brushess gimbals

img1537034363.jpeg

zo de ouwe chip is klaar om er af te halen.

en hier onder met de nieuwe chip weer op zijn plek ziet er niet verkeerd uit.
img1537034377.jpeg

bootloader er in gefixt en de soft ware er weer op gezet en ja wel hij doet het weer.

Laatst bewerkt:
Denk het wel,
weet je wel zeker dat je camera geheel in balans is over 3 assen gezien???,
want dat is het alle belangrijkste bij een Brushless Gimbal.

Wat voor board heb je AlexMos of Martinez?

Welke Gimbal en Controller gebruik je ?
Eventueel met wat foto's van je setup, dat maakt het makkelijker om mee te kijken.

Zoals Pardoez ook al vermelde, het is van groot belang, dat alles zeer goed is gebalanceerd en dat de kabels ook geen tegenwerking veroorzaken doordat ze te stijf zijn of te kort.

Een 2208 motor op de Pitch moet zeker voldoende zijn.
Op de Roll kan dit misschien wat kritischer zijn.
Mijn Roll motor is een 2212 en is net even iets groter.
Als je een Martinuz controller gebruikt, laat daarin dan de laatste firmware en probeer eens met mijn settings die op pagina-40 te vinden zijn.
Dit voelt goed aan en de motoren lijken mij krachtig genoeg.
(hooguit bij jouw even de Roll PWM waarde iets verhogen)

Wanneer je naar een ander bericht verwijst kun je dat beter met het bericht nummer aangeven, (#589)
pagina gaat namelijk niet lukken omdat een ieder deze weer anders heeft staan (x aantal berichten per pagina).

Dit is dus bericht #607

Of inderdaad een link... :)

Ok, bedankt allemaal! Ik heb idd een martinez gimbal controller, verder is de gimbal zelfgemaakt en helemaal in balans. Het gaat trouwens om een front mount gimbal.

Hier een paar foto's:

Denk dat je de draden sowieso van de IMU moet twisten en ook bij de regelaar weg zien te houden.
eventueel een ferriet ring met 2 slagen zo dicht mogelijk bij het controller board.
Ook de twee motoren een ferriet ring zo dicht mogelijk bij het controller board.

En op de voedingspanning een goed LC filter.
Wanneer je met 4S vliegt is een spanningsregelaar van 12V er tussen.

Voor een zelfbouw ziet die er goed uit ;)

Als je nog een prop-adapter hebt liggen, die op deze motor past...
Je kunt die met een draaibank afvlakken totdat je de dikte van het motornokje hebt...
Op deze manier zal de bevestiging vlakker zitten en kun je het strakker aandraaien.
Het lijkt nu net of de Roll ophanging naar voren hangt.

Edit: Je kunt ook zelf een extra hulpplaatje maken, die net even iets dikker is dan je motornokje:
Flash1+Gimbal+optie....JPG

Het gaat dan vooral om dat bovenste plaatje, de rest heb je al ;)

Verder een vraag betreft je Pitch-as...
Is die (van bovenaf gezien) rechts ook van een kogellager voorzien ?
Indien niet, dan kan het zijn dat je balans correct lijkt, terwijl het door de hogere wrijving niet flexibel genoeg kan draaien.

Je zou ook eens via de GUI kunnen kijken, of je veel vuiligheid binnenkrijgt. (uiteraard wel even met de hand je MultiCopter heen en weer halen, zodat de motoren flink gaan corrigeren.... ;)
Indien teveel vuiligheid, dan kan inderdaad het twisten van je IMU al veel schelen.

Nogmaals, de motoren zouden het probleem niet kunnen zijn, daar ze vergelijkbaar zijn met die ik ook gebruik.

Laatst bewerkt:
Wanneer je naar een ander bericht verwijst kun je dat beter met het bericht nummer aangeven, (#589)
pagina gaat namelijk niet lukken omdat een ieder deze weer anders heeft staan (x aantal berichten per pagina).

Dit is dus bericht #607

Of inderdaad een link... :)

Haha, ja... Ik had hier even geen erg in :hammer:

Motoren lijken mij ook niet, bij werken ze prima
zowel uit de hand als vliegend

Heb zelf ook een test opstelling met een GoPro, zie foto's

GoPro gimbal_1.jpg

GoPro gimbal_2.jpg

GoPro gimbal_3.jpg

ff een id voor dempers.

donker blauw hangt aan de multirotor en licht blauw aan de gimbeal.

druk om laag dempers dus geen hang verzie
img1537052533.jpeg

Dat ziet er ook goed uit Pardoez :)
Zo te zien is het met de Pitch motor aan de binnenzijde wel beter qua lenspositie.

Dat zal bij die van mij niet meer 1,2,3 gaan lukken, maar dit geeft wel een indruk voor de volgende setup ;)

@ Flash1,

De settings die ik gebruikt heb, dat is in combinatie met een 3S LiPo !

@ Michel Pet,

Ik weet niet zeker of dat soort dempers goed zullen werken in een "duw" setup !?
Siliconen-gelpads zullen vermoedelijk beter werken.
Maar qua ontwerp lijkt het me een prima setup, dat dan weer wel :)

Die rubbers is helemaal niets, je krijgt dan een links/rechts jello.
Sowieso moet je in dit geval inderdaad gelpads nemen. (duw).

Heel erg bedankt allemaal! De gimbal werkt nu een stuk beter. Ik heb de settings van marten77 gebruikt en de kabels getwist. Wanneer ik nu wild vlieg kan de gimbal het goed bijhouden, maar soms wil het nog zo zijn dat hij even flipt en rare bewegingen maakt. Hij hing nadat hij flipte ook een klein beetje scheef. Is dit normaal bij wild vlieggedrag?

de 4114 motoren zijn binnen gekomen en ik kan gaan testen.
inmeten en de motor mounts aan passen en wat al niet meer.

img1537066247.jpeg

img1537066251.jpeg

img1537066254.jpeg

ziet er mooi gewikkeld uit.
ook een voor deel is de in bus om de as vast te zetten.
voor de 3 as wil ik de as gaan aan passen want ik zie het niet zitten om het geheel aan een e clip op te hangen.

Laatst bewerkt:
Wat is het probleem met een e-clip. Zulke grote motoren tillen normaal ook met gemak een kilo of 3-4 met een flinke prop. Dan komt ook alle kracht op de e-clip.

Iemand al ervaring met deze Beholder brushless gopro gimbal RTG by TEAM REBEL DESIGN.
Ik heb hem besteld vandaag en hoop hem morgen in huis te hebben.

Gr

Back