brushess gimbals

Klopt Marten..zo hangt ze onder de F450 8)
De lipo hangt aan de onderkant als balans (4s 4000mah)...de gains op 100 ga ik proberen.
Maar als gezegd spelen mijn pilot skills zeker ook een rol..hahaha 8)

toen ik nog veel vloog met 2 assige gimbals waarbij ik als piloot de yaw moest doen, had ik inderdaad vaak 50-60 expo op de yaw, om smooth te kunnen aanzetten. nu met 360 mounts maakt het geen zak meer uit:)

Zie nu wel dat iedereen druk is met de GoPro gimbals..
Heeft iemand, naast de gimbal van Foxtech, ook een goed alternatief voor mini dslr camera's / Sony Nex etc gevonden?

Ik heb onlangs een arris zhaoyun (geen idee hoe je het uitspreekt:)) gimbal besteld en inmiddels ontvangen. Nog even wat testjes doen zonder gimbal en dan ga ik em proberen, ik zal een filmpje plaatsen als het de moeite waard is.
Ik heb deze aangeschaft vanwege mijn goeie ervaringen met hun Gopro gimbal de CM2000.

Ik heb deze brushless gimbal voor mijn Sony NEX 5n camera.
Black ASP 2 Axis Nex Gimbal with Controller - Gimbal - RCTimer RC Plane Car MultiRotor APM and MultiWii Carbon Fiber Propeller Hobby Store
Helaas is de controller die ik erbij kreeg van RCTimer, zeer slecht. Zou een Alexmos controller kopen dit probleem kunnen oplossen? Ik wil enkel de tilt kunnen gebruiken, omdat ik enkel foto's neem en geen video.
VnJ1lCh.jpg

Dan heb je een anti-vibration mount nodig zoals de Tarot dat heeft.
Werkt subliem.
De onderste plaat zit vast aan de quad.
De bovenste plaat hangt op de rubbers.
De gimbal gaat met zijn ophangpunt door de onderste heen en zit vast aan de bovenste plaat.
Net als een echte "wiredamper".

De dji zenmuse voor de gopro heeft ook een rubberen demping.
Hier hangt de onderste plaat aan de bovenste plaat dmv de rubbers.

Gevoelsmatig vind ik de Tarot oplossing mooier.
Kan dat echter niet wetenschappelijk onderbouwen. :confused:

Werkt subliem.
De gimbal gaat met zijn ophangpunt door de onderste heen en zit vast aan de bovenste plaat.

Sluit ik mij helemaal bij aan!
Ik blijf het zeggen, met een delta in prijs van ongeveer €350,- dat de Tarot goedkoper is begrijp ik eenvoudig weg niet waarom je überhaupt voor de Zenmuse zou gaan...

Beetje jammer dat mijn gimbal zo slecht in het nieuws hier staat...ben namelijk tevreden met het dingetje 8) Hij zat bij de 1ste lichting die in NL kwam...toen waren de BLG's van andere merken nog niet betrouwbaar..er werd nog volop geëxperimenteerd met de bordjes en de juiste motoren...
Ook met de Zenmuse waren nog problemen maar dat waren gebruikersfouten als de gimbal aansluiten zonder camera waar hij niet goed tegen kan!Verder is hij erg gebruiks vriendelijk,je prikt hem in het systeem met de canbuskabel stroom erop en gaan!
Wat behalve de prijs nog een nadeel kan zijn is dat het op een DJI systeem moet worden aangesloten (ook al niet zoveel fans..) Achteraf is het makkelijk een koe in zijn kont te kijken en zou ik nu waarschijnlijk ook voor de Tarot gaan...denk dat ik er gewoon 1 bij neem,kan ik ze eens echt vergelijken 8)

DJI komt ook weer met nieuwe spielerij :-).

DJI | DJI Released Zenmuse Z15-GH3 3-axis Gimbal!

