Brushless 1/8 HPI Savage

Even iets anders,.... Mn esc schiet in de Failsafe bij 3.7v ipv de 3.4v welke ik ingesteld had... Hoe kan dit? Ik rij met 2S lipo's van Kypom 5400 en Bionic's 5200's. Iemand een idee hoe dit kan? Ik heb het trouwens ingesteld via de Fieldcard en naderhand gecontroleerd via de pc met de CC-Link cable.

Twee mogelijke oorzaken die me te binnen schieten:

1. On balans in de cellen.
2. (meer waarschijnlijk dan optie 1) Wanneer meet je het voltage van de LiPo? Wanneer een LiPo wordt gebruikt zakt het voltage namelijk is. Als de regelaar dan 3.4v meet schiet de fail safe er in. Als je de LiPo pas een paar minuten later gaat meten zal het voltage alweer zijn aangetrokken richting de 3.7v (''rust voltage'' voor een LiPo als ik me niet vergis).

Twee mogelijke oorzaken die me te binnen schieten:

1. On balans in de cellen.
2. (meer waarschijnlijk dan optie 1) Wanneer meet je het voltage van de LiPo? Wanneer een LiPo wordt gebruikt zakt het voltage namelijk is. Als de regelaar dan 3.4v meet schiet de fail safe er in. Als je de LiPo pas een paar minuten later gaat meten zal het voltage alweer zijn aangetrokken richting de 3.7v (''rust voltage'' voor een LiPo als ik me niet vergis).

1. Cellen zijn keurig in balans.
2. Ik test ze pas als ik ze weer laad thuis op de lader, dus dan denk ik dat dit de beste verklaring is. Dan zou ik hem best op 3.2v mogen zetten denk ik. Wat adviseer jij?

Hoeveel mAh laad je er terug in?

Je kunt hem waarschijnlijk wel op 3.2v zetten, ik gebruik zelf ook 3.4v just to be sure.

Dan is er,denk ik, serieuze onbalans in de cellen, ik doe er meestal rond de 50min over op 1c. Hij doet zolang over het laden omdat de cellen op het eind nog gebalanceerd moeten worden. Blijft hij op het eind heel lang op één voltage staan? ( bij 2s op 8.4 ), want dan is hij aan het balanceren.

Dan is er,denk ik, serieuze onbalans in de cellen, ik doe er meestal rond de 50min over op 1c. Hij doet zolang over het laden omdat de cellen op het eind nog gebalanceerd moeten worden. Blijft hij op het eind heel lang op één voltage staan? ( bij 2s op 8.4 ), want dan is hij aan het balanceren.

Ik let gewoon op de cellen zelf. Na een minuut of 40 geeft hij netjes 4.2v per cel aan en behoud dit balans tot hij nokkie vol is. Op het laatste laad hij ook nog met 0.1A en niet met 5A (1c). En dat kan wel kloppen zover ik weet.

Ik lees hier het een en anders over plastic spurs in een Savage.
Het zou zo zijn dat deze er voor zorgen dat hij stiller word met rijden omdat je dat grinding noise niet meer zou hebben. Heeft iemand hier ervaring mee?

Geen ervaring mee maar het klinkt logisch. Mijn Mugen (stalen spur) maakt ook tig keer meer geluid dan mijn Associated (delrin spur).

Ombouw naar XL

Welke kit is de mooiste/beste voor mijn Savage Flux om te bouwen naar Xl?
En waar verkrijgbaar? Tips?

Vindt het wel lekkerder rijden met de revo dan met de savage. Je hoort ook makkelijk of er iets mis is, en de savage klinkt altijd rauw.
Zal het ook niet voor niks zijn dat t van staal is ipv plastic?

Die is voor nitro auto's en zal niet werken zonder modificaties.
Bovendien heb je dan nog ''maar'' het 3mm dikke TVPs.

Flux XL

volgens mij niet zoals ik het her en der lees heeft hpi deze uitgebracht voor de Flux XL te maken
This wheelbase conversion set for the Savage Flux contains everything needed to extend the wheelbase and width of the standard Savage Flux to the larger Savage XL size. The extra size looks great, helps soak up rough terrain and makes the truck more stable. The set includes TVP chassis plates made from tough 3mm thick 6061 aluminum that are anodized grey. Also included is a longer center dogbone, four wide-stance axles, and all of the necessary screws and pins to make the conversion.
Wheelbase-conversion-set-for-the-Savage-Flux-2-150x150.jpg

Wheelbase-conversion-set-for-the-Savage-Flux-150x150.jpg

Back