brushess gimbals

Heeft er iemand ervaring met GoPro Hero3 Brushless Gimbal (Built) - £219.90 : AeroXcraft, Manufacturers and Suppliers of Multirotor helicopters van AeroXcraft? Er schijnt een Martinez gimbal controller bij te zitten. Video met deze gimbal op de website ziet er goed uit.

HD

Ik heb zojuist alle 32 pagina's doorgelezen en dit is de eerste keer dat ik iemand hoor over de gimbal van Aeroxcraft. :D
Ben ook erg benieuwd of iemand hier op het forum er ervaring mee heeft.

Laatst bewerkt door een moderator:
die alu delen staan me niet zo aan als je een keer de grond kust is dat krom.
voor de rest een net ding al zijn de dempers niet supper.

Ik ben niet zo'n fan van GLB vanwege de lange levertijden. Zal daar verder niet op ingaan vanwege het reglement omtrent winkelbesprekingen.
Hoewel ze goedkope producten leveren investeer ik liever in materiaal van een andere leverancier. Aeroxcraft heeft een mooi landingsgestel en de gimbal past daar perfect op. heb ook beelden gezien onder een F550 en het resultaat was erg netjes!

Ik heb voor mijn GoPro gewoon een eenvoudig carbon mount voor 80 euro, was er binnen twee weken, en werkt prima, voor mij.
Voor mijn 650D ben ik zelf een carbon mount aan het ontwerpen.
Maar je moet uiteraard doen wat je zelf het beste vind... :)
Er komt ook nog een AlexMos controller met IMU bij uiteraard.

Aeroxcraft heeft een mooi landingsgestel....

Het ziet er inderdaad mooi uit, echter laat de stevigheid het helaas al snel afweten.
Deze landingsgestel had ik ook in het begin onder mijn F550 zitten...
Gezien het van een zeer dunne carbon is gemaakt en de constructie niet helemaal juist is, heeft die het al snel begeven.

Als gevolg hiervan, had ik men eigen landingsgestel getekend en laten frezen uit 4mm Lexan.
IMAG0234_small.jpg

Heaxacopter_Navigation_Lights.gif

Hiermee heb ik (gelukkig) nog nooit problemen mee gehad.
Zelfs na een paar keer iets te hard te zijn neergekomen :D

Dus bij deze, wees gewaarschuwd...;)

:ontopic:
De Brushless Gimbal van Aeroxcraft, zal zich na mijn idee niet beter voordoen dan de meest goedkopere Gimbals !
De motoren zijn afkomstig van iFlight.

Laatst bewerkt:
Het ziet er inderdaad mooi uit, echter laat de stevigheid het helaas al snel afweten.
Deze landingsgestel had ik ook in het begin onder mijn F550 zitten...
Gezien het van een zeer dunne carbon is gemaakt en de constructie niet helemaal juist is, heeft die het al snel begeven.

Als gevolg hiervan, had ik men eigen landingsgestel getekend en laten frezen uit 4mm Lexan.

Hiermee heb ik (gelukkig) nog nooit problemen mee gehad.
Zelfs na een paar keer iets te hard te zijn neergekomen :D

Dus bij deze, wees gewaarschuwd...;)

:ontopic:
De Brushless Gimbal van Aeroxcraft, zal zich na mijn idee niet beter voordoen dan de meest goedkopere Gimbals !
De motoren zijn afkomstig van iFlight.

waarom niet gewoon 4 alu pootjes onder de motor ophanging
goedkoop, stabiel en het zit niets in de weg,
kun je zelf op lengte maken.

Er komen steeds meer BL gimbals op de markt merk ik en het wordt lastiger om een goede keuze te maken. De controller van Alexmos schijnt top te zijn maar de zoektocht naar de gimbal zelf vind ik nog erg lastig.

Mijn wens is om in de (nabije) toekomst een F550 te bouwen en daar een goede BL gimbal onder te monteren. Ik merk alleen nu wel met mijn F450 dat de armen en de poten van het landingsgestel in beeld komen en dat wil ik dus vermijden. Ik gebruik daarvoor nu een landingsgestel en servo gimbal van quadframe. Leuk, maar ik krijg niet de gewenste stabiliteit en compensatie qua bewegingen. Mede doordat deze is aangesloten op de gimbal poorten van de Naza dat niet super is helaas.
Het voordeel van de Aeroxcraft skids en gimbal is dat deze ver naar voren steken waardoor je delen van de multicopter in beeld kunt vermijden.

Zouden er nog andere landingsgestel/gimbal combo's zijn die datzelfde doen maar wel van redelijke kwaliteit en prijs? Ik zie genoeg landingsgestelletjes voor $20 maar die zien er zo ontzettend fragiel uit waardoor ik liever investeer in steviger materiaal.
Het quadframe landingsgestel bijvoorbeeld kan (theoretisch) een gewicht van 20kg aan.

