Voor ik mijn heli ombouwde, heb ik wat onderzoek gepleegd
En eigenlijk zie je overal iedereen melden dat je een ontsteking op een losse accu MOET zetten.
maar niet waarom dit zo is.
op een gegeven moment zag ik een aantal dingen voorbij komen, die hout sneden: die ontsteking trekt op het moment van de vonk een korte piek van +/- 0,7 amp, om daarna nagenoeg geen stroom te vragen, tot de volgende piek.
die constante dip van 0,7 amp schijnt een ontvanger stevig van slag te kunnen brengen. Voedingstechnisch.. maar daar hadden we het ook over, instralen van kabels etc hebben we het dan niet over, dat staat weer los van hoe je dat ding voed.
in mijn optiek, kan een lipo zonder enig enkel probleem een ontsteking EN besturing hebben.
meeste 2S 2200 lipo's kunnen op hun sloffen 40 ampere geven, dat kleine beetje van de ontsteking zie je dan waarschijnlijk niet eens terug.
NIIMH en nicd etc hebben wat meer moeite met dergelijk getallen, als een simpele ontvangeraccu dit al haalt, en dan zie je het natuurlijk wel terug bij de ontvanger.
Zorg je dat de besturing op een bec zit, en de ontsteking recht op de accu, lijk het mij verschrikkelijk sterk dat de besturing via de voeding last krijgt van de ontsteking.
Enigste wat nog kan, is dat de kill switch wat rommel doorgeeft. maar haal je de + en - uit die stekker, en zet je die ook op de eigen voedingskabel van de ontsteking, kan alleen de signaal nog ruis geven in de ontvanger.
en dat lijkt me dan weer vrij sterk.
Bij mezelf zit de ontsteking recht op de BEC, die ook voor de besturing zorgt.
die BeC is 25 amp, ja overkill, ik weet het... heeft al 2 kabels om in de ontvanger te steken..
ik heb de ontsteking kort bij de bec in 1 kabel gesoldeerd.
dus de voeding van de besturing komt nog steeds via dezelfde 2 kabels binnen, alleen zit op 1 van de 2 de ontsteking bijgeprikt.
Nu heb ik in de kill switch nog een heel filter en ruisonderdrukkingsspul zitten, is dus misschien wat valsspelen..
Maar in mijn optiek, als de ontsteking de voeding van de besturing vrijwel ongemoeid laat, lijkt mij dat er vrij weinig fout kan gaan..
iig, de mijne doet het er goed mee. En die zit zelfs op dezelfde voeding aangesloten..