Bij een Multiswitsch werden vroeger ook relais geleverd ze staan niet meer in de catalogus.
Bij het oude Multiswitsch systeem kon 1.5 Amp totaal geschakeld worden als je dus een ruitensproeier pompje had moest je die met een relais aansturen.
Tussen Multiswitsch en Relais werd een Diode gezet omdat een Relais bij het afvallen een spanning afgeeft die de Multiswitsch beschadigde.
Ik weet niet of het relais wat Justin wil gebruiken zwaar genoeg is dit omdat er zoveel schakelingen op zitten, als hij te licht is zullen de schakelcontacten vastbranden.
Justin dit kan je wel zien of er dikke nokken op die contacten zitten.
Ik heb wel voor mijn oude systeem één print gemaakt met 6 relais erop met diode's en ook nog zekeringen erop gesoldeerd.
Er hoeft maar wat mis te gaan en je Multiswitsch fikt uit de print is dan net karton inplaats epoxy.
Justin beschrijft niet goed waar de sluiting optreed als dat aan de Multiswitsch zijde is dan moet je voorzichtig zijn ( Meten is weten ).
Draadjes tussen Switsch en Relais losmaken en dan de spanning meten als je schakelt op de zender.
Pak een voeding of accu zet hier een meter tussen om de amp te meten als je het relais schakelt.
Zit het in de schakeling tussen relais en motor kan je hezelfde doen een relais kan ook sluiting geven nieuwe kopen.
Hier hebben we een electronische dumpzaak daar heb ik wel een een doos vol met allemaal dezelfde relais gekocht.
Zelfs hele kleine relais van 1 x 1 cm kan 2 amp schakelen.
Onderstaand adres verstuurt ook onder rembours enz.
http://www.vandijkenelektronica.nl/site/