Bouwverslag Zwarte Zee

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Marijke, 3 jun 2020.

  1. Watergeus

    Watergeus Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    7 mrt 2011
    Berichten:
    912
    Locatie:
    Dordrecht
    De kikkers moeten naast de davits geplaatst worden, daar worden de vallen van de reddingsboten mee vast gezet.

    Ik weet niet of ze in mijn verslag duidelijk te zien zijn anders maak ik morgen een foto voor je, ze staat nu transport klaar om morgenochtend te gaan varen.
    Met een verse accu!

    Groet,
    Mathieu
     
    Marijke vindt dit leuk.
  2. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.103
    Locatie:
    Oostvoorne
    Kijken we gelijk wat de verschillen zijn Mathieu! Gr. Klaas.
     
  3. Marijke

    Marijke

    Lid geworden:
    1 jun 2020
    Berichten:
    739
    Locatie:
    Aalten
    daar kan ik zeker wat mee. En die boot vanaf tekening komt er ook. Dit pakket was een probeersel om te zien of ik het kan en ja, ik kan het en ik vind het reuzeleuk. Ik heb nog kikkers over, kan ze nog bijplaatsen bij de davits.
     
  4. Marijke

    Marijke

    Lid geworden:
    1 jun 2020
    Berichten:
    739
    Locatie:
    Aalten
    ik ga jouw verslag er nog eens bijpakken, en fijn die verse accu! Maak je er een videootje van? Wil hem, excuus, haar, wel eens zien varen!
     
  5. Marijke

    Marijke

    Lid geworden:
    1 jun 2020
    Berichten:
    739
    Locatie:
    Aalten
    5E0B37E3-7A43-4FF3-8C2D-A061D11E6B18.jpeg 352457B6-6C7B-4902-B3DA-D297034E0CA6.jpeg ECDE1902-B111-4FAF-97DD-F59C1D703475.jpeg Ik wil graag deze zelf bouwen, heb er een reis op meegevaren als kok matroos. Bouwjaar 1985, kampen. Kruiplijner. Mooie stabiele den, vaart lekker op de atlantische oceaan maar op de noordzee is het konstant palen pikken.
     
  6. Marijke

    Marijke

    Lid geworden:
    1 jun 2020
    Berichten:
    739
    Locatie:
    Aalten
    Sommige details zijn goed zichtbaar, zoals het vlekkendek dat van oranje veranderde in gemeleerd groen:D en de plaatsen van de kikkers...
     
  7. Watergeus

    Watergeus Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    7 mrt 2011
    Berichten:
    912
    Locatie:
    Dordrecht
    christiaan1961 en Marijke vinden dit leuk.
  8. Marijke

    Marijke

    Lid geworden:
    1 jun 2020
    Berichten:
    739
    Locatie:
    Aalten
    Voordeel van wonen in t westen zo’n vaardag. Leuk hoor! Ziet er goed uit, hij is verrekte wendbaar.
     
  9. Marijke

    Marijke

    Lid geworden:
    1 jun 2020
    Berichten:
    739
    Locatie:
    Aalten
  10. Marijke

    Marijke

    Lid geworden:
    1 jun 2020
    Berichten:
    739
    Locatie:
    Aalten
    Hekjes op het voordek plaatsen. Kon er niet bij, vandaar even zo.
     
  11. Marijke

    Marijke

    Lid geworden:
    1 jun 2020
    Berichten:
    739
    Locatie:
    Aalten
    6B2F362D-62E3-4035-9542-B1964D5B3CC5.jpeg
     
    willum vindt dit leuk.
  12. Marijke

    Marijke

    Lid geworden:
    1 jun 2020
    Berichten:
    739
    Locatie:
    Aalten
    So far, zo af. Nu het schilderwerk nog en daarna de antennes, kabels en andere touwtjes. Schip wordt glanzend afgelakt. Parket is al gedaan.
     
  13. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.103
    Locatie:
    Oostvoorne
    Gaat er sjiek uitzien hoor! Gr. Klaas.
     