The DJI Zenmuse Z15-GH3 Gimbal, based on the technology of the Zenmuse Z15 series gimbal, is another breakthrough in gimbal systems with a 5 fold increase in control Precision. The precision of the control angle is within the range of ±0.01°, so picture or video output can reach the best quality. When used with the new S800 EVO, even when the aircraft is in fast-speed flight, it can still stabilize and control the camera equipment precisely with the highest level of stability. It is definitely the best choice for professional filming, aerial photography for commercial use.

The Zenmuse Gimbal system is perfectly matched with the Spreading Wings S800, the S800 EVO flight platform, the flight controller A2 and WooKong-M for multi-rotors, the Ace series flight controller for helicopters. Combined with the iOSD Mark II and 5.8G video link, all these components make up the best high performance and most accessible Total Solution, allowing you to have a convenient professional aerial photography experience.

Functions:

1. 3-axis stabilization;
2. HDMI-AV module;
3. Camera shutter control supported;
4. The maximum angular velocity:
Pan 130°/s
Tilt 130°/s
Roll 30°/s

Werkt subliem.

Dank voor de tip! Ik ga wat fabriceren (en anders kopen) :) Ik ben benieuwd!

Beetje jammer dat mijn gimbal zo slecht in het nieuws hier staat...ben namelijk tevreden met het dingetje 8) Hij zat bij de 1ste lichting die in NL kwam...toen waren de BLG's van andere merken nog niet betrouwbaar..er werd nog volop geëxperimenteerd met de bordjes en de juiste motoren...
Ook met de Zenmuse waren nog problemen maar dat waren gebruikersfouten als de gimbal aansluiten zonder camera waar hij niet goed tegen kan!Verder is hij erg gebruiks vriendelijk,je prikt hem in het systeem met de canbuskabel stroom erop en gaan!
Wat behalve de prijs nog een nadeel kan zijn is dat het op een DJI systeem moet worden aangesloten (ook al niet zoveel fans..) Achteraf is het makkelijk een koe in zijn kont te kijken en zou ik nu waarschijnlijk ook voor de Tarot gaan...denk dat ik er gewoon 1 bij neem,kan ik ze eens echt vergelijken 8)

Hij staat niet slecht bekend Goser maar heeft 2 nadelen die je ook al zelf noemt.

1- de prijs.
Ik heb de naza m. (Phantom)
Daar zit de Tarot op.
Wanneer ik daar de dji zenmuse onder wil hangen moet ik de pmu kopen van de v2 voor 50 euro.
Dan ben ik onderhand zo'n 600 euro kwijt.
Daar koop ik een paar Tarot's voor die ook goed presteren.

2- alleen icm naza te gebruiken.

Verder is ie prima te beoordelen aan jouw filmpjes. :p

Ik denk dat er heel veel fans zijn van Naza, waaronder ik.
Ik heb er 2 in gebruik en ben er zeer tevreden over.

Experiment met Tarot brushless gimbal op een Iconic-X frame.
Zelf een steuntje gemaakt , en de originele steun gebruikt voor de fpv cam.
(Fpv cam staat nog niet helemaal recht maar dat komt wel goed ) ;)

edit_preview.php

edit_preview.php

edit_preview.php

edit_preview.php

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi werk inderdaad roni. Ben benieuwd.

Even een vraagje voor de kenners, wat is precies het voordeel van je gimbal onder je vliegtuig te hangen. Zeg maar op het zwaartepunt. Ik heb hem zelf aan de voorkant (net als roni hier dus) maar zit er een nadeel aan het 1 of het ander?

Wat een handige donder is die Roni toch!!

Ben het met Viper eens dat demping wel nodig is teneinde jello en trillingen te voorkomen.

Ik vrees ook dat ik jello zal hebben , maar het frame heeft al dempingsrubber , ga er volgende week een testvlucht mee doen en indien nodig aanpassen..

Ben ook erg benieuwd hoe de beelden worden.
Ziet er in ieder geval gelikt uit.

Ik zit zo langzamerhand ook aan een gimbal te denken maar dan wel helemaal zelfbouw.
Het enige waar ik nog niet over uit ben is welke controller ik het best kan nemen.

4

Laatst bewerkt door een moderator:
Back