RCEFlyer
In Memoriam
Hoi,
op 12 (edit: 19) oktober gaat bij onze club het indoor vliegen weer van start. Ik heb me voor de eerste datum al opgegeven, maar dan moet ik natuurlijk wel wat hebben om mee te vliegen
Van 3DBatix had ik al eens een shock voor buiten gebouwd, nu kreeg ik van een clubgenoot de tip het Extra 330 model te bouwen in een verkleinde versie.
De site van 3DBatix is niet meer in de lucht
, maar die tekening had ik gelukkig al eens op de harde schijf opgeslagen. Ik heb die tekening uitgedraaid op 75 %, hetgeen neerkomt op een spanwijdte van 69,5 cm. toch een mooi maatje voor indoor nietwaar ? I.p.v. 6 mm depron gebruik ik nu 3 mm depron en hier en daar wat carbonstaafjes ter versteviging.
Ik heb de tekening gewoon op a4 uitgedraaid en aan elkaar geplakt. Zo groot is het allemaal immers niet ...
Het vleugeltje overgenomen op 3 mm depron en uitgesneden, goh best klein
Omdat ik het allemaal wel erg wit vond heb ik de acrylverf er maar even bijgehaald en de boel een beetje kleur gegeven. Ja ja, ik heb ook wielkapjes gemaakt
Het rompje overgenomen op 3 mm depron en uitgesneden ...
Ook de romp heeft een beetje kleur gekregen ...
Even "droogpassen" om te kijken of alles goed gesneden is en netjes aansluit. Nog niets gelijmd want er moet natuurlijk nog een en ander aan electronica worden vastgelijmd - gezet.
Tjee, het begint zowaar op een vliegtuigje te lijken
Ik tracht rond de 150 gram uit te komen, het setupje zal het volgende worden;
Setup:
Brushless motor Hextronic 1300 Kv 24 gram
Connectors + motorsteun + motorschot 5 gram
Rhino Lipo 2S/460mAh 29 gram
Depron romp, vleugel, wheelpants, etc. 27 gram
2 x merkloze servo roer / richting (2 x 4 =gr) 8 gram
HTX500 servo rolroeren 5 gram
Corona RS410 receiver met kristal 5 gram
een beetje carbon hier en daar 5 gram ?
Afijn, ik bouw lekker een beetje verder. Als ik wat vorderingen heb gemaakt meld ik me wel weer.
Mocht er interesse zijn voor de tekening, meld het dan hier in het topic. Ik zal dan kijken of ik 'm ergens kan hosten, met een linkje naar dit topic.
Grzt,
Menno
op 12 (edit: 19) oktober gaat bij onze club het indoor vliegen weer van start. Ik heb me voor de eerste datum al opgegeven, maar dan moet ik natuurlijk wel wat hebben om mee te vliegen

Van 3DBatix had ik al eens een shock voor buiten gebouwd, nu kreeg ik van een clubgenoot de tip het Extra 330 model te bouwen in een verkleinde versie.
De site van 3DBatix is niet meer in de lucht

Ik heb de tekening gewoon op a4 uitgedraaid en aan elkaar geplakt. Zo groot is het allemaal immers niet ...

Het vleugeltje overgenomen op 3 mm depron en uitgesneden, goh best klein

Omdat ik het allemaal wel erg wit vond heb ik de acrylverf er maar even bijgehaald en de boel een beetje kleur gegeven. Ja ja, ik heb ook wielkapjes gemaakt

Het rompje overgenomen op 3 mm depron en uitgesneden ...

Ook de romp heeft een beetje kleur gekregen ...

Even "droogpassen" om te kijken of alles goed gesneden is en netjes aansluit. Nog niets gelijmd want er moet natuurlijk nog een en ander aan electronica worden vastgelijmd - gezet.

Tjee, het begint zowaar op een vliegtuigje te lijken

Ik tracht rond de 150 gram uit te komen, het setupje zal het volgende worden;
Setup:
Brushless motor Hextronic 1300 Kv 24 gram
Connectors + motorsteun + motorschot 5 gram
Rhino Lipo 2S/460mAh 29 gram
Depron romp, vleugel, wheelpants, etc. 27 gram
2 x merkloze servo roer / richting (2 x 4 =gr) 8 gram
HTX500 servo rolroeren 5 gram
Corona RS410 receiver met kristal 5 gram
een beetje carbon hier en daar 5 gram ?
Afijn, ik bouw lekker een beetje verder. Als ik wat vorderingen heb gemaakt meld ik me wel weer.
Mocht er interesse zijn voor de tekening, meld het dan hier in het topic. Ik zal dan kijken of ik 'm ergens kan hosten, met een linkje naar dit topic.
Grzt,
Menno
Laatst bewerkt: