brushess gimbals

aerodamper_ad_04_1.jpg
Ik lees nu iemand die zegt 'trek' en iemand die zegt 'duw', Is het niet zo dat het onder copter hangt en dus vooral een opwaartse beweging heeft en dus trek? Probeer het logisch te beredeneren... ;-)

denk er maar eens over na , hoe een duw precies werkt.

Laatst bewerkt:
aerodamper_ad_04_1.jpg

Maken deze rubbers nu echt veel verschil, ik zie op mijn eigen videos toch lichte vibraties en gebruik zelf die kleine MK rubbertjes voor de ophanging van mijn gimbal en vroeg mij af of deze rubber duidelijke verbetering zullen brengen?
Als ik naar de prijs kijk van de gel rubbers dan zou het toch wat moeten opleveren?

Been there done that ;)

Probleem is dat lage frequenties juist versterkt worden, zie het als een auto waar de schokbrekers zijn versleten, het gedempte deel slingert dus na en in het ergste geval krijg je een telkens groter wordende laag frequent resonantie.

Het mooie van wire dampers is dat de frequentie demping een heel groot bereik heeft en ze van nature een schokbreker effect hebben.

ik heb ze zojuist hier besteld, hier zijn ze behoorlijk goedkoper als in de drone shops ;)

Buy Stud Mounts Vibration insulator Type A Taica THETA-A online from RS for next day delivery.

Denk dat een compleet octo frame incl. wiredampers / dubbele lipo box / mount quick release / motor steunen en een removable arm plug systeem met een gewicht van 1790 gram niet echt zwaar te noemen is, meeste gewicht zit hem in de setup maar die is dan ook in staat om veilig en efficient +5Kg payload te liften.

als in?? nog meer gewicht?

En zo heb je best-beter nog beter en helemaal het beste. Ik denk dat jullie flexacopters in de laatste categorie passen maar dan moet je wel behoorlijk wat geld meenemen. Met een beetje dempers en een goede brushles gimbel kom je ook een eind.

Tja dat het wat kost geef ik grif toe, maar er zit dan ook erg veel werk en materiaal in, en imo is het dan niet veel geld zeker niet als je kijkt wat een CS of een DW kost en wat je daar dan voor krijgt ;)

Btw, wij zijn ook bezig met een grote BDD mount en ik beloof je dat dat weer wat moois gaat worden.

En zo heb je best-beter nog beter en helemaal het beste. Ik denk dat jullie flexacopters in de laatste categorie passen maar dan moet je wel behoorlijk wat geld meenemen. Met een beetje dempers en een goede brushles gimbel kom je ook een eind.

Volgens mij hebben die rubbers geen enkele zin. Dergelijke rubbers zijn vooral om lage frequenties te dempen en niet om de trillingen die een zeer hoogtoerig draaiende rotor veroorzaakt te dempen.

Back