brushess gimbals

img1535147858.jpeg

nog een ander id.
ik teken in viacad pro.
baal er een beetje van dat de motoren maar 3mm assen hebben het moet anders kunnen.

ik wil eerst nog eens flink testen hoe veel klemps er nodig zijn 1 of 2 per gewicht kwa kracht maal arm dat id dan weet ik meer hoe veel klemps er nodig zijn ik ga van een dikke camera uit rond de 2 kilo als dat werkt weten we meer.
dit is dus niet een gopro gimbel maar voor zwaar werk dat is het id kwa motoren is ook de vraag of de 5010 gaan werken dus ook nog een test als er beter motoren komen kan ik het altijd aan passen.

klemps wegen 4,7 gram 6065 alu dus knap spul en dat tig maal zeg 20x4,7 =94 gramgram +nog de buis geen id nog hoe veel dan valt het gewicht erg mee en de carbon plaat nog maar dat is ook niet veel.

img1535193906.jpeg

de motor van de rol wordt zo iets.

img1535204636.jpeg

we komen in de buurt kwa form

Zoals ik het nu zie, lijkt het erop dat je de Roll motor aan de onderzijde ook op het bewegende deel hebt gemonteerd !
Dit lijkt mij niet zo handig ;)
Ook zou ik die scharnierdelen steviger maken, door ze ook aan de onderzijde te laten sluiten en te verbreden tot de tweede boom-klem.
Het is nu een zwakke schakel en er komt toch wel aardig wat gewicht aan te hangen.

Verder krijgt het zeker al een zijn goede vorm.

Neem aan dat die klemps het gewicht is zonder de twee bouten en moeren is??
Twee motoren die gaan al zo'n 300 gram wegen, je hebt ook nog een montage plaat (carbon) nodig met dempers.

ik wil eerst nog eens flink testen hoe veel klemps er nodig zijn 1 of 2 per gewicht kwa kracht maal arm dat id dan weet ik meer hoe veel klemps er nodig zijn ik ga van een dikke camera uit rond de 2 kilo als dat werkt weten we meer.
dit is dus niet een gopro gimbel maar voor zwaar werk dat is het id kwa motoren is ook de vraag of de 5010 gaan werken dus ook nog een test als er beter motoren komen kan ik het altijd aan passen.

klemps wegen 4,7 gram 6065 alu dus knap spul en dat tig maal zeg 20x4,7 =94 gramgram +nog de buis geen id nog hoe veel dan valt het gewicht erg mee en de carbon plaat nog maar dat is ook niet veel.

Of €369,00 met motoren... :)
Maar kun je zomaar andere motoren gebruiken vraag ik me af,
in verband met de eventuele maten bedoel ik dan uiteraard.

Hier de video. jjj46DVUxZ4[/media] Gimbal für Sony CX730 Nex5 Nex7 cnc-kreativ Oktokopter - YouTube

Als Michel het net zo goed voor elkaar krijgt als deze, heeft hij zo een aantal medefinanciers voor materiaal en andere kosten ;)

@michel, ik zou in je ontwerp wel direct rekening houden met de 3e as. Er is nu nog maar een enkele 3-assige brushless gimbal, terwijl het met twee controllers en 2 IMU's nu al prima mogelijk is. Tegen de tijd dat je hem klaar hebt is er een 3-axis controller die goed presteert.

Man, wat zou ik graag willen dat ik verstand had van CNC en CAD ;)

Mvg,

Michel

Laatst bewerkt door een moderator:
@michel,

Misschien een beetje vroeg voor details, maar wellicht is het een goed idee achter onder de roll motor een mount te maken voor een video TX?

Dit is namelijk wel een hele mooie oplossing en kost geen fluit als je er bij het ontwerp rekening mee houd. :)

full

Mvg,

Michel

Laatst bewerkt door een moderator:
Ook rekening houden met de ophanging inclusief demping.
(Een noodzaak bij brushless mount).

En het totale gewicht incl. motoren, 600 gram of minder zien te houden.
Zelf ben ik ook bezig in SolidWorks om iets te maken,
probleem is alleen dat ik geen CNC mogelijkheid hebt. :(

Ik heb een kennis in het dorp die in de reclame branche zit en als ik hem vriendelijk vraag wil hij wel tegen kostprijs wat kant en klaar aangeleverd wordt voor je frezen, mocht je wat willen laten maken.

Mvg,

Michel

motoren zijn3x 130 gram=390 gram alu delen 32 stuks 150 gram de buis geen id nog zeg 100 gram +de carbondelen zeg 650 gram voor een 3 assen set en een 2 assen set 510 zo ff grof weg.

OK, en je bouten en moeren dan?

Ik kom aan 7 gram incl. bouten en moeren per complete klem.
En heb je al een idee hoe je de demper ophanging gaat doen?

img1535302332.jpeg

lagers er in nu de motor 1 op1 tekenen al is de schijf wel aan de maar dus maar voor het mooi.
gewicht van de blokken eerst maar eens in huis hebben dan weten we meer de gegevens kloppen vaak toch niet.
kwa demping zit ik aan staalkabeldemping te denken moet ik nog verder uit werken.

de plaat voor de camera doe ik als laatste dan weet ik meer waar het balans punt licht.

aan de oranje kant zitten grotere lagers zo dat ik ook een as doorvoer heb voor de kabels

Back