgen we weer een vervuild topic zo als de (even vervuilde) ASD vloot topic en dan moeten we een NIEUW topic starten over het bouwverslag van de witte zee (wel allemaal wat overdreven maar er zijn mensen(perfectionisten) die dat nodig vinden).

Dus als je over rookgenerators wil praten start dan maar een nieuw topic.

En de fighter is ook niet meer zo een 'tegenwoordige' sleper in Europa Maar in Amerika is die nog supper modern (als je ziet hoe een oude dingen daar rondvaren).

Tot slot: Stop de vervuiling :offtopic:

Hoi

Jongens dat lijkt net in de brand te staan zeg Mario (misschien is hierbij een roetfilter wel Handig :lol: )

Het word dus degene van Conrad..

Groeten Justin

rook rook en nog eens rook,
maar waar moet dat nou uitkomen bij de Witte Zee??

Precies uit de schoorsteen...............
Maar als je dan de schoorsteen maakt,
doe het dan goed.
Hier een fotootje van een schoorsteen van boven af,
zo kan je goed de rookkanalen zien zoals ze horen te zijn.

schoorsteen.jpg

De foto is gemaakt tijdens de bouw.

ciao,
Ronald

Hoi

Nogmaals bedankt he Ronald :lol: alleen nu de davids nog :wink: Ne hoor grapje kijk maar waneer je tijd heb...

Groeten Justin

Het vreemde is dat toen ik als WTKer vaarde de schoorsteen niet mocht roken zoals ik hier op foto's zie.

Het verschil zal zijn dat ze op Diesel draaiden en nu op Stookolie.

Komt dat er niet op neer dat je een Zwarte of Witte Zee die op Diesel liep niet kan laten Roken.

Je ziet het verschil ook wel bij de foto's van toen en nu net als van het Stoomtijdperk en her Dieseltijdperk.

Ik zou als WTKer vroeger gelijk de Temperaturen controleren als ik de Schoorsteen zo zag Roken want dan is er wat mis aan de Motor.

Er klopt in iedergeval iets niet met de verbranding. Zwarte roet / rook duidt op een te rijk mengsel. Een deel van de brandstof verbrand niet volledig met als gevolg een mooie zwarte pluim.

Bij een volledige verbranding heb ook de meeste power.
Hierdoor gegezegde "no smoke no power" ook gelijk rijp voor het rijk der fabelen. :wink:

Wat ik me wel voor kan stellen is dat niet volledig elektronisch geregelde diesel bij het gasgeven een pluim geven omdat de motor door een gebrek aan toeren nog niet voldoende kan ademen om de reeds volledig opengetrokken brandstof pump bij te houden.

Justin zei:
Hoi

Tog wel?? :wink: Nee, komt er uit de schoorsteen van de Witte Zee rook???

Groeten Justin

Aangezien deze uit een tijd is dat men nog nooit van elektronisch geregelde motoren had gehoord en de wereld ook nog vrij was van een milieu beweging, zal deze vast een pluim gegeven hebben bij het opentrekken van de registers.

Hoi Justin,

Er komt vast wel rook uit de schoorsteen, maar het zal niet veel zijn :(. Kijk maar eens naar de foto hieronder;

ZWARTE.ZEE.IV%20(1).jpg

Foto; Tugspotters

Ze heeft er, zo te zien, goed de gang inzitten maar ik zie geen rook 8O. Die rook zie je vaak als er even een stoot meer vermogen gevraagd wordt van de motor. Let maar eens op als een boot wegvaart op het moment van accelereren komt er even zwarte rook uit de uitlaten.

Tot slot dan nog even dit; de rook van de rookgeneratoren schijnt niet best te zijn voor de verf :(.

Groetjes, Danny.

Hoi

Dan is het inderdaad bter om niet te doen. Het is misschien leuk als je dan een ventilatortje aan je motor kopelt dat als je gas geeft dat er dan een rook "schot" uit de pijpen vandaan komt maja dat is nu een beetje te laat...

Groeten Justin

Die ventilator zou ik niet proberen, ik denk dat dat systeem niet gaat werken (zoals het moet). Als de ventilator stilstaat gaat er evenveel rook uitkomen als wanneer hij draait, ik denk zelfs wanneer hij draait dat de rook slechter zichtbaar gaat zijn omdat hij er nu uit wordt geblazen en dan gaat hij er veel te snel uit zodat de rookgenerator zelf niet kan volgen.

Wat wel kan werken is denk ik dat je die ventilator vervangt door een luik dat je open en toe kan laten gaan met een servo.

Groet Sam.

Justin,

Niet doen,
Veel moeite, weinig effect, en niet gelijkend het orgineel.
Steek dan liever je geld in een realistisch klinkende scheepshoorn bijvoorbeeld.

Hoi

@ Adam

De scheepshoorn is al onderweg :lol:

Ik heb een bouwpakket van Conrad besteld. zie hier:

197068_BB_00_FB.EPS.jpg

Groeten Justin

@ justin

Wat je ook zou kunnen doen om de scheepshorn wat meer body te geven is de luidspreker in een pvc buis monteren dan krijgt het geluid wat meer galm..galm..galm..alm..alm..lm..lm..mm... :wink: Maar dan moet je in je model wel plaats hebben voor zo'n pijp dat is dan wel een vereiste.

Gr Martin :D

Back