brandstof

  • Topicstarter Topicstarter MobFigure
  • Startdatum Startdatum
een vriend van mij had mn luchtfilter van mijn savage schoongemaakt...blaast ie er een x doorheen..hijzo..ja laat wel wa beter luchtdoor volgesmij, zuigt ie ook nog eens x,

had hij dus een mengsel van methanol en van k&n olie in zn mond...vondie toch nie zo lekker aan zn gezicht te zien
 
waarom reageer je nu toch steeds weer op oude topics?? :?

heeft toch geen enkel nut
 
subaru zei:
waarom reageer je nu toch steeds weer op oude topics?? :?

heeft toch geen enkel nut
Nou subaru, slimme jongen, omdat ik het nutteloos vond om nog een topic ergens over te maken waarvan al een topic was. Dan nog iets, steeds WEER? Waar heb je het toch over? Kraam toch alsjeblieft geen onzin uit.
 
Jasper van I. zei:
M7H zei:
Agorias zei:
Hoe stap je over op een andere brandstof?

Ehh, je gaat naar de winkel, koopt iets anders en je bent overgestapt........
Dan mengt het toch?

Als je na een lege tank iets anders tankt is er niets aan de hand, dan is na een paar tellen de restanten van de oude doorgespoeld.

Als je met een andere brandstof zit die eerst helemaal oprijden en dan gewoon de andere tanken.
 
ik gebruik Qwikfire 16%
heb nu 2,5 l voor 20 eurie!
is dit wat goed spul!?
 
mijn lijkt dat meer inrij brandstof want er zit meer olie toegevoegd maar als je er gewoon goed mee kan rijden is die extra olie ook niet slecht ;)
 
De mening dat brandstof met meer olie niet schadelijk is voor je motor wordt ook niet door iedereen gedeeld......
Er gaan stemmen dat bij hoge toerentallen (30000+) je motor het dan TE zwaar krijgt......
Dan is minder olie (9% of minder) beter.......
 
Dat de olie een remmende factor is voor je zuiger is bekend maar als meer olie ook schadelijk is is nog te bezien.

Kijkend naar de 1:8 wedstrijdbuggies rijden die jongens met gemak op 15% tot 20% smering en dan rijden ze ook met topmotoren die tegen de 40.000rpm aan lopen. Zij hebben meer koeling nodig vanwege de lagere snelheden en gebruiken daarom naast een grotere koelkop dan ook meer olie.

Ook binnen de NK 1:8 onroad worden er door sommige mensen nog een 2% olie toegevoegd voor de betere smering en dus behoud van de motor.

Voor de toprijders geld gewoon: minder olie is minder weerstand is meer ruimte voor Methanol en/of Nitro wat weer ten goede komt voor de prestaties. He mag duidelijk zijn dat dergelijke mensen prestaties boven de kosten prefereren.
 
Ik heb vandaag nieuwe auto gekocht en had dus gevraagd met welke brandstof je moet inrijden en gaan rijden. Ik kreeg het volgende van medewerker van pk racing te horen:

Het beste is gewoon inrijden met 16% en gewoon rijden ook met 16%. Veel mensen denken dat je met 10% moet inrijden en 16% gewoon moet carren. Maar hij zei ook: modelzaken die vliegtuigen verkopen adviseren dat ook omdat het in vliegtuigen gaat. Pk racing is helemaal gespecialiseerd in rc cars dus ik raad iedereen aan om altijd met 16% te gaan rijden!
 
Met het inrijden heb je geen performance nodig, dus waarom 1 liter dure brandstof er doorheen gooien als het met een goedkopere ook kan, vandaar die 10%

Wel is het beter om de oil+ met het inrijden te gebruiken.....
 
Roelof zei:
Met het inrijden heb je geen performance nodig, dus waarom 1 liter dure brandstof er doorheen gooien als het met een goedkopere ook kan, vandaar die 10%

Wel is het beter om de oil+ met het inrijden te gebruiken.....

Als recreatief rijder heb je denk ik nooit echt performance nodig... ik ben begonnen met 20% oil+ en rij daar nu nog steeds mee... heb het idee dat het soms toch al te "hard" gaat...

Qua prijs zit er niet veelk verschil tussen de 10% en 16%... vraag me wel af wat anderen voor hun brandstof betalen?
 
ik heb et gevoel dat ik te veel betaal.
ik betaal voor 2.5 liter tornado oil+ euro 23,75 :roll:
is dit te veel?
 
Duur spul, voor mijn model technics 2.5 liter 16% (schijnt vergelijkbaar te zijn met Tornado oil+)
word maar 17.95 gevraagd in de winkel...
 
2,5 liter 16% Oil+ (Tornado)

Artikelnummer: TOR2/5-16



Prijs: € 23.70 (inclusief BTW)
 
Back
Top