Spul van photohigher is fantastisch om te zien maar naar mij mening overkill voor een F550 en natuurlijk veel te duur.

Ik zit helemaal in hetzelfde schuitje. Sinds een paar maanden een F550 in bezit. Vliegen gaat nu heel aardig en ik durf te zeggen dat ik hem 'onder controle' heb. Sinds gisteren heb ik een landinggear van Quadframe eronder. Vanavond de eerste vlucht ermee...
Toch zit ik ook vooruit te kijken welke BG ik eronder wil. Die van Aeroxcraft lijkt mij geweldig maar is die compatibel met de landinggear van Quadframe? Zal wel een DIY worden.... Als het al lukt, heb ik dan toch poten in beeld op mijn Gopro? Dat wil ik absoluut niet! Lastig, lastig, lastig, keuzes, keuzes,keuzes.
Ik neem echter de tijd. De ontwikkelingen op GB gaan erg hard en ik heb geen haast. Na de zomer wil ik eens serieus kijken wat er allemaal aan aanbod is!

HD

kijk eens bij Quaternium
mooie br.gimbal,
ik gebruik het frame, mooie ophanging,
niet duur. veel ruimte , en eigenlijk wel een beetje doordacht
m.b.t. balance systeem
camera voorop , nergens last van .
sk

Ziet er strak uit! Omgerekend vind ik hem nog wel duur, ongeveer 400 euro. Daarnaast vind ik het een nadeel dat de Gopro erg open is en daardoor kwetsbaar. Mijn voorkeur gaat uit naar een BG waar de Gopro 3 ook enigszins beschermd wordt door een case.

HD

waarom niet gewoon 4 alu pootjes onder de motor ophanging
goedkoop, stabiel en het zit niets in de weg,
kun je zelf op lengte maken.

Er zijn diverse redenen:
- Zoals Peter ook al aangaf, wil ik ook geen props in het zicht van de camera.
- Het onderstel wat ik nu gebruik, zal eerder een crash kunnen opvangen dan 4 alu pootjes...
En ik bespaar toch liever men camera materiaal, dan maar iets duurder.
(overigens heeft men onderstel weinig gekost, daar ik het Lexan gratis kon verkrijgen)

Betreft de Brushless Gimbal...
Vandaag eindelijk men Gimbal werkend gekregen, daar ik eerst de sensor goed wilde plaatsen.
(op de bodem lijkt het mij wat te kwetsbaar)
Nu heb ik het asje wat van voren gezien links zit, vervangen voor een zelfmade asje.
Hiervoor heb ik een stuk M4 draadeind gebruikt en daar een deel naar 3mm afgedraaid.
Het 3mm deel klemt nu goed in de kogellager en is nu mooi spelingsvrij.
Helaas had ik geen M4 nylon moeren liggen en heb nu maar even messing moeren gebruikt.
Vervolgens een stukje foam tussen de sensor en die moeren en daarna met krimpkouse rondom klem gezet.
Met dit als resultaat:
IMG_0614.JPG

IMG_0615.JPG

IMG_0617.JPG

Als sensorkabel heb ik gebruik gemaakt van een USB kabel:
qmust-datakabel-micro-usb-08m-oprolbaar-white-2.jpg

Hierin zitten totaal 4 aders en dat is precies genoeg.

Om de gimbal morgen te kunnen testen, heb ik een soort SteadiCam opstelling gemaakt:
IMG_0612.JPG

IMG_0613.JPG

De beugel die ik hiervoor heb gebruikt, komt hier vandaan:
C-Shaped Bracket for Camcorder Video Light - Free Shipping - DealExtreme
sku_94398_3.jpg

Ziet er strak uit Marten! Ik ben blij verrast dat je nogsteeds met modelbouw bezig bent! Hoe zit het met de schottel die ik voor je gemaakt hebt? stuur me anders even een pm ik heb een autonome "steadycam" met een gyroscoop gemaakt en 2 normale servo's was redelijk simpel ;)

Hallo,

Ik heb jullie draadje met betrekking tot brushless gimbals met interesse gevolgd. Vandaag de maiden gehad met de rctimer brushless gimbal + alexmos controller. Het waaide hier behoorlijk, dus leek mij gelijk een goede test. Ik heb niet teveel tijd besteed aan finetunen aangezien de alexmos controller op de NEX5 gimbal gaat zitten (onderweg vanuit VS Gothelirc).

Hieronder alvast eerste resultaat voor geinteresseerden (nogals bumpy, maar heel redelijk als je zag hoe de six doorelkaar werd geschud)

vr.gr,

Tron

Back