brushess gimbals

img1535307675.jpeg

begin van de motor het anker moet er nog in.

img1535309263.jpeg

Laatst bewerkt:
Nice, waar komt deze vandaan John?

@Mario,
Michel72 was me al voor, dus het antwoord weet je inmindels al... :)

Overigens komt AlexMos met een upgrade uit voor de derde as, die dan aan te sluiten is op je huidige controller,
je kunt uiteraard ook twee controllers gebruiken, alleen moet in de tweede dan wel andere firmware.

Ik vind het met mijn beperkte verstand van dit soort zaken helemaal geen goed idee.

Je hebt er een extra (of speciale) controller voor nodig, het is een stuk duurder en volgens mij alleen maar nodig als je een RED EPIC of ander zwaargewicht heen en weer wilt slingeren :)

Of zijn er andere redenen waarom je dit zou willen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er idd goed uit! Heb echter ook al ergens gelezen dat hij aangaf dat er nog geen video-downlink aankon want dat gaf teveel weerstand en zorgde ervoor dat de controller doorfikte

Ik vraag me af hoe dat kan? Video-downlink is toch alleen maar een simpele analoge transmitter?

Hallo Rogier,

het filmpje wat je ziet is geen brushless direct drive mount. Wel een direct drive, maar met borstel motoren. Alles is zelf gemaakt, heel erg knap. Deze cameradrager motoren zijn veel sterker dan de huidige sterkste brushless direct drive motoren gecombineerd met de bekende controllers.

Deze mannen hebben wel een video verbinding. Die loopt ook via sleepcontacten, net als de bekende DJI cameradrager.

Alle cameradragers met de brushless motoren en de bekende controllers werken niet naar behoren met zwaardere camera's. Alle spiegel testen zegt helemaal niets, dat zegt alleen wat met een servo camera mount. Alle testen vanuit de hand zegt ook helemaal niets, onder de multicopter werken de meeste niet.
Ik heb zelf ervaring met deze types cameradragers, het werkt soms, maar het is niet zaligmakend.
Als ze wel zouden werken, dan zou youtube inmiddels wel vol staan met opnames van zwaardere camera's en deze veel belovende maar weinig presterende techniek van de brushless direct drive camera mount. Je vind niet 1 goede opname met een zwaardere camera, genomen vanuit een multicopter, met behulp van een open source Duits bordje, of een Alex Moskalenko bordje.

Hallo Rogier,

het filmpje wat je ziet is geen brushless direct drive mount. Wel een direct drive, maar met borstel motoren. Alles is zelf gemaakt, heel erg knap. Deze cameradrager motoren zijn veel sterker dan de huidige sterkste brushless direct drive motoren gecombineerd met de bekende controllers.

Deze mannen hebben wel een video verbinding. Die loopt ook via sleepcontacten, net als de bekende DJI cameradrager.

Alle cameradragers met de brushless motoren en de bekende controllers werken niet naar behoren met zwaardere camera's. Alle spiegel testen zegt helemaal niets, dat zegt alleen wat met een servo camera mount. Alle testen vanuit de hand zegt ook helemaal niets, onder de multicopter werken de meeste niet.
Ik heb zelf ervaring met deze types cameradragers, het werkt soms, maar het is niet zaligmakend.
Als ze wel zouden werken, dan zou youtube inmiddels wel vol staan met opnames van zwaardere camera's en deze veel belovende maar weinig presterende techniek van de brushless direct drive camera mount. Je vind niet 1 goede opname met een zwaardere camera, genomen vanuit een multicopter, met behulp van een open source Duits bordje, of een Alex Moskalenko bordje.

ik ga het eerst eens proberen werkt het niet goed plof ik er stepers op die hebben kracht zat

v3 print .
ik krijg de nieuwe software er maar niet in andere ftdi drivers geprobeerd maar kom niet verder als verzie 45.
ik heb het eens met een promini geprobeerd via ftdi kabel en dan schiet i hem er zo in.
zou het een riset probleem kunnen zijn??.

Je kan eventueel de Aleksey Moskalenko er in laden. Heb je een KK/AVR Dude programma en het Atmega stempeltje? De hex file is vrij verkrijgbaar op simpleBGC.com . Slecht voor eigen gebruik natuurlijk, om het nu te proberen. Niet voor de verkoop uiteraard.

Back