Brandweer MB Arocs

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door marcelinets, 25 mrt 2020.

  1. marcelinets

    marcelinets Guest

    Nee jou foto dat is wat anders. Het onderdeel heet metal front axle suspention set is om de vooras aan het chassis vast te maken.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. marcelinets

    marcelinets Guest

    Nee dat is een trailer as met ophanging, daar heb ik niets aan.
     
  3. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Den Haag
    Heb je ak gekeken bij Tamico, en dan Mercedes onderdelen. Daar zou het bij moeten staan. Maar zoals al gezegd, Tamiya doe ik niks mee.
    Als ik zoek vind ik meerdere Tamiya ophangsets bij Alie, dus snap het probleem niet zo.
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2021
  4. marcelinets

    marcelinets Guest

    Ik heb een probleem met invoerrechten te betalen waarom moet ik bij ali bestellen, er zullen best andere opties / onderdelen zijn om voorassen te monteren bij andere rc truck webshops.
    Maar bedankt voor het meedenken.
     
  5. Vinnie B

    Vinnie B

    Lid geworden:
    17 okt 2020
    Berichten:
    39
    Locatie:
    Zwolle
    Marcelinets

    tot 1 juli hoef je bij ali geen invoerrechten te betalen

    gr Wim
     
  6. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Ali bepaald niet of men invoerrechten moet betalen, dit bepaald de douane/belastingdienst bij binnenkomst in NL.
    Meestal gaat het wel goed.
    Steekproefgewijs worden de pakketjes bij binnenkomst uit China gecontroleerd.
     
  7. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Den Haag
    Marceline, ik heb nog nooit invoerrechten betaald bij Alie. En er staat behoorlijk veel in mijn hobbyruimte. Zelfs mijn 3D printer kreeg ik binnen 5 dgn geleverd.
    Je kan kijken bij Getriebedokter, of Tamico. Verkopen veel Tamiya onderdelen. Dan heb je geen invoerrechten maar wel verzendkosten, en die zijn vanuit Dtsl behoorlijk. Ik laat het meestal door een vriend kopen die het dan naar mij opstuurt.
    Maar veel Tamiya onderdelen die de Duitse webwinkels verkopen worden gewoon in Azie geproduceerd, en zijn dus via AliE, Banggood etc goedkoper beschikbaar.
     
  8. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Den Haag
    € 28,13 30%OFF | 1 Paar Metalen Unpower Vooras Suspension Voor 1/14 Tamiya Rc Auto Tow Slepen Trailer Truck Man Scania Upgrade Onderdelen
    https://a.aliexpress.com/_v0JdvB

    Volgens mij is dit de set, en levering binnen 10 dagen.
     
  9. marcelinets

    marcelinets Guest

    Ik betaal ongeveer E.13,90 aan verzendkosten uit Duitsland en Oosterrijk E.15,00 dit vind ik nog redelijk.
    Bij rcbrmin zijn de verzendkosten duurder geworden mede door het corona virus, ligt er ook aan wat je besteld en wat het gewicht is.
    Vroeger kon je bij modellbau Seidel onderdelen kopen van elke tamiya truck en trailers, die zijn gestopt met verzenden naar Nederland omdat er problemen waren tussen klanten en modellbau-Seidel.
     
  10. marcelinets

    marcelinets Guest

    Bedankt voor het meedenken.
     
  11. marcelinets

    marcelinets Guest

    Bedankt voor de informatie.
     
  12. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Den Haag
    Zoals al aangeven, ik kan via mijn Duitse collega's wel bij Seidel bestellen. Ik hoor het wel.
     
  13. marcelinets

    marcelinets Guest

    Onderdelen al gevonden, bedankt voor het meedenken.
    Moet twee onderdelen zelf maken maar dat is geen probleem.
     
  14. marcelinets

    marcelinets Guest

    Leon1965 vindt dit leuk.
  15. Alex Kooijman

    Alex Kooijman

    Lid geworden:
    20 apr 2021
    Berichten:
    41
    Locatie:
    Panningen
    Te gek voertuig, succes met je vervolg. Alex
     
  16. marcelinets

    marcelinets Guest

    Momenteel voorbereiding van het chassis, Brandweer Metaalhof weet dat ik bezig ben het voertuig te bouwen. Hier paar actie foto,s. 162888218_1175353879554898_5389036096228323559_o.jpg 215999124_1245410782549207_4839069212098764445_n.jpg
     
    Catwoman, Mark300, sandertrucker en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Marceline

    Marceline

    Lid geworden:
    28 okt 2021
    Berichten:
    735
    Locatie:
    Rotterdam
    Het komend weekend eens verder met het chassis, als ik niet te moe van me werk. 2mm stryleen platen zijn binnen voor de onderkant en zij delen.
    Ook kijken voor proxxon zaag gereedschap.
     
  18. Marceline

    Marceline

    Lid geworden:
    28 okt 2021
    Berichten:
    735
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik loop tegen een probleempje as van de motor past niet in tandwieltje van de versnellingsbak , misschien as van de motor dunner maken? ik gebruik een 55 turns motor en deze versnellingsbak 5f938cff30bab1603f0edb3e39cfef32.jpg
     
    ArjanN vindt dit leuk.
  19. Marceline

    Marceline

    Lid geworden:
    28 okt 2021
    Berichten:
    735
    Locatie:
    Rotterdam
    Morgen verder met het chassis aftekenen en gaatjes boren, en bevestigen assen monteren en tussen stukken chassis. En bodemplaat aftekenen op het chassis waar uitsparingen moeten komen voor de wielen.
     
  20. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Den Haag
    Past niet? Hoeveel verschil is het? Moet je hem niet klem passend maken door het tandwiel te verhitten en dan op de motoras te drukken.?
     

Deel Deze Pagina