Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Beste,
Ik volg je project met veel interesse, heb ook plannen om de P-38 te bouwen , maar ben nog in de planningfase.
Als fowler flaps zou ik deze aanraden, werkt goed.
RE: Ziroli P38 construction
![]()
![]()
Groeten,
Patrick
Ronald ik heb jouw ontwerp met de mesing profielen is bekeken
Ik zou mesing aanhouden
verders lijkt jouw eigen ontwerp me het mooiste
met de beste werking
Beste,
Ik volg je project met veel interesse, heb ook plannen om de P-38 te bouwen , maar ben nog in de planningfase.
Als fowler flaps zou ik deze aanraden, werkt goed.
RE: Ziroli P38 construction
![]()
![]()
Groeten,
Patrick
lijkt ontzettend veel op mijn constructie uit 1990 voor de Short Sunderland, alleen hier wordt alleen in het midden naar achteren geduwd. Bij mijn constructie gebeurt dat aan beide zijden en bovendien is de flap dan scharnierend opgehangen aan beide schuifstangen, zodat de achterlijst niet onnodig verzwakt wordt door een lange sleuf.
groetjes,
Jan
![]()
![]()
![]()
![]()
Nou mijn systeem werkt helaas niet. Wringt teveel. Ga het systeem van Jan testen.
Nou, ik denk ook niet dat het zo is maar is op de diverse foto`s slecht te zien. Kijkend naar de manier van uitslaan denk ik toch dat het geen pinanoscharnier is. Als er een pianoscharinier op zou zitten dan zou de kier aan de onderzijde groter zijn en zou de gelijke "uitslag" een verschil te zien zijn tov van het kleine vleugeldeel tussen flaps en aileron in. Tevens lijkt de voorzijde van de aileron gewoon rond wat volgens mij duid op scharnierpunten voor het aileron ipv pianoscharnier.