Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Gaat een prachtige boot worden ben ik zeker vanHoi Sjoerd, Wat mooi dat je met het rompje aan de slag gaat. Ik hoop dat het andere rompje goed aan gekomen is, ik ga het project zeker volgen. Grt
Dank je Berend. Stil zitten is ook zo wat. Blij dat ik deze heb om de tijd op te vullen tot het nieuwe project. De SMIT Nederland probeer ik zo low budget mogelijk te maken. Het andere rompje is goed aangekomen hoor, de nieuwe eigenaar ook enthousiast. Komt wel goed.Hoi Sjoerd, Wat mooi dat je met het rompje aan de slag gaat. Ik hoop dat het andere rompje goed aan gekomen is, ik ga het project zeker volgen. Grt
Gaat een prachtige boot worden ben ik zeker van![]()
Hey JanHey Sjoerd, kan je even opmeten wat de breedte van de drum reep moet zijn voor de Smit, ik heb heel wat geïnteresseerden in hoe je dat maakt, misschien kan ik het een aan het andere kopellen...
Zag iets terug je opmerking over de epoxy.
Als je er aerosil aan toevoegt wordt het druipen een heel stuk minder.
De epoxy blijft dan beter staan.
Je kan er ook stewatix of katoenvlokken bij doen.
Krijg je een hele sterke lijm.
Is alleen niet zo lekker te schuren dus beter aan de binnenkant gebruiken.
Daar valt het minder op.
Een halve millimeter?Eerst met wat dun karton uitslagen gemaakt en vervolgens uitgesneden uit 0,5 mm styreen.
Een halve millimeter?
Vind je dat niet heel dun?
Redelijke kans dat het gaat "trekken" tussen de verschansings steunen........
De dingen die jij "fairleads" noemt, noemt men meestal kluisgaten...![]()
Sjoerd, 1/2mm voor je verschansing vind ik ook érg dun. Voordeel: je hebt de vorm er nu mooi inzitten.
Waarom niet opdikken tot een millimeter of twee?
Véél steviger. En je hoeft er niets van te zien; een beetje plamuur in de spleten (of ABS-vuller: aceton met ABS-snippers) en het is, na een lichte schuurbeurt, strak.
Ken eigenlijk geen modelbouwers die dit niet zijn....maar ben een beetje eigenwijs en in dit geval volg ik dus mijn eigen weg.
Hallo allemaal,
Alle stutten zijn geplaatst en de verschansing geplaatst. Eerst met wat dun karton uitslagen gemaakt en vervolgens uitgesneden uit 0,5 mm styreen. Daarna de verschansing tegen de stutten en met een penseeltje met thinner vastgezet.Bekijk bijlage 351776
Bekijk bijlage 351777
Vervolgens de potdeksels aangebracht. Ook uitgesneden uit Styreen. Daarna 5 Fearleads gemaakt uit styreen en aan de achterkant de eerste er in gemaakt. Ook de spuigaten eruit gefreesd met de Dremel.
Bekijk bijlage 351778
Ook aan beide zijden nog een halfronde slijtstrip geplaatst. Ik neem aan dat dit een slijtstrip is. Als iemand weet wat het anders is, ik houd me aanbevolen. Overigens is hier ook het vernieuwde inlaatrooster te zien, om het gat van de vorige inlaat (deels) weer dicht te maken een plaatje styreen er in gezet.
Bekijk bijlage 351779
De achterste Fearleads gemonteerd.
Bekijk bijlage 351780
En ook de voorste drie stuks gemonteerd.
Bekijk bijlage 351781
Weer een aardig stukje opgeschoten. Tot de volgende keer.