Brushless 1/8 HPI Savage

Vandaag mn maiden run gehad, en moet zeggen, ik vind het een fantastische wagen!

Tho, er zijn me wel wat dingen opgevallen..
De stuurservo is niet bepaald geweldig (zoals je al aangaf Westcoast), een klein beetje druk op de neus en er is bijna geen stuuruitslag meer. Tevens trekt mn wagen naar links bij full throtle (stuurtrim heeft geen effect hierop). En als laatste..., (heb alleen op asfalt gereden) maakt hij geen standing backflips op 2x2S 50c Lipo's. Ik heb het grote wheelie wiel erop, weet niet of dat wat uitmaakt. Als ik vol gas doe komt hij niet verder dan plat op zn dak terrecht. Iemand die mij kan helpen?:confused:

Alvast bedankt jongens! :thumbsup:

Edit: Bijna vergeten, na 5min rijden was mn el piniosgear los geschoten. Deze vast gedraaid en probleem opgelost. Maar je staat wel even raar te kijken als een gloednieuwe wagen na 5min op zn plek blijft staan terwijl je vrolijk gas geeft. Hier gaat dus maar wat threadlock in.

@ Westcoast, Ik zan inderdaad eerst mn servo moeten vervangen voordat ik uberhaupt na ga denken om die wiel/band combo erom te zetten. Als hij al moeite heeft met de stock roller's ;).

Laatst bewerkt:
Klopt, en ik vraag welke (merk dus). Gezien het feit dat er geen LiPo standaard kan iedereen zo maar een C waarde op de LiPo plakken.

Een voor mij onbekend merk, zal het strax thuis eens even nakijken.
Tevens een setje Orion's liggen 40c. Maar die had ik nog niet geprobeerd.
What about dat scheef wegtrekken?

als je flm tvp's koopt krijg je er dan ook langere schroeven bij?want die zijn dikker dus lijkt mij dat de standaard schroeven te kort geworden zijn.of maakt dat niet uit?

als je flm tvp's koopt krijg je er dan ook langere schroeven bij?want die zijn dikker dus lijkt mij dat de standaard schroeven te kort geworden zijn.of maakt dat niet uit?

Dat weet ik ook niet inderdaad...., ach schroeven zijn zo gekocht :P.
En is dat niet schadelijk voor de drivetrain dan? Als je je slipper te strak zet? Ik bedoel, waarom een slipper als hij niet slipt ?

Hij heeft m vast staan, maar denk voor t behoud van div onderdelen ietwat losser wel beter is.
Helemaal vast en dan een kwart terug is standaard regel.
Vanuit de fabriek staat hij vrij losjes.

Slipper goed zetten zul je ondertussen wel kunnen ;)

Gewoon aanperen, ik heb hem 100% aan en nog nooit proberen mee gehad. Na ruim 1 jaar is pas mijn top gear kapot ;)

Slipper goed zetten zul je ondertussen wel kunnen ;)

Gewoon aanperen, ik heb hem 100% aan en nog nooit proberen mee gehad. Na ruim 1 jaar is pas mijn top gear kapot ;)

Ja dat lukt me wel, doe het zo wel effe. Had alleen gedacht dat hij fabrieksuit wel goed zou staan. Danku heren, altijd bevredigende antwoorden haha.

Dan heb ik nog 1 vraagje open staan. Het naar 1 kant trekken van de wagen bij vol gas...

Vanuit de fabriek zijn zoveeeeeeel dingen fout :D

Uhm, binding aan één kant van de wagen, minder grip bij een van de wielen. wegdek loopt wat schuin, vering is niet precies hetzelfde, bearing die kapot is, wind, oneven gewichtsverdeling, etc etc.

Hoe erg is de afwijking, heb je de mogelijkheid er een filmpje van te maken?

Zeg als je 90c neemt alszijnde rechtdoor/vooruit een graad of 110 op deze schaal.

Wat minder grip zou kunnen. Was op asfalt met een kleinbeetje zand erop. Lagers zijn gloednieuw, verwacht door geen problemen aangezien het uitrollen geen problemen gaf. Wind sluit ik uit, die was er bijna niet (o rijwind na dan ;)). Vering zou kunnen, maar daar heb ik niets aan gedaan. En gewicht lijkt me ook niet. Lipos zijn zelfde gewicht en zelfde plaatsing.

graden.png

Laatst bewerkt:
Zand doet heel veel met grip ;) Test het morgen nog eens en anders even de zooi nakijken. Kun je meteen olie in de diffs doen :D

Zand doet heel veel met grip ;) Test het morgen nog eens en anders even de zooi nakijken. Kun je meteen olie in de diffs doen :D

Dat is nog een puntje waar ik me in moet verdiepen...
Zoals het nut ervan, het effect van andere olien, een soort startpunt waarvanuit ik kan werken, en hoe het te doen ;).

Check hudy voor effect van olie in de diffs.

Standpunt kun je vinden op Savage Central. Ik gebruik volgens mij 15-10 ofzo.

Check hudy voor effect van olie in de diffs.

Standpunt kun je vinden op Savage Central. Ik gebruik volgens mij 15-10 ofzo.

Doen we! Je hoort het wel ;).

Denk dat ik de oorzaak heb gevonden van het naar 1 kant trekken.
Ik miste het plasticje aan de onderkant van mn shock die de veer vasthoud.

Edit: Het antwoord van HPI op het geen backflips kunnen maken was dit:

Hello Robbert, this is Scott from HPI.

Sounds like the slipper clutch may be set too loose. It’s set that way to take pressure off of the spur gear if you land hard while on throttle. So I’d tighten that up, but make sure when you land you’re not WOT.

If there is anything else I can help you with, let me know.

Laatst bewerkt:
Back