Brushless 1/8 HPI Savage

Serieus? Waarom ik het niet aanraad?

2 x motor = 2 x de kosten = 2 x ESC = 2 x de kosten = 2 x meer kans op falen = 2 x meer hitte = 2 x meer verbruik = etc = etc = etc

Daarnast 9000kv op 4S ?? 9000 * 4 * 3,7v = 133.200 toeren. Ga na dat de meeste A-merken zijn gerate op een MAX van 60.000 rpm. Daarnaast is een 9000kv motor altijd klein, twee kleine motoren maken niet 1 grote, al helemaal niet voor een e-Savage (samen met de Savage Nano de meest nutteloze Savage die er is imo).

Daarnaast is het ook nog een brushed, comon mannen....

Een MMM 2650kv op 3S is MEER dan 100x beter!!

Laatst bewerkt:
Gewoon jouw redenering was voldoende geweest, niet iedereen is zo fanatiek als jij.
Dat toontje meteen. Kan er alleen maar van leren toch?

Je zegt dat er niets mis is om 2 * 9000kv brushed (al zegt hij eerst brushless, dus ik denk dat het brushless motoren zijn) motors (als die uberhaupt bestaan) op 2 MM op 4S (in parallel hoop ik dan maar) te rijden... In het kort is daar alles mis mee (gewoon hartstikke foute informatie). Dat is hetzelfde als zeggen dat je een Suzuki Alto motor in een dikke A8 moet leggen, natuurlijk gaat dat niet lang goed. Het frapante vond ik zelfs dat je mijn beredenering achter mijn advies niet snapte.

Dadelijk was hij het gaan testen en was de zooi een grote blok plastic en metaal geworden, dan wordt je mooi bedankt.

In het kort : Liever geen advies dan fout advies, en hopelijk weet je voortaan dat je geen dual brushed/brushless 9000kv motoren op twee MM op 4S in een E-Savage moet doen ;).

ps. sorry dat ik zo edgy reageerde :oops:

Laatst bewerkt:
Ik zit te knoeien met m`n servohevels. Ik zoek goede hevens voor m`n Savox (zelfde als futaba) en Hitec. Heeft iemand goede ervaringen bij bepaalde hevels?

Ik heb al alu`s maar daar zit mij te veel speling op. Ook heb ik alu hevels met kunstof bussen (adapters) maar daar ben ik ook niet over te spreken. Na een 2x rijden komt daar ook al speling op.

Ik heb er een van Core-RC maar ook daarmee heb ik speling op mijn DS1015. Hier hadden we het laatst over in het algemen 1/8 buggy topic, de meeste hebben speling :(

Waar staat dat ik 9000kv adviseer?
En hij heeft t over 2x brushless, niet brushed, wel goed lezen he?
Ik vond de redenering voor een leek " dat gaat niet" beetje vaag vandaar dat ik jouw redenering voor jouw doen vaag vond

Je zegt dat er niets mis is om 2 * 9000kv brushed (al zegt hij eerst brushless, dus ik denk dat het brushless motoren zijn) motors (als die uberhaupt bestaan) op 2 MM op 4S (in parallel hoop ik dan maar) te rijden... In het kort is daar alles mis mee (gewoon hartstikke foute informatie). Dat is hetzelfde als zeggen dat je een Suzuki Alto motor in een dikke A8 moet leggen, natuurlijk gaat dat niet lang goed. Het frapante vond ik zelfs dat je mijn beredenering achter mijn advies niet snapte.

Dadelijk was hij het gaan testen en was de zooi een grote blok plastic en metaal geworden, dan wordt je mooi bedankt.

In het kort : Liever geen advies dan fout advies, en hopelijk weet je voortaan dat je geen dual brushed/brushless 9000kv motoren op twee MM op 4S in een E-Savage moet doen ;).

ps. sorry dat ik zo edgy reageerde :oops:

Ik heb in de e-savage een MMM setje zitten op 4s. Dat gaat best, met GCM diffs;) anders gaan de originele diffs binnen 2 accu's kapot.. (ervaring:mrgreen:)
En heb de motor redelijk laag gegeared , maar hij heeft nog een leuke snelheid en de rijtijden zijn lekker lang +- 35 min op ons baantje.

Ik heb in de e-savage een MMM setje zitten op 4s. Dat gaat best, met GCM diffs;) anders gaan de originele diffs binnen 2 accu's kapot.. (ervaring:mrgreen:)
En heb de motor redelijk laag gegeared , maar hij heeft nog een leuke snelheid en de rijtijden zijn lekker lang +- 35 min op ons baantje.
En ondertussen ook wat nieuwe schokdempers??

Idd de 2200kv. En heb al een tijdje nieuwe schokdempers hoor:p De standaard waren te zacht, dus heb er maar 4 standaard gehouden en 4 savage xschokdempers erop gedaan. Dan rijdt die een stuk beter als stock! Alleen wil er nog 1:8 monstertruck bandjes of truggy bandjes op, maar m'n budget is een beetje op :mrgreen:

zo de flux xl staat weer in elkaar,nieuwe bevelgear en alle lagers vervangen.heb ook gelijk de steering mod maar geprobeerd stuurt nu iets verder dan standaard .nu nog velgen zoeken waarvan de hex niet uit lubbert na 2 accu's rijden.

Back