Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Nou Ed, daar kan je wel eens fout zitten. Wat denk je van de lijnbesturing racers?..... Maar waarom keramische lagers , zulke hoge toerentallen lopen de LB stuntmodellen niet.
Nou Ed, daar kan je wel eens fout zitten. Wat denk je van de lijnbesturing racers?
Steun uit onverdachte -ahum- hoek...lijnbesturing racers zijn geen lijnbesturing stunttoestellen...
![]()
????Overigens is de eerste video F2C, teamrace . Dat wordt gevlogen met diesels (hoe zou je het ding anders weer aan krijgen bij de pitstops?)
godskolere zeg ...Steun uit onverdachte -ahum- hoek...![]()
Ja, ik vind voor kunstvlucht 90 kmh hard zat ( aan 21,5 m lijnen).
Maar we hebben in dit land minstens 2 man die tussen de 290 en 300 kmh vliegen (aan 17m70 lijnen)
Thanks, but no thanks....
Overigens is de eerste video F2C, teamrace . Dat wordt gevlogen met diesels (hoe zou je het ding anders weer aan krijgen bij de pitstops?)
F2A (speed) is de absolute snelheidsklasse bij LB:
nou, dan ben je niet de enigeik zou bij rondje 5 al duizelig worden![]()
Dat is een uit teamrace voortgekomen, Amerikaanse ( waar ze de ballen verstand hebben van diesels) variant: Ratrace. Is geen FAI klasse.????
Ik zie hier (in Indonesië) teamrace met gloeiplugmotoren hoor: Een 2V accu aan een riempje om de bovenarm, een handschoen met twee contacten op de wijs en middelvinger, en twee corresponderende contacten op het toestel op de plek waar je het toestel vastpakt. Gaat flitsend.
Staaldraad-je? Hoe denk je dat de besturing werkt? Mono-line is al heel lang niet meer toegestaan.godskolere zeg ...
je moet er niet aan denken wat er gebeurt als dat staaldraadje knapt![]()
Nee hoor, dat haal je niet eens....ik zou bij rondje 5 al duizelig worden![]()
nou, dan ben je niet de enige
daarom ook veel respect voor lijnbestuurde modelpiloten, ik vind het vreselijk boeiend en volg het kanaal van Stunthangar maar heb het zelf nog niet aangedurfd vanwege dat rondjes hollen![]()
Staaldraad-je? Hoe denk je dat de besturing werkt? Mono-line is al heel lang niet meer toegestaan.
Vóór iedere vlucht worden model, besturingsonderdelen, lijnen en handvat aan een trekproef onderworpen.
De kracht daarvan is 50G (50 x modelgewicht) en de proef wordt 3 x herhaald.
Nee hoor, dat haal je niet eens....
Reken er maar op dat je de kist niet eens zonder crash uit de dolly krijgt. Wat je daarvoor moet kunnen, zwiepen (het handmatig toevoegen van energie), kun je nog niet na 10 vluchten.
Maar jullie zijn allemaal van harte uitgenodigd op de Landelijke LB dagen, dan helpen we je e.e.a. te ervaren
![]()
Wat je bij Stunthangar ziet is Kunstvlucht, daar heb je rondetijden van 5,0 -5,6 seconden, dus dat valt er mee. Het is dan meer rustig vooruit wandelen.
Bovendien sta je om de haverklap stil, als er een figuur gevlogen wordt.
Ben je niet een paar jaar terug op de vliegshow geweest (400 jaar SEMS linie?) daar was een mooie (ahum) demo met synchroon F2B:
Bekijk bijlage 528062
Vanaf 0:53 een mooi gestroomlijnd model, wat opvallend lang in beeld is, en zelfs zonder stuurlijnen..Hier een mooie weergave van hoe zo'n F2C race -wordt heel streng gejureerd, er mag meer niet dan wel- verloopt (vanaf 1:30):
Hier zijn de data -zet maar in je agenda- en nee, niet alleen een praatje.zodra er een demodag is dan kom ik langs en kom ik een praatje met je maken![]()
Hoe zeg je dat ook alweer?Vanaf 0:53 een mooi gestroomlijnd model, wat opvallend lang in beeld is, en zelfs zonder stuurlijnen..![]()