    Marijke vindt dit leuk.
  14. Marijke

    Marijke

    Lid geworden:
    1 jun 2020
    Berichten:
    739
    Locatie:
    Aalten
    Heb het schepenbouwvirus definitief te pakken.
     
  15. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.103
    Locatie:
    Oostvoorne
    Dat wordt nog wat in Aalten! De volgende (Vita Nova) een varend model? Van tekening bouwen is wel een uitdaging. Allereerst bepalen op welke schaal en goede tekeningen zien te krijgen. Minimaal een spantenplan en een algemeen plan. Bouwmethode/bouwmateriaal, min of meer afhankelijk van wel of niet varend. Als ze wel varend gaat worden houd dan rekening met ruimte voor je apparatuur. Leuke uitdaging. Gr. Klaas.
     
    Marijke vindt dit leuk.
  16. Marijke

    Marijke

    Lid geworden:
    1 jun 2020
    Berichten:
    739
    Locatie:
    Aalten
  17. Marijke

    Marijke

    Lid geworden:
    1 jun 2020
    Berichten:
    739
    Locatie:
    Aalten
    702710B8-118F-46C5-B2A8-9EA691764B88.jpeg ED8E6015-FEAA-4EFC-966C-DEB17914D3C8.jpeg Aan het inkleuren. Beetje bij beetje wordt het mooier.
     
    Stoompomp vindt dit leuk.
  18. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.103
    Locatie:
    Oostvoorne
    Marijke, Zie je nog kans om de relingen wat strakker te richten? En wat voor verf heb je gebruikt? Lijkt wel voor schilderijen. Raad je aan om een vloeibare verf te gebruiken. Die droogt strakker op en geeft een strakker resultaat. Is ook beter schoon te houden. Bij mijn vloot ga ik af en toe "dekwassen" met lauw water, drupje afwas erin en dan soppen met een wattenstaafje. Nadrogen met een velletje toiletpapier, opgevouwen en vastgehouden met een pincet. En dan werkt een glad oppervlak veel beter. Gr. Klaas.
     
    Marijke vindt dit leuk.
  19. Tazz 19

    Tazz 19

    Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Berichten:
    915
    Locatie:
    Gorredijk
    Ik moet me ook even aansluiten bij Klaas,
    Ben bang dat de verf die je gebruikt niet geheel geschikt is voor modelbouw.
    Daarnaast is de reling idd ook niet erg strak... probeer het even wat recht te buigen hier en daar.
    Juist omdat je een nieuw project gaat starten is het handig om de juiste dingen aan te schaffen en misschien ook meer tijd te nemen voor de afwerking. Soms is het trial and error.. in mijn geval ook best vaak en niet alles wat ik maak komt op het schip, er beland ook wel eens wat in de prullebak.
    Dus tip van mij, en anderen:
    Werk rustig, neem je tijd om het net even beter af te werken. Als ik me niet vergis heb je dit in een aantal weekjes gedaan. Ik bouw al 5 jaar, en het is nog verre van af.
    Het model hoeft ook zeker niet te varen, maar ik kan me voorstellen dat je met nóg meer plezier kijkt naar een netter model.
     
    Marijke vindt dit leuk.
  20. Marijke

    Marijke

    Lid geworden:
    1 jun 2020
    Berichten:
    739
    Locatie:
    Aalten
    Ahh heren met mijn parkinsonhandjes is het resultaat erg strak te noemen. Ik was er al bang voor en ja hoor, dat gaat gemerkt worden.... Mijn verf is acrylverf, die verf gebruik ik ook voor schilderijen. Ik houd niet van dunne verf. Dan maar niet spekglad. Enne, het was met mijn wiebelhandjes, ze hebben beide een beste tremor, en een wil niks loslaten, een godskolerewerk om die relingen er goed in te krijgen. De scepters zijn kleiner als mijn vingertoppen en de draadjes extreem dun en zacht. Als je dat allemaal in ogenschouw neemt vind ik het redelijk gelukt, laten we het daar op houden. Mijn toekomstige hekjes zijn zelfgemaakt en niet van aluminimum, heb er drie afgebroken wegens algehele handmalaise. Om van het dunne koperdraad maar te zwijgen.
     

Deel Deze Pagina