brushess gimbals

Edit: bovenstaande code is bedoelt voor deze firmware: http://brushless-gimbal.googlecode.com/files/BruGi_049B_r77.zip
Maar kan volgens mij voor alle BruGi_049B varianten gebruikt worden.

Klopt, pas alleen wel op dat je de volgende 2 variabelen wel weer toegoegd als je R161+ gebruikt:

config.versEEPROM = VERSION_EEPROM;
config.crc8 = 0;

VERSION_EEPROM kan je terug vinden in de _BruGi.ino file

de variable config.rcMid staat nu doorverwezen naar MID_RC die weer in definitions.h staat (default op 1500).

Ik moet zeggen, wat werkt dit heerlijk zeg!!

[URL="
nieuwe gymbal - YouTube[/URL]

Ik moet zeggen, ondanks de mooie beelden, dat je behoorlijk de wetgeving aan je laars lapt... En ook nog vliegen in de buurt van kleine kinderen (op fiets)......

Laatst bewerkt door een moderator:
Kan ons het schelen, als we maar info hebben/krijgen.... :)

PS. vind wel dat de iFlight gimbal snel in eigen resonantie gaat,
dat komt uiteraard door het alu en omdat de roll niet ondersteunt wordt.
Zou eigenlijk een langere as in de roll motor moeten en dan een ondersteuning met lager maken of iets.

......):rolling:(......

Als je dat resoneren eruit wil hebben, dan is dit een betere optie:
ROTORVIEW-3-Axis-Brushless-Gimbal-Camera-Rig-300x274.jpg

Bron: Rotorview Brushless Gimbal Camera Rig:

Hun hebben aan de voorzijde een extra draaipunt plus die koppelstangen gemaakt, waardoor je gelijk al het gewicht opvangt.
Dit voorkomt het doorhangen en het torderen van je Roll mechaniek.
Als je de motor alleen gaat ondersteunen, dan zal dat niet voldoende zijn...
Daar het vermoedelijk in die beugel/stang (waar de Roll motor aan bevestigd zit) zelf zal zitten en het probleem dus na de motor zit.

Hey jongens, ik heb een vraagje maar vond t raar om hier een topic voor aan te maken, ik heb dus die tarot brushless gymbal die overigens mooi werkt, maar wil graag manual pannen met de gopro, hoe sluit ik deze aan de naza en het control bordje zodat ik met de dx8 die met de knop kan besturen? Krijg t niet voor elkaar namelijk

Je moet hem niet in je Naza stoppen maar in een vrij kanaal van je ontvanger. aux oid
DX8 ben ik niet bekend mee dus daar moet iemand ander je bij helpen

Dat is een mooie oplossing zeg. Die heb ik nog niet eerder gezien

Dit is voor zware setups vermoedelijk de meest ideale opstelling en ondersteuning qua Roll mechaniek.

maar wil graag manual pannen met de gopro, hoe sluit ik deze aan de naza en het control bordje zodat ik met de dx8 die met de knop kan besturen? Krijg t niet voor elkaar namelijk

Neem aan dat je de camera "op en neer" wilt kunnen bewegen ?
(pannen is om de as draaien en neem aan dat die Gimbal die functie niet heeft ?)
Als de Gimbal controller het ondersteunt, dan kun je een vrij kanaal vanuit je ontvanger aan die functie toewijzen.

Via de Naza gaat het volgens mij niet werken, daar de Naza servo uitgangen meer bedoelt zijn voor de eerdere servo-Gimbals.
Dit laatste weet ik niet zeker, daar ik nog geen Gimbal functie van de Naza heb gebruikt.

Via de Naza gaat het volgens mij niet werken, daar de Naza servo uitgangen meer bedoelt zijn voor de eerdere servo-Gimbals.
Dit laatste weet ik niet zeker, daar ik nog geen Gimbal functie van de Naza heb gebruikt.

Dit is juist

Ok bedankt klopt wel ja, je kan de sateliet ontvanger aansluiten op het bordje
moet ik alleen even zien hoe ik dat kanaal precies doe binden aan de dx8

Ik heb dit ook bij een ander forum gevraagd en kreeg ik dit als antwoord:

Originally Posted by flitelab View Post
Connect C to a spare channel signal pin to control the mode (rate or positional, default is rate)
Connect T to the signal pin of the channel you want the knob on
Connect any Tarot ground pin to a ground pin on Rx.

Volgensmij heb ik dan sowiso een probleem want ik heb de 6 kanaals ontvanger op de dx8 (AR62xx)

Voor een hobby project is dat zeker een flinke duid geld :)
Maar dat neemt niet het idee weg en is zeker op elke Gimbal van toepassing.

@Mario,

Heb jij dat ook in de nieuwe sotware 2.1

Wanneer je de calibratie doet lijkt en is het ook goed,
maar wanneer je dan op Write hebt gedrukt dan zegt tie weer dat je moet calibreren....

Overigens werkt het wel daarna. ondanks dat de groene LED snel knipperd....

Nee daar heb ik geen last van John, ik ga trouwens terug naar 2.0b4, met 2.1 krijg ik op een of andere manier de mount minder strak.

@Mario,

Heb jij dat ook in de nieuwe sotware 2.1

Wanneer je de calibratie doet lijkt en is het ook goed,
maar wanneer je dan op Write hebt gedrukt dan zegt tie weer dat je moet calibreren....

Overigens werkt het wel daarna. ondanks dat de groene LED snel knipperd....

Back